IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.


BMW


Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 5 и 6 - я се образовайте малко бе,я четете актуална информция бе!Какви ТЕЦове ще затварят като в Европа рестартират копането на въглища!Какво ми бращолевиш за "зелена сделка" дето е писана като на пленом на КПСС и нама общо с действителността!Я провери последните 12 години какво е засушаването само в Европа и ми кажи какво правим с ВЕЦовете ако продължи така!За супердългите периоди на безветрие последните 5 години да си чувал!Да знаеш колко е еко добива на литии случайно??!Аман от комсомолци
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    "екологичния рай който уж ще настъпи след като замърсител виновен за между 8 и 15% (в различните държави) от общото замърсяване на въздуха стане "еко"."да не искаш да кажеш, че ако от утре по улиците на големите градове спят да се движат автомобили с ДВГ въздуха въобще няма да се промени? Хайде спри с тези мантри за 8% ОБЩО замърсяване. Защото ауспухът по улиците на София не замърсява въздуха на Рила Пирин и Витоша. Там замърсяването от него 0,0001. Но пък в София е 90%
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Особено пък това със суровините отдавна взе да писва има предостатъчно литий само тази година ръста на добива ще е 30-40% според повечето анализатори включително според най-големия производител Австралия а лития падна значително от върховете си. Отделно са натриевите батерии които нямат скъпи метали и са подходящи за значителна част от нуждите за батерии като статично съхранение и базови батерии на малки модели
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    А ти защо реши, че зелената сделка се отнася само единствено и даже със специално отношение към точно твоят ауспух и за нищо друго? Автомобилите са само една от брънките по веригата. Как точно си представяш през 2035 година да зареждаш кола от тец след като вече ще са ги затворили и тях? А за да ги затворят, трябва да се реши проблема с енергията от ВЕИ, която е сигурна, но не постоянна. Едно от решенията са батериите, тоест електромобилите са част от решението, а не проблемът.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Не само е невъзможно, а и няма да доведе до прокламирания резултат - а именно екологичния рай който уж ще настъпи след като замърсител виновен за между 8 и 15% (в различните държави) от общото замърсяване на въздуха стане "еко" и прехвърли част от замърсяването от ауспусите в кумините на ТЕЦовете!Екологичния проблем е много по-голям,не се ограничава само до автомобили и трябват сериозни мерки много преди 2035!Но електрозомбитата само ауспуси им в устата и в гъ ...
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аман от електропитеци!
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако статията започва с най-огромната лъжа, какво очаквате за съдържанието по надолу? "Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света." Никой никога по никакъв повод не е казвал че произведените през 2035 година автомобили с двг ще изчезнат през 2036 година и собствениците им ще могат да ги карат само до първи януари 2036 година. Това е абсолютна лъжа. Дори жигули москвич и волга, които тогава ще са на 50 г. Ще се карат
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално. Ако попиташ инженерите за причини, които ще са препятствие за преминаването към производство на електромобили, всеки инженер може да изброи поне 100 причини. Ако им зададеш въпроса по-правилно, например как могат да се избегнат всички тези препятствия, тогава вместо стоте проблема, ще изброят хиляди начина за тяхното избягване. Типични примери за двата варианта са toyota и тесла.