IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Ferrari: Tesla е за хора, които не се вълнуват от автомобили

Бенедето Виня говори за бъдещите електрически автомобили на марката

Изпълнителният директор на Ferrari Бенедето Виня казва, че електромобилите Tesla са за хора, които не се интересуват от колата и от марката, а просто искат да стигнат от точка А до точка Б. Вместо това Ferrari обещава емоционална електрическа кола.


Ferrari Purosangue


Когато Ferrari представи SUV-то Purosangue миналата година, светът не свърши и сме почти сигурни, че апокалипсисът няма да унищожи Земята през 2025 г., когато от Маранело ще се появи първата електрическа кола.

След хибрида LaFerrari и хибридите SF90 Stradale/Spider и 296 GTB/GTS Prancing Horse, компанията се готви да се откаже от двигателя с вътрешно горене за сметка на изцяло електрическа кола. Изпълнителният директор на компанията каза пред Automotive News , че доставките до клиентите ще започнат през 2026 година.

Запитан как Ferrari с нулеви емисии ще се различава от настоящата гама електрически автомобили, Бенедето Виня каза, че това ще бъде емоционална кола, способна да осигури „уникално изживяване при шофиране“. Ръководителят на Ferrari твърди, че макар и мощни, коли като Tesla са предназначени просто да стигнат от точка А до точка Б. Той продължи с думите, че собствениците на такива превозни средства не се интересуват от марката, се интересуват само от това да се предвижат с автомобил.

Според главния изпълнителен директор на италианската марка, Ferrari-тата с електрически двигатели ще са толкова вълнуващи, колкото и моделите с ДВГ: „Вълнението от шофирането е комбинация от фактори: надлъжно ускорение, странично ускорение, звук, превключване на предавките и спиране. Това не се променя, дори и ако силовия тракт е електрически."

Въпреки че вижда Tesla като производител на полезни превозни средства, главният изпълнителен директор на Ferrari вярва, че компанията на Илон Мъск е помогнала на производителите на автомобили да ускорят развитието на електрически превозни средства. Преди Tesla "нещата се случваха твърде бавно" по отношение на електрификацията, но "събуждането" разтърси автомобилната индустрия и започна електрическата революция.

Говорейки за преминаването към електрифицирани коли, Ferrari по-рано каза, че 55 процента от моделите ще бъдат хибриди до 2026 г. До края на десетилетието чисто бензиновите модели ще представляват само 20 процента, хибридите - 40 процента, а електрическите превозни средства - също 40 процента. Хибридите и електрическите автомобили ще се основават на електрически двигатели, разработени и произведени от самата компания.

Междувременно Ferrari продължава да работи върху Purosangue. Шефът на марката съобщи, че в Маранело са попълнили книгата си с поръчки четири пъти по-бързо от очакваното. Все пак компанията се придържа към първоначалния си план, ограничавайки мощния V12 модел до само 20 процента от годишното производство на марката. Въпреки че е едва февруари 2023 г., компанията вече е получила поръчки, които ще бъдат доставени след 2024 г.

Ще припомним, че 2022 беше рекордна година по отношение на продажбите на Ferrari с 13 221 автомобила. А сега, с пускането на Purosangue 2023-а изглежда още по-добре. Тази година ще бъдат представени не по-малко от четири нови модела, като два от тях вероятно ще бъдат Roma кабриолет и наследникът на 812.


0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Marin ( преди 1 година )
    "Tesla е за хора, които не се вълнуват от автомобили"-Глупости! По същия начин бих могъл да кажа- "Ферари е за хора които се интересуват от имидж".Май завижда чичката на Мъск и на Тесла.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Казано на право, джендерастите.
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Какви автомобили бе, пич! Истината е в коня и каруцата и автомобилът никога няма да ги замени! Така се говорили едно време и очевидно са били прави, защото все още има каруци, които се движат по пътищата, както и коне. Същото ще е и с ДВГ, не че няма да ги има но ще се виждат по-рядко и от ferrari-тата по пътищата днес. И те ще са само за ценители, които могат да си ги позволят.
  • #8
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А то може да се каже, че ако автомобила не се пали с манивела, то и той не е истински. Следователно и настоящите коли с обикновенните ДВГ-та и те отдавна не са истински вече.
  • #7
    12 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 и 6 ( преди 1 година )
    А вие двамата или ако си един, от кои сте? От тези които се вълнуват от коли и марки и карате само ферарита? Поне една Тесла плайд можете ли да си позволите? И понеже казвате че човекът бил прав, и вие ли мислите като porsche че трябва да сложат скоростна кутия на електрическите ферарита, и да им сложат изкуствен звук, за да изпитате "Вълнението от шофирането". Не се ли усещате, че даже не говори за настоящите модели, а за бъдещите електромобили на ferrari?
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Горките ( преди 1 година )
    Забелязвам, че #1 и #3 са рядко тъъпи, особено номер 3
  • #5
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Човека знае ( преди 1 година )
    Шефа на ферари е прав, колкото и да се сърдят нищо неразбиращите от автомобили.
  • #4
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Роудстъра на Тесла много се забави но другите могат само да се молят да се забави още повече, че 90% от Фераритата пред него по всяка вероятност ще са доста зле макар и по-добри като звук и особено превключване на предавките
  • #3
    20 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Гузен, негонен - бяга. Тесла няма намерение да се конк0рира с Ферари. Щом той се сравнява с Тесла, значи го е страх. И не е само той. Всяка компания се опитва да извади "убиец на Тесла", но засега вадят само убийствени, замозапалващи се смешки, а в някои случаи - с падащи колела и неможещи да се зареждат под 0 гр.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Руменчо, би ли ни показал правилото в българския език, което позволява абревиатури и англоезични думи да се членуват? Ти за издание ли пишеш или за хоремага?