IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.


BMW


Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    И ако направиш паркинг със зарядни за 20 автомобила, на всеки 7-8 часа ще минават 20 автомобила, но поне 10 човека ще ги оставят за 12 и повече часа, защото сега не им трябва колата, а пък като се зареди, тя спира сама и няма да отчита време. ;) Печалба - няма да я поделиш с някоя от компаиите, дето ти доставят ток, трябва да се занимаваш като електропреносно дружество... Вместо да ти обяснявам ти на мен, аз на теб, що не пробваш да направиш една компания и да почнеш още сега. Може да има успех.
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    И защо реши че през 2035 година някой ще трябва да субсидира фирмите за да ги принудят да си купят по-евтини електромобили вместо скъпи бензинови и дизелови? Защо мислиш че няма да са го направили доброволно десетина години по-рано, не да се грижат за екологията, а за да спестят разходи и да си повишат печалбите? Точно там ви е проблема, защото си мислите, че електромобилите винаги ще са по скъпи. Като станат по-евтини ти ще си първия, който ще си купи, не мислиш ли?
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория до 24 ( преди 1 година )
    Защото живея в света извън фантазиите и добродетелните хора. Смъквам нивото - една бензиностанция е в централните части в малкия ми град, всички други са към края на града. Земята е скъпа. През бензиностанцията минават много автомобили и хора - 5 минути зареждане на автомобил + цигари, кафе, нещо, нищо. След 5 минути другата... На мястото на бензиностацията би ли построил паркинг със зарядни? ТИ да, другите не.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно е да пуснеш 1-2 вендинг машини на един блок дето на час я направят 10 кафета я не. Колко ток според теб ще искат тези 10 кафета. А сега вържи 50 станции по 2 кВ които особено през нощта ще работят на 100%. Отделно кой ще е собственика на земята на тези зарядни и парко места?
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 21 ( преди 1 година )
    Май не разбираш сложен текст, а? Нищо, ще смъкна нивото до твоето. Да, в момента няма зарядни колонки. Ако утре или догодина си купя ел. автомобил, няма къде да го заредя. Ако до 2035 сложат, може и да се замисля за ел. автомобил. Но... и от бизнес не разбираш. Едно паркомясто, което е заедно от ЕДИН автомобил. 24 часа един автомобил - дали ще зарежда, дали е паркирал, дали е спрял само до магазина... един автомобил. И като се зареди, няма да бъде преместен, докато няма нужда да го ползвам. Та?
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    И защо реши, че ще можеш да заредиш до 2:30 през нощта и трябва да местиш автомобила? Проблемът се решава много лесно - вместо една станция с мощност 15kW колкото е стандартна партида, се инсталират на нея 10 зарядни станции с мощност 1,5 kw и 10 човека зареждат едновременно без да се изчакват. За 10 часа през нощта 10 автомобила зареждат за пробега за два дни, през деня още 10 автомобила за два дни - 10 станции могат да обслужват 40 автомобила с една стандартна партида за апартамент.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    ... те се движат час или два на ден. Събота и неделя по-малко. Но всички други, се използват много. И голяма част от тези компании имат логистични площадки, където може да се поставят зарядни.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Въпреки, че се съмнявам в конкyрентноспособността на електричеството, все пак смятам че в големите градове има място за електромобили. Смятам, че компаниите, които работят в тези градове, трябва да бъдат задължени за плавен преход към ел коли и субсидирани за това. Става дума за камиони за зареждане, автобуси, таксита, глокиери в големите градове. Не за междуградските или околоградските. По този начин ще се подобри и положението в градовете, макар и с малко. Защото колото и коли да има частни...
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    "Гараж няма в блока от комунизма, така че не го споменавайте"Ето че отново съм прав и се опитваш да видиш бъдещето през 2035 година в огледалото за задно виждане с разбирания от преди1985 година, когато е строен блок а ти. Да те попитам около блока има ли вендинг автомати за кафе? След като за тях са пуснали партиди и имат ток, защо си мислиш, че същите тези които имат квартири няма да закачат на тях няколко зарядни станции за да изкарват повече пари отколкото от кафето?
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    Искаш да цитирам? "Какво ми бращолевиш за "зелена сделка" дето е писана като на пленом на КПСС и нама общо с действителността!"Това ми говори абсолютно достатъчно че вярваш в написаното в статията. Ще ми обясниш ли кое точно и е невъзможното на зелената сделка? Например за да се изчисти въглеродния отпечатък за зареждане на два милиона автомобила в България, колко гигавата фотоволтаици трябва да бъдат инсталирани? Възможно ли е това да бъде направено до 2035 година със сегашните темпове?