IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Решението за забрана на ДВГ в Европа се отлага

Планираното за 7 март гласуване пропадна, след като 3 държави се оказаха против

Окончателното гласуване на Съвета на ЕС за спиране на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа няма да се проведе на 7 март, както беше планирано. Както е известно, 4 държави, в това число и България, не са съгласни и са готови да направят „блокиращо мнозинство“, което да попречи на приемането на ограниченията.


ДВГ


Основна роля в случая играе недоверието на Германия към електрическите автомобили, като управляващите страната смятат, че възобновяемите синтетични горива (eFuels) също трябва да намерят място в бъдещето на мобилността.

Освен Германия с „не“ ще гласуват Италия и Полша, докато засега позицията на България е „въздържал се“. Затова и решението е отложено за поетапно намаляване на вредните емисии (CO2) беше отложено за по-късна дата, която обаче все още не е посочена.

Според информациите разговорите продължават, като властите в ЕС се опитват да намерят решение, което да удовлетворява всички. Явно е, че трябва да бъдат направени някои отстъпки, тъй като в противен случай забраната не може да стане факт, поне не и в близко бъдеще. Това призна и говорителят на Европейската комисия – Дана Спинат, която отвори вратата за възобновяемите горива.

„Преговаряме с някои държави относно опасенията, които се появиха наскоро. Трябва да разгледаме всички позиции, особено новите, за да преценим кой е най-добрият път, по който са поемем“, обясни Спинат.

Трябва също да се помни, че текстът, представен от Брюксел, не забранява нито една конкретна технология, нито налага продажбата само на електрически автомобили. В него е посочено единствено, че се изисква всички превозни средства, регистрирани от 2035 г. нататък, да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с 2021 г.

Освен това, има предпазна клауза до 2026 г.,, която задължава Европейската комисия да преразгледа регулаторната марка и да я промени, ако в рамките на три години новите алтернативни горива са постигнали достатъчен технологичен напредък, за да намалят емисиите до нула.

Трябва също така да се отбележи, че мандатът на сегашната изпълнителна власт на ЕС ще приключи през 2024 г. И е напълно възможно новата комисия да бъде далеч по-отстъпчива през 2026 г., тъй като алтернативата е целият процес да започне отначало.


0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Германците ги е страх защото освен откраднатата технология за двг от Французите друго нямат.Нямат патентни права няма нужда от техните проозводители на бутала клапани помпи 10000 маркуча филтри ролки и тн.Ето там ги боли
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    АнтиГлобалист ( преди 1 година )
    Поредните еврогАйски простотии и решения на чиновници, които никой не ги е избирал. Сега отлагат гласуването, за да могат да мотивират финансово противниците и всички да са съгласни при евентуалното гласуване. Това се нарича лобизъм и откровена манипулация. На този етап на глобалистите не им се получават нещата, но едва ли са се отказали. Ще действат подмолно да си постигнат целта и да излъжат народа, че уж нищо не забранявали, а в същото време преустановяват продажбата на ДВГ през 2035 г.
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Оха ( преди 1 година )
    Ако пазарен принцип предопределя смъртта на ДВГ, то тези забрани и тежки регулация не са нужни. Електрическата мобилност не е решение за всичко и всички. Не и без компромиси. Аз харесвам този вариант, но по ред причини няма как да премина на ток. Но градски транспорт, таксита, градски глокиери биха могли да са 100% електрически. Ако законодателството в ЕС и БГ се адаптира за този тип превозни средства, съм ЗА Ел. Автомобили.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Да же в жена ше се затварям у една стая хем да умрем от задушаване хем от счина прихванат от предишният азиатец
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредното прострелване в корема. Отново дават празни надежди на европейските автомобилни производители, за да не бързат да преминават на електромобили, което подписва смъртната им присъда. Светът вече на абсолютно пазарен принцип преминава към електричество на всички фронтове, включително транспорта и тази забрана е абсолютно безсмислена от практическа гледна точка, защото когато електромобилите станат по-евтини, повечето клиенти въобще няма да погледнат повече към ДВГ
  • #19
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Синтетичните горива се произвеждат от водород смесен с въглероден диоксид уловен от въздуха. Само с енергията необходимо за производство на зелен водород за изминаване на 100 км, един електромобил може да измине 500 км, а с енергията за улавяне на въглеродният диоксид около 700 км. Е какъв е смисъла да се използва 12 пъти повече енергия за производство на синтетични горива за изминаване на същото разстояние, вместо с нея да бъдат заредени 12 електромобила?
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Предлагам ти един научен експеримент за да видиш колко е безопасен въглеродният диоксид. Ако толкова не можеш да си намериш дама в живота, наеми си една за цяла нощ затвори прозореца и вратата на стаята и виж дали ще оцелееш в тази агресивна среда с толкова много въглероден диоксид издишан от някой друг. Даже и кислорода ще ти е дишала. Ти затова ли се страхуваш от жените?
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    На абсолютно прав път си. Така ни е било наредено да гласуваме за да поемем удара после. Ще ни обяснят колко са полезни синтетичните горива за климата и ще забранят нормалните горива. И ако забраната за производство на ДВГ е за 2035 година, но се отнася само за новите автомобили, като ти позволяват да ги караш още 20 години до 2055, то могат да забранят сегашните горива още за 2030 и да накарат абсолютно всички и дори с автомобил на 30 години да кара със скъпите синтетични горива
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е как ще не е вреден бе гьоферен що в болницата кат ти резнат кисларода тогиз умиргъш а?
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 и 12 ( преди 1 година )
    Незнайно защо, винаги без изключение смятате че за производството на батерии и зареждането на електромобилите се използва единствено и само енергия произведена с въглища а синтетичните горива се произвеждат само и единствено от възобновяеми източници. Ще ми кажете ли откъде ще дойде замърсяването, ако за добив енергия и транспорт на материалите за фотоволтаици перки, батерии и електромобили се използва. ВЕИ? Ако енергията от тях се използва за отопление и транспорт, как ще се промени въздуха?