IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.


BMW


Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.


0 от 500
  • #68
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 67 ( преди 1 година )
    С колко са паднали продажбите на лагерни колички и тесла и с колко са се увеличили продажбите на водородни автомобили? Като те слушам водородните автомобили скоро ще задминат дизеловите по продажби и водородът ще стане основно гориво в транспорта. Ако не до края на тази година може би в началото на другата? Вземи да смениш дилъра!
  • #67
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Електрификация от 20 ( преди 1 година )
    ДА СИ ДОДЕМ НА ДУМАТАБЕЗ МАСОВО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЛАГЕРТИ КОЛИЧКИ В БЛИЗКО БЪДЕЩЕИСТЕРИЯТА "ТЕСЛА" ЗАГЛЪХВАВОДОРОДА ПЕЧЕЛИ ПОЗИЦИИ
  • #66
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега да махат и безумните фалшиви еко простотии които оскъпяват колите с 30-40% спрямо аналогични които не за ЕС, ако искат да намалят CO2 наистина има много по-добър вариант и субсиидите трябва да са за хора със стари автомобили които не могат да си позволят електричка не за инфуенснати от наркомана които броят 150к за Тесла.
  • #65
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 65 ( преди 1 година )
    Съгласен съм и с това което си написал. Както съм завършил мнение 64, причината е чисто имиджова на няколко нива, включително описаните от тебе. Бих добавил и първоначалната идея да привлече вече обучени кадри, която поне в началото не успя да осъществи. Освен това Германия е огромен и важен пазар, който не е за изпускане. По този начин гъделичка егото на германците да си купят автомобил произведен в Германия, един от малкото, защото както самият ти казваш, германските марки произвеждат другаде
  • #64
    1 rate up comment 0 rate down comment
    китайското бмв ( преди 1 година )
    бмв-то на снимката ще остане по-известно като китайското бмв ( заради азиатския си външен вид, който е в пълен разрез/разрив с немската идеология и дизайн )
  • #63
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 63 ( преди 1 година )
    Начините да се привлече не е само със субсидии а Тесла явно са заложили и на немците които ценят колата да е правена в Германия вместо Полша или Испания където разходите са по-ниски разбира се и по всяка вероятност щеше да стане поне няколко месеца по-бързо пък в Мароко където се прави Сандеро щеше да е най-евтино..
  • #62
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По принцип за започване на строеж е необходимо екологично разрешително, но тесла използваха вратичка в закона и започнаха строежа преди да им бъде издадено, като завода беше построен и дори започна производство октомври месец 2021, а окончателното разрешително за започване на строеж заедно с екологичното разрешително им бяха издадени март месец 2022 . Това не е ли абсурдно? Тесла си избра за производство на батерии точно вододайната зона на Берлин по имиджови причини, за да покаже безопасност.
  • #61
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До62 ( преди 1 година )
    Ти прочете ли въобще новината защо бяга volkswagen от германия за да иде в САЩ? "Офертата от САЩ вече е известна обезщетения и финансови облекчения в размер на около 10 млрд долара. Освен това, в Щатите нещата могат да се случат значително по-бързо, отколкото на Стария континент...". Хайде сега да ми припомниш какво се случи в Германия с Тесла? Напълно умишлено отказаха дребните субсидии, за да не ги бавят, но въпреки това ги размотаваха две години само за разрешително за строеж. Тесла построи
  • #60
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 61 ( преди 1 година )
    Май и ти не знаеш какво пишеш то и фирмите от САЩ "бягат" към Мексико и Канада както немските към И. Европа и Испания. Явно и Германия привлича нещо щом Тесла реши да прави точно до столицата а има слухове, че и BYD планира да е в Германия но така или иначе не е най-важното дали ще е точно Германия или друга държава в нашата конфедерация ЕС както и в САЩ повечето заводи не са в Калифорния, Тексас, Флорида и Ню Йорк ами в доста по-маловажни щати откъдето се изнасят към 4те основни щата
  • #59
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "ами нали и европейските марки имат участие в САЩ точно днес е новината" ..."Нали се сещаш, че ако Германия не допусне Тесла то Полша или Франция нямаше да бягат от милиардна инвестиция" а не схващаш ли иронията? Германия е разгонила собствените си фирми по цял свят и дори самите те не желаят да инвестират в Германия, а бягат. САЩ от друга страна привлича инвестициите, като им осигурява по-добри условия. Тесла не е избягала от САЩ, защото най-много инвестиции има там, за разлика от volkswagen.