IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е сред 4-те държави, готови да спрат забраната на ДВГ в Европа

„Блокиращото малцинство“ включва още Италия, Полша и Германия

Спирането на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа от 2035 г. отново е под въпрос. Общо 4 държави от ЕС, една от които е България, се готвят да гласуват против решението на Европейската комисия, което беше подкрепено и от Европейския парламент, съобщава Motor1.


вредни емисии


Две от тях – Италия и Полша, вече категорично обявиха позицията си. Според информациите, България е готова да им помогне, докато Германия все още не е взела крайно решение. Тези 4 държави могат да създадат така нареченото „блокиращо малцинство“ по време на срещата на посланиците на държавите-членки, планирана за петък, 3 март. На нея трябва да се подготви окончателното гласуване от Съвета на ЕС, което е предвидено за 7 март, за да формализира споразумението с Европейския парламент.

Искането на четирите държани е ясно – отваряне на възможността да използване на възобновяеми горива за захранване на термични превозни средства с намалено въздействие върху околната среда. Предложението им е подкрепено и от Асоциацията на автомобилните производители в Европа – ACEA.

„Въпреки големия ангажимент към автомобилите, захранвани с батерии, производителите са загрижени за възможността достъпността на превозните средства да се превърне в основна пречка при прехода към нулеви емисии. Окончателното споразумение за вредните емисии трябва да включва бъдеща роля на възобновяемите горива в транспортния сектор“, коментира говорител на ACEA.

Производителите смятат, че технологичната отвореност остава от съществено значение за поддържане на необходимата гъвкавост, за да се отговори на различни нужди и да се адаптира към променящите се обстоятелства“. Енергийната криза ясно показна, че „диверсификацията е от съществено значение за подобряване на устойчивостта на Европа“.

„В крайна сметка става въпрос за намаляване на емисиите, а не за елиминиране на дадена технология. Ние следим отблизо дискусиите в Съвета на ЕС и сме уверени, че регулаторният процес ще върви по пътя си", допълва представителят на Асоциацията.


0 от 500