IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford иска да намали зависимостта си от VW при електромобилите в Европа

Компанията от Детройт е готова да си сътрудничи и с други производители

Американската компания Ford е готова да намали зависимостта си от технологията на германската Volkswagen за следващото си поколение електрически автомобили в Европа, разплитайки основна част от алианса, сформиран между конкурентните автомобилни производители преди две години, съобщи Financial Times.

 

2022-Ford-F-150-Lightning-00

 

Ford се готви да пусне на пазара две превозни средства тази година и през 2024 г., които използват електрическата MEB платформа на VW, която включва сглобяване на батерии от VW в завода на Ford в Кьолн. Но от средата на десетилетието Ford очаква да пусне автомобили, които използват собствена платформа, която се проектира в САЩ, каза Мартин Сандър, ръководител на електрическите превозни средства в Европа.

Новата платформа няма никаква интеграция с VW, тя е много гъвкава, много способна - заяви Сандър. - Проучваме всякакви възможности докъде можем да стигнем и какви сегменти можем да покрием.“

 

ford-f-150-lightning

 

Той добавя, че не е взето „окончателно решение“ за бъдещето на сътрудничеството с VW за електрическите автомобили, като каза, че Ford е „отворен“ за изграждане на бъдещи превозни средства на нови системи, независимо дали от VW или друга компания.

Гигантите сформираха съюз през 2020 г., за да обединят усилията си в областта на електрическите автомобили, технологиите за автономни управление и търговските превозни средства. Това бе едно от няколкото партньорства в индустрията, в които големи автомобилни коцерни се обединяват поради нарастващите разходи.

VW и Ford наскоро спряха съвместната си работа по автономните автомобили след закриването на бизнеса с изкуствен интелект Argo, въпреки че партньорите все още работят в тясно сътрудничество по търговски превозни средства за Европа.

 

ford-fiesta-ST

 

Американската компания все още ще произвежда следващия ван за доставка заедно с VW, както и следващия си пикап и бъдещ електрически ван. Ford променя бизнеса си в Европа и позиционира марката да продава по-малко видове превозни средства. Компанията се надява техните продукти да бъдат по-отличителни, тъй като пазарът се насища с все по-неразличими електрически превозни средства. Наскоро обяви постепенното спиране на Fiesta, но няма планове да я замени с версия на батерии в обозримо бъдеще.

„В момента не разглеждаме превозни средства от начално ниво“, каза Сандър, въпреки че това е нещо, към което компанията е отворена в бъдеще, ако разходите за батерии спаднат достатъчно. Той каза, че това зависи от „цялостната осъществимост на автомобила от начално ниво да работи финансово“ и добави: „Знаем, че имаме голяма клиентска база.“

 

Kuga

 

През 2021 г. Ford раздели компанията си на три звена - електрически превозни средства, модели двигатели и услуги за търговски превозни средства, за да помогне на своите екипи да работят по по-фокусиран начин в идващата ера на електрически превозни средства.

Сандър каза, че Ford очаква да реализира печалба в Европа при електромобилите през 2025 г., което е в съответствие с прогнозите на индустрията, че високите разходи и относително ниските продажби ще попречат на рентабилността в краткосрочен план. Компанията също така ще прехвърли нарастващите цени на батериите в своите модели, добави той.

 

ford-puma

 

Ford може също така да изтегли от продажба бензинови или хибридни модели преди крайния срок за прекратяване на продажбите на двигатели през 2030 г., ако търсенето се е прехвърлило към електрическите модели по-бързо от очакваното.

„Поддържаме ги работещи, докато нашите клиенти ги искат - каза той. - Ако през 2028 г. видим, че няма търсене на продукти (двигатели с вътрешно горене), тогава може би ще се корегираме. Но в момента нашият план е да поддържаме Puma и Kuga да работят до 2029 г., 2030 г.

Сандър казва още, че стандартът Euro 7 ще бъде „драматичен за цялата индустрия“, ако бъде въведен през 2025 г., а не по-късно през десетилетието, и ще принуди Ford вероятно да прекрати производството на някои автомобили с двигатели с вътрешно горене по-рано.

 

 

0 от 500