IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.


BMW


Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    ... защото дървата и газта са скъпи. М-да, значи в студено време няма да може да се зарежда кола. До нас обаче има бензиностанция, нищо че земята е скъпа. Ама колите там се задържат за няколко минути, пък след това като плащат на касата я си купят цигари, кафе, списание... А на ел. станцията - сами с карта и цяла нощ мястото е заето от кой превари. И като се зареди колата в 2:30 ч. през нощта кой ще стане да отиде да я премести, за да зарежда следващия? Електропитеци, сър!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 9 - и я ми обясни как точно колите с батерии са решението на постоянството на енергия от ВЕИ?!? Ще накараш хората да си ползват личните коли за енергийни буфери?!?!Пако комсумолски мечти!!!Знаеш ли какво стана във Франция и Германия като призоваха хората да намалят парното с един градус и магазините да намалят климатиците,за да са съпричастни с енергийната криза?!?Всички казаха - аз плащам,аз решавам!!!Чакай някой който е изсипал 40 000 евро за кола, да я ползва както ти очакваш!Венсеремос!
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Та се опитвам да си представя как ще зареждам колата си, ако беше електрическа. Стоя и гледам паркинга - няма зарядни за ел. коли на паркоместата. Гараж няма в блока от комунизма, така че не го споменавайте. Мисля си около нас къде може да се построи електрическа станция... гледам и се сещам, че навярно ще бъде накрая на града, защото в централните части земята е скъпа. Зимата като падне под 5-6 градуса, започва да се изгасва града по квартали, защото всички пускат климатиците...
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 9 - но решнията се вземат точно като на пленум на комунистическа партия в тоталитарна държава, убива се пазарната икономика и конглокенцията, това не само убива прогреса и води до регрес!И такива зомбита като теб, които сляпо вярват на спуснатата доктрина за електрички и "зелени сделки" с подкрепата си сте виновни този номер да минава!След 5-7 години като лъсне,че това е било грешка, ще сте първите които ще кряката - "ама и аз така мисля"
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Дори самите хора в бизнеса не са на едно мнение за това електрическо бъдеща. Добре, че не са питали експерти от Южна Америка и Африка, че тогава нямаше дори да присъства електричество сред отговорите. Ние в България определено не сме готови. Живея в малък крад. В целия гради има няколко електрически коли, като горе-долу са с по една бройка от марка (не от модел). Само повечко са Дачиите, ама те са за бизнес.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Цената на лития още ще пада. Веднъж заради все по-масовия добив и икономии от мащаба. Втори път заради липсата на спекула, заради която беше вдигната цената поради недостига, а не защото себестойността на продукта е висока, но и третата причина която си споменал е вярна - голяма част от батериите ще се произвеждат от натрий, а не от литий. Производството им вече започна, а както е известно са необходими 5-6 години, за да стане масово, което ще съвпадне с масовото преминаване към електромобили
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 9 - проблема,драгими смехурко,че с всичките ограничения,забрани и прочие,се обива конглокенцията и развитието на алтернативни технологии!Ако последните 15 години всички млрд.-и изсипане за "развитие" на батерии и спонсориране на шепа хипита да карат скъпи електрички,бяха инвестирани във фотоволтаици за всеки покрив и развитие технологията за синтетични горива днес вече щеше да има осезаем екологичен ефект и не само автомобилния а всеки с ДВГ щеше да е с 80% по екологично!!!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    до 9 - какво четеш и какво разбираш бе промито комсомолско мозъче!?Къде съм написал че ще изчезнат два млрд. автомобила с ДВГ?!Я ми цитирай!И как преценяш какво решавам?!Излиза малко от затворения си свят и спри да мериш хората по твоя си акъл!С какво замине Европа руския газ, само с ВЕИ ли?Или с внос на много по скъм газ от САЩ и Азия и с много по-ниското потребление на газ изобщо заради изключително меката зима!Искаш да ме кажеш, че Германия се е топлила от ток от слънце тази зима ли?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    И понеже заговори за засушаване, безветрие и други климатични катаклизми, в крайна сметка изменението на климата поредната лъжа ли е или вече е факт? Дали изсичането на горите, ерозията на почвата, повишаването на парниковите газове и други човешки дейности имат нещо общо или това са си нормални природни цикли? Особено наводненията и свлачищата? Покриването на язовирите с фотоволтаици, което започна ще подобри или ще влоши положението с водните запаси?
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    Аз чета, при това с разбиране, за разлика от тебе който четеш само заглавията. Или пък такива статии като тази, която обяснява как от 2035 вече било прието че по света няма да се движи нито един автомобил с двг и ще ИЗЧЕЗНАТ. Как въобще реши че някой дори ще си помисли да каже че ще изчезнат два милиарда автомобила ей така с щракане на пръсти? А като четеш, прочете ли с какво бяха заместени 20% дял на енергия в Европа от руски газ? Дали с въглища? Хайде да видим какво и дали въобще си чел?