Някои автомобили се оказват толкова малко познати, че могат да бъдат включени в „Червена книга“ за автомобили, ако съществуваше. Ferves Ranger е точно такъв SUV, макар и в името на производителя да фигурира митичното Ferrari.
Създателят на този малък Ferves Ranger е Карлос Ферари, също италианец, но просто съименникът на известния основател на Ferrari – Енцо Ферари. Името Ferves означава FERrari VEicoli Speciali („Специални превозни средства на Ferrari“). От време на време се появяват обяви на търгове за продажби на SUV Ferrari Veicoli Speciali, но истината е, този автомобил няма нищо общо с легендарната италианска марка.
Карлос Ферари е дизайнер, така че когато създава колата, работи главно върху нейния външен вид и върху самата концепция и не иска да се задълбочава в техническата част, а и няма необходимите умения.
Карлос представя творението си през 1966 г. на изложението в Торино. Тогава малките коли са много популярни в европейските страни, така че той решава да комбинира компактност с проходимост, надявайки се, че Ferves Ranger ще бъде разпознат от любителите на шофирането извън града.
Но очевидно фактът, че Карлос Ферари е просто дизайнер, а не инженер, е повлиял на съдбата на този SUV. Това е смесица от компоненти от други модели, а като начало всъдеходът е изграден върху шасито на Fiat 600.
Използван е малък, 2-цилиндров, 500-кубиков задно монтиран двигател с мощност 18 к.с. (нелепо за SUV) с въздушно охлаждане от Fiat 500. Поради това автомобилът веднага има проблеми - липса на мощност и бързо прегряване, веднага щом излезе от асфалта. Максималната скорост е 72 км/ч.
Скоростната кутия е леко променена за задвижване на всички колела, но не е мислено много за окачването, взето от Fiat 600D. Отпред е монтирана само една напречна пружина, която вече е твърде остаряла за времето си. Дължината на колата е около 3 метра и тежи 530 кг.
Ferves Ranger има задвижване на задните колела, но са произведени и версии 4х4. Отворената каросерия е изработена от стомана и алуминий, а предното стъкло може да се сгъва. Гърбът на задната седалка също се сгъва, образувайки багажник, който в четириместната версия просто липсва.
Мекият покрив предпазва водача и пътниците от дъжд, но при желание може да бъде отстранен, а дъгообразната му опора може да се сгъне зад гърба на задната седалка. Резервното колело е монтирано над двигателя.
В крайна сметка Ferves Ranger се произвежда в продължение на 5 години - от 1965 до 1970 -а, като през това време са продадени само 600 бройки. И SUV Ferves Ranger, макар и с Ferrari в името на производителя, така и не печели популярност.
Все пак 50 такива необичайни Ferrari са оцелели до днес. Благодарение на своя дизайн и някои инженерни решения, колата изглежда смешна, но при предлагането на търгове се намират хора, които дават сериозни пари. Например, на аукцион на RM Sotheby's някой плати за Ferves Ranger $196 000, въпреки че се предполагаше, че за колата няма да се дадат повече от $40 000.
Още снимки - вижте в галерията: