IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla свали сериозно цените в Европа и САЩ

Намалението надхвърля 20% на някои от пазарите

Производителят на електрически превозни средства Tesla отново намалява цените в САЩ и в цяла Европа, става ясно от съобщение на уебсайта на компанията. Това ще позволи на Tesla да се класира за повече федерални кредити на вътрешния пазар, както и да увеличи продажбите си в чужбина, където конкуренцията става се по-сериозна.


Tesla


В Европа Tesla намалява цените на своите Model 3 и Model Y в Австрия, Италия, Франция, Германия, Холандия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство. Агенция Reuters съобщава, че в Германия компанията е намалила цените на двата модела от 1% до около 17%, в зависимост от конфигурацията.
Model 3 на Tesla беше най-продаваният електрически автомобил в Германия през декември 2022 г., следван от Model Y. Така компанията на Илон Мъск изпревари Volkswagen и неговия най-популярен модел на ток – ID.4.

В Италия цената на Model 3 вече започва от 44 900 евро, след като досега беше 57 490, което означава спад с цели 21,7%. При кросоувъра Model Y спадът е от 49 900 на 46 990, което означава 6%. В случая обаче и двата електромобила не попадат в списъка с държавни стимули при покупката на кола на ток, тъй като там максималната цена за Италия е 35 000 евро плюс ДДС, което прави максимум 43 700 евро.


Tesla


Според компанията за изследване на пазара TroyTeslike, цената на нов Tesla Model 3 в САЩ е спаднала между 6% и 14%, в зависимост от конфигурацията, а цената на Model Y е спаднала с около 19%, като това също зависи от конфигурацията.

Намаляването на цените доведе до спад от 3,8% в акциите на Tesla на борсата във Франкфурт. Само дни преди това главният изпълнителен директор Илон Мъск предупреди, че перспективата за рецесия и по-високите лихвени проценти означават, че може да намали цените на автомобилите, за да поддържа растеж на обема за сметка на печалбата.


Tesla


По-ниските цени на основните пазари на Tesla отбелязват обрат от стратегията, която автомобилният производител следваше през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г., когато поръчките за нови превозни средства надвишиха предлагането. Миналата година Мъск призна, че цените са станали “неудобно високи" и могат да навредят на търсенето.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че максимума на продажбите на Тесла е само 3-4 милиона? Досега Тесла и останалите вдигаха цените, защото търсенето беше много повече от предлагането и за автомобил се чакаше с месеци. Сега Тесла свали цените, защото имаше 35% брутен марж на печалбата, но и да искаше не можеше да свали цените защото не можеше да предложи необходимите количества. Останалите имат същия проблем, но единствено и само Тесла реши проблема. Другите и да искат, не могат да произвеждат по повече.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Ммммм ( преди 1 година )
    Другарки другари, Мъск ви каза, че това ще е най-продаваната кола и това ще стане! Продажбите ще скочат до няколко милиона и доста други производители може и да не издържат! Новата цена на Модел У SR в Норвегия е по-ниска от цената на Шкода Октавия! Тесла уби конглокенцията!
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #11, хехе, не изпълниха плана, имат само 40% ръст при намаляващ пазар на автомобили като цяло. Направо трагeдия. А че конypeнцията става все по-голяма, е факт, а и че Тесла ще почнат да губят пазарен дял, също. Ама вече доста сериозно скалираха производството и оттук нататък могат да вкарат малко разнообразие като RWD с голяма батерия, и други неща, дето да привлекат повече клиенти. Потенциалът им според мен е далеч от 10 милиона коли на година, ама пак могат спокойно да стигнат до 3-4 някъде.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Няма да ги вдигнат много пак защото вече далеч няма да има такова търсене след като пазара за модели 45+ хил евро/долара стана наситен а Тесла 2 и много вероятен негов СУВ вариант ще намали търсенето най-вече на Тесла 3
  • #11
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Усетиха, че при увеличаваща се конглокенция вече не са фактор. Не си изпълниха плана за годината и явно са надушили, че през тази година ще са още по-зле и ще станат за резил, заради гръмки обещания без покритие. За това ще разчитат отново на субсидии, за да източват бюджети на държави балами. Уж облъчените обясняваха, какъв премиум са Тресла, но сега наркото явно е установил, че заблудените не са чак такъв голям процент от населението и за това ще си ходят при шир потребата.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    88000 лева за Model 3 от Румъния. Като човек, заглеждащ се по новия Меган, много сериозно може да сменя посоката...Не очаквам обаче да се зарържат много дълго тези цени. Тесла са си с това известни, че постоянно ги променят - сега имат непродадени излишъци и като ги разкарат и предизвикат сериозно търсене, пак ще ги вдигнат.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хем в полза на пазара/електромобилите, хем ще намалят простотиите как Тесла са по-умни от всички взети заедно и да дадеш 200 евро повече за телефон (Епъл) е като да дадеш 10 000 повече за кола
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Доста сериозно намаление!
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С тези намаления едновременно започват да отговарят за субсидии в САЩ, Канада, Франция, Нидерландия, увеличената ставка в Германия и под границата без ДДС в Норвегия. Така, че много вероятно е за броени месеци да източат бюджетите за субсидии на повечето места и ще трябва държавите да им правят корекции :D
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Хайде чакам тия дето до вчера обясняваха, как Тесла нямат намерение да стават масова марка, а искали висока норма на печалаба и висока пазарана капитализация( която се срина с над 80% през последните 2 месеца), сега да обясняват в захлас,как Тесла иска да стане масова марка и да продава повече за сметка на печалбата!