Изпълнителният директор на Ferrari Бенедето Виня казва, че електромобилите Tesla са за хора, които не се интересуват от колата и от марката, а просто искат да стигнат от точка А до точка Б. Вместо това Ferrari обещава емоционална електрическа кола.
Когато Ferrari представи SUV-то Purosangue миналата година, светът не свърши и сме почти сигурни, че апокалипсисът няма да унищожи Земята през 2025 г., когато от Маранело ще се появи първата електрическа кола.
След хибрида LaFerrari и хибридите SF90 Stradale/Spider и 296 GTB/GTS Prancing Horse, компанията се готви да се откаже от двигателя с вътрешно горене за сметка на изцяло електрическа кола. Изпълнителният директор на компанията каза пред Automotive News , че доставките до клиентите ще започнат през 2026 година.
Запитан как Ferrari с нулеви емисии ще се различава от настоящата гама електрически автомобили, Бенедето Виня каза, че това ще бъде емоционална кола, способна да осигури „уникално изживяване при шофиране“. Ръководителят на Ferrari твърди, че макар и мощни, коли като Tesla са предназначени просто да стигнат от точка А до точка Б. Той продължи с думите, че собствениците на такива превозни средства не се интересуват от марката, се интересуват само от това да се предвижат с автомобил.
Според главния изпълнителен директор на италианската марка, Ferrari-тата с електрически двигатели ще са толкова вълнуващи, колкото и моделите с ДВГ: „Вълнението от шофирането е комбинация от фактори: надлъжно ускорение, странично ускорение, звук, превключване на предавките и спиране. Това не се променя, дори и ако силовия тракт е електрически."
Въпреки че вижда Tesla като производител на полезни превозни средства, главният изпълнителен директор на Ferrari вярва, че компанията на Илон Мъск е помогнала на производителите на автомобили да ускорят развитието на електрически превозни средства. Преди Tesla "нещата се случваха твърде бавно" по отношение на електрификацията, но "събуждането" разтърси автомобилната индустрия и започна електрическата революция.
Говорейки за преминаването към електрифицирани коли, Ferrari по-рано каза, че 55 процента от моделите ще бъдат хибриди до 2026 г. До края на десетилетието чисто бензиновите модели ще представляват само 20 процента, хибридите - 40 процента, а електрическите превозни средства - също 40 процента. Хибридите и електрическите автомобили ще се основават на електрически двигатели, разработени и произведени от самата компания.
Междувременно Ferrari продължава да работи върху Purosangue. Шефът на марката съобщи, че в Маранело са попълнили книгата си с поръчки четири пъти по-бързо от очакваното. Все пак компанията се придържа към първоначалния си план, ограничавайки мощния V12 модел до само 20 процента от годишното производство на марката. Въпреки че е едва февруари 2023 г., компанията вече е получила поръчки, които ще бъдат доставени след 2024 г.
Ще припомним, че 2022 беше рекордна година по отношение на продажбите на Ferrari с 13 221 автомобила. А сега, с пускането на Purosangue 2023-а изглежда още по-добре. Тази година ще бъдат представени не по-малко от четири нови модела, като два от тях вероятно ще бъдат Roma кабриолет и наследникът на 812.