IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.


BMW


Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.


0 от 500
  • #58
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 55 ( преди 1 година )
    4 пъти повече от САЩ и 10 пъти повече от Китай беше енергията през лятото и есента на миналата година когато хем половината френски реактори спряха хем любимата ти путинова Русия спря повечето от газа. От началото да годината френските реактори пак работят след безпрецедентната ситуация, Германия вече има 3 вместо 0 терминала за газ преди войната и тока е около 15 цента на киловатчас така, че в САЩ по 3.7 цента ли е или пък в Китай е по 1.5 цента
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Ето ти една скорошна статия от миналия месец Tesla Powerwall owners made up to $500 in the first year of the virtual power plantFeb 9 2023 Собствениците на Tesla Powerwall във виртуалната електроцентрала в Калифорния съобщават, че са спечелили до $500 през първата година от новата програма, въпреки стартирането едва през лятото."И това са само домашните батерии по 10 киловатчаса. Софтуера съм преценява кога да купува и продава и държи батерията пълна когато се нуждаеш от нея
  • #56
    3 rate up comment 1 rate down comment
    кацаря ( преди 1 година )
    нема да се плашиш. Идват млади хора с добри доходи и нов начин на мислени. На такъв младеж като му обясниш че има чичаци дето са паркирали "премиумите" пред панелите и плащат 500+ лева само за да имат паркирана трошка пред входа, отделно разходите за поддръжка и гориво. Та тези коли се ползват 5 -6 пъти месечно и имат до 500 км на месец - младежа пита, а ме може ли с приложението и да позвам нова и чиста кола,само когато ми трябва, през другото време да нямам грижи. отговарям му, да може.
  • #55
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Пичове, нали се сещате, че забрани за ДВГ има само в Европа и частично в САЩ. (При всичките напъни на дедо Джо американците продължават да си искат V8). И кво ще стане европейските производители ще изоставят ДВГ без да могат да се конглокират с Китай и даже Америка. Както е писал и колегата по-долу - резултата ще е брутална деиндустриализация, която и без това тече, защото в Европа енергията е около 4 пъти по-скъпа отколкото в САЩ и 10тина спрямо Китай - и си неконглокентно способен!
  • #54
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 46 датата по спомен беше 26ти януари. Пика на цената беше около 360 евро. Собствениците на ЕЛ ще спечелят нищо. Или казваш, че ще заредиш, батерията на ел.трошляка, за да продадеш, а после на другия ден ще си палнеш дъртия дизел да идеш на работа :D
  • #53
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Не знам, пичове, аз снощи примерно едва намерих място в жилищен квартал, за да отида на пицария. И сега си представете, че някой там си паркира електромобила. Гледам паркингите в междублоковите пространства и се чудя, какви електромобили, какви 5 лева! Миналата седмица минават общината и кой паркирал в градинка, глоба. Абе ние място за паркиране нямаме, какво остава за зареждане. Представете си една кола даде накъсо...изгаря цял квартал! Това нещо няма гасене, пламне ли веднъж!
  • #52
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 51 ( преди 1 година )
    Ти сериозно ли твърдиш че няма проблеми и пиша простотии, защото според тебе секса у вас не е намалял, понеже в семейната ви спалня са започнали да идват и съседа отляво и отдясно? Сериозно ли смяташ че изместването на европейските производители от китайци и американци не е проблем, щом са дошли да правят автомобилите си в Европа? Първоначално бях скептичен за приемането на Тесла в Германия, но като гледам си го заслужаваме!
  • #51
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 48-49 ( преди 1 година )
    Пълни простотии пишеш почти никого не мести голямо производство на коли за Европа в САЩ и Китай и най-добрия пример е Тесла с Берлин и това, че BYD също планира завод в Европа. Освен това енергийната криза отслабна с времето и вече почти не засяга някои страни в Европа като Испания и дори Франция след като пусна пак реакторите януари и цените на енергията паднаха до предвоенните нива
  • #50
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 48 и 49 ( преди 1 година )
    Точно това не могат да разберат антиелектриците. Смятат, че забавянето на производство на електромобили и най-вече батерии в Европа е нещо добро, а то е ужасно и предвещава апокалипсис в европейската икономика, защото ще се създаде огромен недостиг на търсена стока, която е невъзможно да бъде произведена в мащаб в Европа и ще бъде внесена. Ще се случи като с фотоволтаиците. Преди Европа беше най-големия им производител, а сега внася над 90% от тях. Вкопчването в остаряла технология е грешка
  • #49
    2 rate up comment 4 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Това ще доведе до внос на електромобили от САЩ и Китай. Защото просто ще са по-евтини от дизелите с 3 турбини и два DPF-a,както от 3 цилиндровите джипове с по 200 коня от 1 литър, два катализатора и живот на двигателя при правилно поддържане 150 000.