IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е сред 4-те държави, готови да спрат забраната на ДВГ в Европа

„Блокиращото малцинство“ включва още Италия, Полша и Германия

Спирането на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа от 2035 г. отново е под въпрос. Общо 4 държави от ЕС, една от които е България, се готвят да гласуват против решението на Европейската комисия, което беше подкрепено и от Европейския парламент, съобщава Motor1.


вредни емисии


Две от тях – Италия и Полша, вече категорично обявиха позицията си. Според информациите, България е готова да им помогне, докато Германия все още не е взела крайно решение. Тези 4 държави могат да създадат така нареченото „блокиращо малцинство“ по време на срещата на посланиците на държавите-членки, планирана за петък, 3 март. На нея трябва да се подготви окончателното гласуване от Съвета на ЕС, което е предвидено за 7 март, за да формализира споразумението с Европейския парламент.

Искането на четирите държани е ясно – отваряне на възможността да използване на възобновяеми горива за захранване на термични превозни средства с намалено въздействие върху околната среда. Предложението им е подкрепено и от Асоциацията на автомобилните производители в Европа – ACEA.

„Въпреки големия ангажимент към автомобилите, захранвани с батерии, производителите са загрижени за възможността достъпността на превозните средства да се превърне в основна пречка при прехода към нулеви емисии. Окончателното споразумение за вредните емисии трябва да включва бъдеща роля на възобновяемите горива в транспортния сектор“, коментира говорител на ACEA.

Производителите смятат, че технологичната отвореност остава от съществено значение за поддържане на необходимата гъвкавост, за да се отговори на различни нужди и да се адаптира към променящите се обстоятелства“. Енергийната криза ясно показна, че „диверсификацията е от съществено значение за подобряване на устойчивостта на Европа“.

„В крайна сметка става въпрос за намаляване на емисиите, а не за елиминиране на дадена технология. Ние следим отблизо дискусиите в Съвета на ЕС и сме уверени, че регулаторният процес ще върви по пътя си", допълва представителят на Асоциацията.


0 от 500
  • #7
    21 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ха-ха. България пак с Италия и Германия, ама и тя не знае защо. Те произвеждат коли, ние не. Всъщност знае, знаят и копейките в България защитаващи интересите на Лукойл. Такива ни управляват в момента. А, България има най-голям интерес от електрификаци и освопождение от петролната иконимика!
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И какво като съдиш държавата, в държава без правосъдие? Ще се точи 10г. процес и накрая съда ще ти присъди 300 лв. обезщетение. През това време ще си дал хиляди на адвоката, мерси от такова "правосъдие".
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ами ( преди 1 година )
    Те като спрат да ги произвеждат автомобилните производители никакво спиране няма да помогне.Все едно да искаш да си купиш нещо което вече не е на пазара.
  • #4
    32 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре де не мога да разбера що за ЕС е това? Някакви чиновници, които работят за лобисти са брюкселската администрация и тези налагат на цял континент и десетки държави какво да карат. Тези хора лобисти, които вземат решенията, някой избирал ли ги е на избори да попитам? От позицията на какви ще налагат какви ли не глупости и простотии. Забравихте ли вакините как ни ги наложиха да си ги купуваме с милиони и да си ги слагаме. Това не е никакъв съюз, а частна сруктура за лъжи, лобизъм и манипулац
  • #3
    31 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Както сам каза 3 бедни държави. У нас средностатистическия шофьор не може да си позволи Клио или Фабия за 30к лв. А ти с лека ръка отсъждаш - купувайте коли за 70-80хил лв минимум. Отделно колко хора имат гаражи та поне да ги карат евтино електричките?
  • #2
    8 rate up comment 31 rate down comment
    НИЩО НОВО ( преди 1 година )
    Единия производител на дизели, другите 3 - бедни, корyмпирани дизелови държави. Карайте на ток, съдeте държавата и общината в Европейския съд заради мръсния въздух и да не ви дреме: тея дела винаги се печелят, понеже смогът е ясен от самолет
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Поредно потвърждение ( преди 1 година )
    ***, влезе ли някъде в нещо, то не след дълго или блокира или се разпада!