IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на Tesla в Китай протестират срещу... намаляване на цените

Само за 3 месеца колите от американската марка са поевтинели с между 13 и 24%

Tesla намали цената на електрическите автомобили в Китай за втори път през последните три месеца и това провокира нова вълна от протести - стотици клиенти, закупили коли от марката на по-високи цени, се събират в офисите на автомобилния производител, съобщава Reuters.


Tesla


Собствениците на закупени по-рано електрически превозни средства на американския производител настояват да им бъдат върнати част от парите, които са похарчили за покупка. Оказва се, че колите на Tesla са поевтинели между 13 и 24% спрямо септември миналата година.

Над 200 недоволни купувачи на Model Y и Model 3 се събраха в дистрибуторския център на Tesla в Шанхай, за да изразят недоволството си от новото намаление на цените. Те са си купили електромобили на американската марка преди изтичане на програмата за държавно субсидиране в края на 2022 г. Веднага след това обаче цените на автомобилите са паднали сериозно.

Исканията на протестиращите бяха предадени на служителите на Tesla, които обещаха да отговорят до вторник. Собствениците настояват за парично обезщетение и извинение. В събота обаче говорител на Tesla China каза, че компанията не възнамерява да плаща на клиентите никакви компенсации.

С ново намаление на цената Tesla планира да стимулира търсенето в Китай, което представлява около една трета от всички продажби на компанията през 2021 г. Анализатори прогнозират, че подобен ход ще увеличи продажбите, които паднаха през декември, а също така ще принуди местните конкуренти на Tesla да променят цените на своите модели.

В края на октомври Tesla също намали цените на своите коли в Китай, което не се хареса на клиентите на марката, закупили модели на марката преди това. Още тогава те започнаха серия от протести, които сега ескалират.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    До долния - точно така, но го правя за момента, в който искам или трябва да си закупя стоката. Ако не мога, прескачам офертата и нататък. Като се смъкне цената на стоката, пак си смятам. След като закупя дадена стока, тоест от момента в който дам парите и я взема в нас, не ме интересува цената й за следващите клиенти. Защото това е да гледаш в чуждото канче.
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    "елементарни логически постулати - трябва ли ми, МОГА ЛИ ДА СИ ПОЗВОЛЯ ЦЕНАТА, колко е поддръжката, КОЛКО е разхода на гориво (без значение ток, вода, бензин...)" А не мислиш ли, че точно тези 15 000 лева с които са свалили цената, могат да направят разликата дали можеш да си я позволиш? Не осъзнаваш ли, че ако можеш да си я зареждаш в къщи на 14ст/кВтч, това са 107 000кВтч с които можеш да изминеш над 500 000 километра? Дали падането на цената няма значение? Колко ще ти струва горивото?
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Чудя се какво значение има за вас дали ще падне цената или не? Вие си купувате стока за употреба, а не правите инвестиция. Купувате и ползвате. Избора какво да си купуваш е личен и навярно отговаря на някакви елементарни логически постулати - трябва ли ми, мога ли да си позволя цената, колко е поддръжката, колко е разхода на гориво (без значение ток, вода, бензин...), ще ми помогне ли в ежедневието и ще задоволи ли нуждите ми... Всичко друго е дърдорене и закачки.
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Бий по местните ***, които с държавна пара продават електромобили под себестойност. Една година да задържат ниските цени и онези, за които правилата не важат, ще изпопукат. Може и половин да е достатъчна.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До13 ( преди 4 месеца )
    Това зависи от гледната точка. А ако си направил заявка за автомобил за 160 000 декември месец и са ти го доставили януари месец за 120 000 лв, ще им се сърдиш ли? Ще държиш ли да им платиш 160 000 защото така пише в договора и трябва задължително да ти приемат допълнителните 40 000 защото иначе няма да е честно?
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 4 месеца )
    И кое му е случайното на принципа? Няма абсолютно нищо случайно в това, че преди две години в рамките на 14 месеца те са 10 пъти вдигна цените с общо около 15 000 долара. Тогава тесла имаше 500 000 бр. годишен производствен капацитет, а клиентите трябваше да чакат по около година, за да си получат поръчания автомобил и тесла вдигаше цените за да ограничи търсенето. Оттогава вдигнаха производствения капацитет 3 пъти и започнаха да задоволяват търсенето и цените падат - основен пазарен принцип
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само едно не ви разбирам на дискусията - какво значние има, кой с каква надценка продавал, колко били прозиводствените цени, дялове и не знам си какво - Върпосът е, дали за тая цена колата става или не!
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Горният ( преди 4 месеца )
    "Кажи в крайна сметка дали това че са намалили с 20% цената е добро или лошо за крайния клиент? Ти на кое би бил по-доволен? " - Бих бил по-доволен, ако ценит им не падат и не скачат на случаен принцип. Кто "краният клиент" се притеснявам, че ако дам 160 бона за кола, то тя може да спадне с 40 бона за месец, което директно ме ощетява.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 4 месеца )
    Какво общо имат китайците с китайската фабрика на Тесла? Това е първата и до колкото знам и досега единствената автомобилна фабрика, която няма нито един процент китайско участие а е 100% собственост на Тесла. Всички останали автопроизводители можеха да простроят фабрика в китай само, ако над 50% от фабриката е китайска собственост.А това, че тесла намали цените със 7000 долара, не означава че не продължава да печели два пъти повече от продаден автомобил отколкото печели toyota например.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Както виждаш електрикът те пита дали свалянето на цените е добро или лошо?Защото когато Тесла беше първите 12 години от създаването си на загуба постоянно плюехте по Тесла по тази тема, защото останалите продава ли за да печелят, а Тесла била балон, защото продавала мечти и никой не може да произвежда електромобили на печалба и затова никой освен Тесла не произвеждал електромобили. Сега когато Тесла продава на 35% брутен марж, пак сте недоволни. Кое е добро според тебе?