IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилите с най-голяма и най-малка загуба на цена за 5 години

Два производителя се открояват при марките, които поевтиняват бавно

При избора на автомобил е важно да се вземат предвид не само техническите му характеристики, но и ликвидността - способността да се поддържа стойност във времето. Някои модели бързо падат в цената, други, напротив, почти не губят стойност. Анализаторите на американския ресурс iSeeCars анализираха повече от 800 000 обяви за продажба на 5-годишни автомобили и съставиха класация на най-ликвидните и най-малко ликвидните модели. За съжаление данните се отнасят за северноамериканския пазар, за момента никой не прави подобен анализ за пазара в Европа. 


коли на старо


Пазарът се връща към тенденциите "отпреди пандемията"

Средната загуба на стойност на автомобила за пет години сега е 45,6%. Това означава, че пазарът се отдалечава от необичайното увеличение на цените, причинено от COVID-19. За сравнение:

• През 2019 г. средният процент на обезценка е 49,6%.

• През 2023 г. само 38,8%.

Електрическите превозни средства поевтиняват най-много - с 58,8% за пет години. Но хибридите държат цената много по-добре - те губят средно 40,7%.

Автомобили, които губят най-малко в цената

Абсолютните лидери са спортните автомобили и моделите на Toyota, които показват минимална амортизация. Легендарното Porsche 911 има най-висока стабилност в стойността, което след пет години губи само 19,5% ($24 428).


Toyota


Топ 15 на най-ликвидните модели (загуба на стойност за 5 години):

• Porsche 911 - 19,5%

• Porsche 718 Cayman - 21,8%

• Toyota Tacoma - 26,0%

• Chevrolet Corvette - 27,2%

• Honda Civic - 28,0%

• Chevrolet Camaro - 28,0%

• Toyota Tundra - 29,1%

• Ford Mustang - 29,2%

• Porsche 718 Boxster - 29,6%

• Toyota Corolla (хечбек) - 30,1%

• Subaru BRZ - 30,2%

• Toyota RAV4 - 30,9%

• Toyota 4Runner - 31,3%

• Toyota Corolla (седан) - 31,4%

• Subaru Crosstrek - 33,0%

Toyota доминира в масовите модели, докато Porsche уверено държи премиум сегмента.


Porsche 911 Carrera S


Автомобили, които се обезценяват най-бързо

Сред антилидерите са предимно електрически автомобили, луксозни седани и големи SUV. Лидер на анти-рейтинга беше Jaguar I-Pace, който за 5 години губи 72,2% от първоначалната си цена ($51 953).

Топ 15 на най-малко ликвидните автомобили:

• Jaguar I-Pace - 72,2%

• BMW 7-Series - 67,1%

• Tesla Model S - 65,2%

• Infiniti QX80 - 65,0%

• Maserati Ghibli - 64,7%

• BMW 5-Series (хибрид) - 64,7%

• Nissan LEAF - 64,1%

• Maserati Levante - 63,7%

• Tesla Model X - 63,4%

• Cadillac Escalade ESV - 62,9%

• Range Rover - 62,9%

• Audi A8 L - 62,7%

• BMW 5-Series - 61,7%

• Audi Q7 - 61,6%

• Infiniti QX60 - 61,5%


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До #7 ( преди 1 ден )
    Дори и да стане нещо с батерията ти, то не се сменя цялата, а дефектния модул. Примерно на моя Приус 3 батерията е с 28 модула. Един модул втора употреба струва около 60-80 евро, а нов струва 150. Цялата батерия нова струва 2500 евро с труда а не както ти споменаваш голямата сума от 8-9000 лв. Има и доста втора употреба батерии за под 1000 евро с гаранция рециклирана и проверена. Така, че опасенията ти и страховете ти са абсолютно безпочвени. Тойота са ги измислили добре нещата да ти е лесно.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До #7 ( преди 1 ден )
    На колко Тойота си чул да им сменят батериите ? Батериите са с гаранция 15 г., както цялата кола и цялата хибридна система или 250 000 км което настъпи първо. Моят хибрид кара 15-та година и никакви проблеми с нищо. На 230 000 км е и няма никакви грижи. Таксиджиите по света въртят милиони км с Приуси и Камрита хибриди и няма оплаквания от батериите или от друго. Преди да се страхуваш от нещо го провери, а не да си съчиняваш сам страхове. Точно хибридните Тойота са най-здравите в момента.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    хххххх ( преди 2 дни )
    Долния , всъщност си прав : искаш нова кола порше или тойота , искаш стара - Тесла или БМВ , искаш истински автомобил - най доброто или нищо
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Извода - ако ще купувате чисто нова кола - Порше или Тойота.. ако ще е втора ръка - БМВ, Тесла, инфинити или Ауди
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Захарин Петров ( преди 2 дни )
    Грабайте Тойтки,че не останаха. Евтино купуваш - скъпо продаваш. И защо тая година пак 4% надолу. Пак останаха неразбрани.
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Тойотите са добри, но при нас има само хибриди, на които батериите са скъпи за подмяна. Като правих проучване се оказа, че трябва да се шофира редовно - иначе дефекти. 8-9000 лева за подмяна. Как да си взема втора ръка като не познавам никой каращ лична Корола, например.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Хахохи , купил си нова кола в сънищата. Колко от нас не ги интересува колко пари дават и колко ще загубят и си купуват като теб нови коли през две години
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Захарин Петров ( преди 2 дни )
    Много полезна статия. Оти Ганк0 си купува от Америчко основно коли.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Хахохи ( преди 2 дни )
    До #2, аз си купих чисто нова кола миналата година. Въобще не ме интересува колко ще се обезцени за 5г., карам и си се кефа. Дали сега или след 2;10г. ще я продавам и колко ще струва не ме.интересува. Като искам друга кола продавам и купувам пак нова или втора ръка на макс 2-3г. и задължително в гаранция. Просто и не се занимавам с групости и не мислиш за ремонти. Сега само си ходя на гости на 2-3 майстори дето са ми приятели.
  • #3
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Хахо ( преди 2 дни )
    Тесла е толкова безшумна на магистралата че дори можеш да чуеш как се обезценява докато караш