IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Решението за забрана на ДВГ в Европа се отлага

Планираното за 7 март гласуване пропадна, след като 3 държави се оказаха против

Окончателното гласуване на Съвета на ЕС за спиране на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа няма да се проведе на 7 март, както беше планирано. Както е известно, 4 държави, в това число и България, не са съгласни и са готови да направят „блокиращо мнозинство“, което да попречи на приемането на ограниченията.


ДВГ


Основна роля в случая играе недоверието на Германия към електрическите автомобили, като управляващите страната смятат, че възобновяемите синтетични горива (eFuels) също трябва да намерят място в бъдещето на мобилността.

Освен Германия с „не“ ще гласуват Италия и Полша, докато засега позицията на България е „въздържал се“. Затова и решението е отложено за поетапно намаляване на вредните емисии (CO2) беше отложено за по-късна дата, която обаче все още не е посочена.

Според информациите разговорите продължават, като властите в ЕС се опитват да намерят решение, което да удовлетворява всички. Явно е, че трябва да бъдат направени някои отстъпки, тъй като в противен случай забраната не може да стане факт, поне не и в близко бъдеще. Това призна и говорителят на Европейската комисия – Дана Спинат, която отвори вратата за възобновяемите горива.

„Преговаряме с някои държави относно опасенията, които се появиха наскоро. Трябва да разгледаме всички позиции, особено новите, за да преценим кой е най-добрият път, по който са поемем“, обясни Спинат.

Трябва също да се помни, че текстът, представен от Брюксел, не забранява нито една конкретна технология, нито налага продажбата само на електрически автомобили. В него е посочено единствено, че се изисква всички превозни средства, регистрирани от 2035 г. нататък, да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с 2021 г.

Освен това, има предпазна клауза до 2026 г.,, която задължава Европейската комисия да преразгледа регулаторната марка и да я промени, ако в рамките на три години новите алтернативни горива са постигнали достатъчен технологичен напредък, за да намалят емисиите до нула.

Трябва също така да се отбележи, че мандатът на сегашната изпълнителна власт на ЕС ще приключи през 2024 г. И е напълно възможно новата комисия да бъде далеч по-отстъпчива през 2026 г., тъй като алтернативата е целият процес да започне отначало.


0 от 500
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 1 година )
    И без да казваш всеки когато има достатъчно излишък опитва да се насочи към батерии, водород или синтетика въпроса е, че този излишък не е толкова голям и процеса не е безплатен. Дори 15% от горивото както казваш да е синтетика макар да е силно съмнително да има толкова излишък за разхищение то другите над 80% си остава нефт от ОПЕК, Америка и Русия и е нужен и без това за старите коли. Не си мисли, че в ЕС и щатите без петрол са много по-глупави от теб и не знаят за различни варианти
  • #43
    3 rate up comment 3 rate down comment
    НЕФТЕНБAХ ( преди 1 година )
    Продажбите надолу - никой не купува телефони с шайба. Намален оборот = цените нагоре. Евро 7 = цените нагоре. Гориво 5 лв = намалени продажби = цените нагоре. Забрана за влизане в градове и нискоемисионни зони =намалени продажби=цените нагоре=намалено търсене. Същото с частите и сервизите. Хората се качват на МПС с 2 мотора, 4х4, 2 багажника, без ремонти, с разход 2 лв/100 и не поглеждат назад. Успех с продажбите на ДВГ коли, на дискети, пейджъри, видеокасетки, плазмени телевизори и CRT монитори
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Слънцето не е 80% лятото ами в голяма степен и пролетта и есента и то най-много ток за охлаждане е нужен при най-много слънце.. Вятъра е основно от есента до пролетта и най-малко е лятото така, че в това отношение се допълват като естествено има и до 2-3 месеца които са слаби и за двата вида но и за това обикновено плановете на различните държави включват около 80% ВЕИ. Излишъците не са безкрайни а водорода и синтетиката искат мноого ток и не са за най-масово ползване
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Пак не си разбрал Шметни - това означава, че всеки инвеститор в солар ще фалира ;) А ако изпусне този златен час същия този камион зарежда на 350-400 ПЪТИ по-висока цена, а фалират ли соларките ела гледай цени на електричеството. Абе сложно ти е остави ;)
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    И понеже не знаеш какви ги говориш ще ти преведа какво точно каза "миналата седмица цената от 11 до 2 часа падна до 1 долар на МВ"Това означава, че зареждането на камиона на тесла за изминаване на 800 км струва 80 цента - по 0,1 цента на километър, 8 цента на 100 км срещу около 100 лв ако сипеш дизел. Дали дизелът има бъдеще?
  • #39
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Шментири ( преди 1 година )
    Ето че сам признаваш че електромобилите могат да се произвеждат с абсолютно безплатна и абсолютно безвредна енергия и да станат евтини с евтино зареждане с нулев отпечатък. Е какъв ти е тогава проблемът с електромобилите и защо синтетичните горива трябва да продължават да тровят градовете и да се зареждат скъпо? Ще ми обясниш ли логиката?
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Шменти капели ( преди 1 година )
    И понеже китайците произвеждали вече евтини електромобили с които се очаква скоро да наводнят европейския пазар, забраната за производство на автомобили с ДВГ позитивно или негативно ще повлияе на европейските автомобилни производители според тебе? Защото ако им бяха забранили за по-рано, вече щяха да произвеждат повече електромобили от китай и да не бъдат заплашени, но те не са подготвени за разлика от Китай. Ако европейците се отпуснат с ДВГ с тях е свършено. Няма време за ДВГ.
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ще ти кажа погледни цените за енергия на свободен пазар - миналата седмица цената от 11 до 2 часа падна до 1 долар на МВ - Това е вече в БГ и се случва дето се вика в средата на зимата! Имаш определен часови период в който имаш брутално свръхпроизводство! А лятото, когато идва 80% от годишния добив от солар? Схващаш ли вече или още ти е трудно?! И ако е въпрос на екология (зависим винаги ще си) е достатъчно само 15-20% от горивото да е синтетично!
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтирит ( преди 1 година )
    А за зависимостите си толкова заблуден че е трудно да ти се обясни, но все пак ще опитам. На всеки три години, Европа дава на Русия по един трилион долара за изкопаеми горива за транспорт и производство на ток. За да ги замени с възобновяема енергия само от фотоволтаици, ще трябва да инвестира 2 трилиона, които ще осигуряват безплатна енергия за следващите 30 години. Кое смяташ че е по-добрия вариант? А вятърните генератори се произвеждат в Европа и могат да поемат повечето инвестиции.
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Последно се разбери със себе си недостиг на възобновена енергия за чистопроизводство на електромобили за батерии или има или свръх излишък на възобновяема енергия за производство на синтетични горива. Защото изпадаш в когнитивен дисонанс и твърдиш, че и двете са верни, а всеки с две гънки в мозъка знае, че това е невъзможно.