IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.


BMW


Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.


0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    Ти вече достатъчно си го смъкнал нивото за да ми говориш за нивото на автомобилната промишленост през 2035 година на база на това което виждаш днес пред блока ти. Прочете ли въобще статията която коментираш? Не случайно те попитах за тенденции с цифри и факти? Още не си ми отговорил колко е делът на възобновяемата енергия в Германия тази година? Няма и да ми отговориш защото не знаеш ,че е 50%, въпреки отворените въглищни централи и е паднал само с два процента в сравнение с миналата година.
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    Видя ли как познах? Идея си нямаш от материята но пък спориш с такъв ентусиазъм и обясняваш как било невъзможно! Сметката е проста. 100 000 електромобила, които през 2035 година ще са само мечта за България ще вдигнат потреблението на страната само с 200 мегавата, което е смешна мощност, защото потреблението в рамките на денонощието варира с 1500 мегавата и системата дори няма да го усети. Като енергия се нуждаят от 0,26 тераватчаса от 45 произвеждани годишно.
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория до 33 ( преди 1 година )
    Смъквам нивото. Не ме интересува 2035 година, поглеждам през прозореца сега и ме интересуват следващите 2-3 години. Първите стъпки се правят сега, не идва 2035 и всичко е готово (за да ме разбереш - всичко ток и жица). Всичкото дърдорене за това, какво ще бъде през 2035 е фантазии и спекулации... Сега може ли да има бъдеще за ток в малкия град, който живея - не. 2026 - пак не.
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Това знаеш ли как ми прозвуча? Все едно да кажеш на някой който има бизнес с вендинг автомати, че е неразумно заради един вендинг автомат да построи цяла бизнес сграда за няколко милиона, за да има кой да му пие кафето. В твоя бизнес план със закупуване на 50 паркоместа за да им сложиш зарядни, няма ли да подариш 50 електромобила на собствениците за да има кой да зарежда? В най-лошия случай ще се плаща наем на общината както сега плащат вендинг автоматите.
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Убеден съм, че повече от 59% го смятат за невъзможно - със сигурност при отговарянето на въпросите е имало фактор политическа коректност, който в "демократичния" запад вече е много важен! Ако те посочат с пръст става много тегаво и всеки се пази да не изразява мнение различно от налагания мейнстрийм. А че не може да стане това е повече от ясно! Нито има достатъчно ресурси, нито достатъчно пари!
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 31 ( преди 1 година )
    Абе не съм питал за кафемашините, защото не разбирам от ток. Но пък ти не можеш да четеш и анализираш, ама явно работиш като ел. техник (може и да ти е хоби, а дано), което както и да го погледнеш, е плашещо. Но не разбирам, не знам как се смята. Затова и не ти задавам въпроси от моята компетенция, защото си няма да се справиш интелектуално. Не го мисли. Смятай ток и жици, може би това е твоето бъдеще и затова си толкова екзалтиран... опс, няма да разбереш думата... затова си толкова превъзбуден
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    Май все още не си схванал идеята? Защо трябва някой да изгражда паркинги? Май все още работиш с промития мозък, че трябва да отидеш на някакво специално място за да заредиш и постоянно ми даваш примери с бензиностанции. Говоря ти за електрифициране на вече съществуващите паркоместа. Дали ще го направи собственикът им за допълнителни печалби или ще го направи външна фирма, която дори може да е ЕРП за да си повиши печалбите. През 2035 поне половината паркоместа ще са електрифицирани.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Той целия блок е предвиден да гълта от порядъка на 400кВ мощност пък ти с лека ръка му добавяш още 100+ кВ. Мислиш ли че инфраструктурата ще го понесе 25% допълнителен товар? Това ще е съществена инвестиция. После отново идваме до частта с цената на земята на тези парко места която ти деликатно пропускаш. Този паркинг за 50 коли ако ти стъпи на милион лв да го купиш и електрифицираш ще си добре.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    "Колко ток според теб ще искат тези 10 кафета. А сега вържи 50 станции по 2 кВ които особено през нощта ще работят на 100%." Не задаваш въпроси, а задаваш отговори, но въпреки че претендираш за високо ниво, всъщност дори не си си направил труда да си отговориш на собствения си въпрос, за да видиш колко е глупав, когато вече знаеш отговора. Би ли ми направил услугата сам да си отговориш на въпроса и да прецениш дали е възможно.Направи сметките както за мощност така и за енергия?
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 28 ( преди 1 година )
    Прав си, че ако цените, поддръжката и зареждането стане като на бензинов автомобил, ще си купя. Няма да съм първия, защото съм скептик по душа и купувам само доказали се неща. Но да, бих си купил. Но при горните условия. А до 2035 година времето ще разчисти фантазиите и мечтите. И си прав, компаниите мислят за печалба, не ги вълнува екология. Затова купуват дизел, а не ток. :) Затова - бъди прав, направи компания, пускай ток и жици, а през 2035 ще ни покажеш богатството си. :)