IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Решението за забрана на ДВГ в Европа се отлага

Планираното за 7 март гласуване пропадна, след като 3 държави се оказаха против

Окончателното гласуване на Съвета на ЕС за спиране на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа няма да се проведе на 7 март, както беше планирано. Както е известно, 4 държави, в това число и България, не са съгласни и са готови да направят „блокиращо мнозинство“, което да попречи на приемането на ограниченията.


ДВГ


Основна роля в случая играе недоверието на Германия към електрическите автомобили, като управляващите страната смятат, че възобновяемите синтетични горива (eFuels) също трябва да намерят място в бъдещето на мобилността.

Освен Германия с „не“ ще гласуват Италия и Полша, докато засега позицията на България е „въздържал се“. Затова и решението е отложено за поетапно намаляване на вредните емисии (CO2) беше отложено за по-късна дата, която обаче все още не е посочена.

Според информациите разговорите продължават, като властите в ЕС се опитват да намерят решение, което да удовлетворява всички. Явно е, че трябва да бъдат направени някои отстъпки, тъй като в противен случай забраната не може да стане факт, поне не и в близко бъдеще. Това призна и говорителят на Европейската комисия – Дана Спинат, която отвори вратата за възобновяемите горива.

„Преговаряме с някои държави относно опасенията, които се появиха наскоро. Трябва да разгледаме всички позиции, особено новите, за да преценим кой е най-добрият път, по който са поемем“, обясни Спинат.

Трябва също да се помни, че текстът, представен от Брюксел, не забранява нито една конкретна технология, нито налага продажбата само на електрически автомобили. В него е посочено единствено, че се изисква всички превозни средства, регистрирани от 2035 г. нататък, да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с 2021 г.

Освен това, има предпазна клауза до 2026 г.,, която задължава Европейската комисия да преразгледа регулаторната марка и да я промени, ако в рамките на три години новите алтернативни горива са постигнали достатъчен технологичен напредък, за да намалят емисиите до нула.

Трябва също така да се отбележи, че мандатът на сегашната изпълнителна власт на ЕС ще приключи през 2024 г. И е напълно възможно новата комисия да бъде далеч по-отстъпчива през 2026 г., тъй като алтернативата е целият процес да започне отначало.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 32: ако имаш излишък от енергия ще си произведеш горива, но Китай държи цялата верига касаеща Ел - като почнеш от добива на суровини минеш през редкоземните изкопаеми, които са преобладаващо в Азия та стигнеш до соларите. А цялото упражнение е повече от безсмислено - транспорта в ЕС генерира 0.9% от глобалните СО2 емисии - и да спрем изцяло колите нищо не променяме - а замяната на ДВГ с ел, който се зарежда с ток от въглища е смешно! СО2 емисиите за 2022 са с нови 4%+ като и европа допринася!
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ще прогледнат ама по трудния начин! Нали знаете какво стана с европейските гиганти в електрониката - безславно загинаха - последният който се бори не много успешно е Филипс, но и той е на колене. Важен сектор за икономиката е просто аут. Същото но с много по-бързи темпове става при автомобилостроенето - Европа брутално го убива - невъзможно е да се съревновава с Китай при електрификацията и ще загуби още един отрасъл!.
  • #32
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    "Седмия.Заменяме една зависимост с друга.Заменяме зависимостта на нефт и газ от Русия с зависимост на фотоволтаици от Китай." Само че пропускаш една много важна подробност. Русия може да ти спре газа и нефта още от следващия месец или дори от утре, дори да имаш договори. Може да ти го спре и Англия, като ти взриви северен поток. Могат и цената да ти вдигнат. Но като си купиш фотоволтаици от Китай имаш сигурна безплатна енергия за следващите 30 години, върху която Китай няма власт
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    "Какви ВЕИ са ти в главата в тази мъглива зима без слънце.Ти да не живееш в Сахара?" Казват че когато фактите говорят и боговете мълчат. А фактите са че за тази година, въпреки спирането на руският газ и отварянето на нови въглищни централи, в Германия 50% от енергията е произведена от ВЕИ, 45% от изкопаеми горива и 5% от АЕЦ. От началото на годината досега са произведени 45 тераватчаса от ВЕИ, което е повече от годишното потребление на България и само 42TWh от изкопаеми горива.
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ето ти няколко заглавия които от доста години насам споменават една и съща година но ти вече десетина години не можеш да я запомниш. "Електрическите коли ще се изравнят по цена с бензиновите към 2025 г.27.02.2016" друго заглавие "До 2025 г. цената на електромобилите ще се изравни с тази на дизеловите коли 2025 г. - 11.10.18 г." Още една "Bloomberg: през 2025 година електромобилите ще станат по-евтини от бензиновите модели 27.05.2017"
  • #29
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм За Електричките и Против за забраната на двг. Трябва да ги има и двете, за да има конглокенция,а потребителя сам ще реши кое му е по-изгодно и какво ще си купи.
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Коя година е прогнозата ти за изравняване на цените, гадателю?Щото сега са двойно по скъпи.
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До Оха ( преди 1 година )
    Нали и аз точно това ти говоря. За напълно пазарни принципи, заради които двг няма да има шансове до 2035 и забраната става абсолютно безсмислена и ще важи за някакъв си 5-10% пазарен дял на хора които искат да карат екзотични автомобили и няма да ги карат ежедневно. Вече за стотен път задавам въпроса, дали ако електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ, а инфраструктурата за зареждане на електромобили вече е изградена, ДВГ въобще има някакъв шанс за оцеляване? А това ще стане преди 2035
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цитата: Преговаряме с някои държави относно опасенията, които се появиха наскоро. Това нещо може да се преведе, че подкупваме съответните държави, които се дърпат да се съгласят. А нас никой с нищо няма да ни подкупи, защото сме безгръбначна държава с безгръбначно управление. Едно телефонно обаждане от Брюксел и нашите политити ще станат и ще козируват, казвайки йес. Не случайно сме на това положение в което сме в момента, т.е. най-бедни, болни, умиращи, неграмотни и изпростели в ЕС.
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    България засега е въздържал се се казва, а по-горе пише, че сме против. Кое е вярното? Нали правите разлика между въздържал се и против?! Не е едно и също да знаете драги ми ***.