fallback

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

fallback
  • #49
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 47: Единствената успешна ВЕИ държава е Норвегия и тя не разчита нито на солар, нито на вятър, а на водните си ресурси! Германия вечер внася ток от Франция и Полските ТЕЦове, за да покрие нуждите си - а вече е инвестирала трилиони във "ВЕИ"!!! И още повече. Смятайте, че не само трябва да замените сегашните ТЕЦ с ВЕИ, но да добавите и десетки теравати ел.енергия за да покриете нуждите на ел-транспорта! А батериите също имат емисии, а минното дело е мръсно и руши природата повече от кой да е ДВГ
  • #48
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 44: Преди години беше, не знам колко се е променило от тогава, британците бяха дали разбива за АЕЦ - цена за ИНСТАЛИРАН киловат мощност беше доколкото помня 2500 долара (4600 лв). Цената за същия киловат инсталирана мощност на солар варира в момента около 1500 лева +/- само че солара ще ти произведе 1.2 МВ годишно, АЕЦ ще ти произведе между 7+ МВ - Сам си сметни инвестиците за една и съща ДОБИТА енергия! митове и легенди,че солара е по-евтин!
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    В крайна сметка времето в което има или слънце или вятър е в пъти повече от 15% и може малко да се удължи с батерии и не е нужно панела или перката да работи на 100% от капацитета си за да прави значително количество ток вече не 1, 2, 3 или 4 държави наближават 50% и повече ток от ВЕИ и някои го правят само от 1 източник на ВЕИ а не комбинация
  • #46
    До долния ( преди 1 година )
    А бе пичъ ти не знаеш какво означава Капасити фактор и ми говориш врели некипели.Обяснява ти се на *** език че увеличаване на мощността НЕ води до подобряване на капасити фактора тъй като това не увеличава времето на ефективна работа.Ако това не разбираш не може да ти се помогне.
  • #45
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 42: Заблудата ти е, че са ти грешни заблудите :D Ел също има ФПЧ! Доказано е, че повечето финни частици в града са от гумите, модерните двф имат много ниски нива, а Ел заради тежестта си хаби поече гума. Втора заблуда само по точка 1 - Ел никога не е било заради "чистите" градове - целта е СО2, а там няма предимство!!! По 2ра точка ВИНАГИ ЩЕ ПРЕДПОЧЕТА ДВГ! и няма проблем да си платя. ДВГ е нещо живо нещо с което си говори с теб! 3то китай държи 60% от суровините за ел. и 80% от производствот
  • #44
    До 39 ( преди 1 година )
    Защо така си мислиш? Аз си инсталирах моите фотоволтаици преди три години, всяка година се инсталират огромни количества, а само тази година се очаква да бъдат инсталирани половин Гигават, което е колкото половин ректор като мощност, но ще струват само една осма от това което вече е инвестирано в АЕЦ Белене, но не е произвело и един киловат.
  • #43
    До 41 ( преди 1 година )
    Пак не правиш разлика между мощност и енергия! Ако можеш да си заредиш електромобила за 30 минути веднъж седмично, проблем ли ще ти е че можеш да го заредиш само през 15% от времето, когато пече слънце?Ако една зарядна станция има батерии в които да съхранява енергията от фотоволтаиците, колко ще и се вдигне капацити фактора? Ето ти двете възможни решения. Понеже трудно схващаш, ако горивото през светлата част е 50 ст за литър, а през нощта 5 лв за литър, ще имаш ли проблем с високата це ...
  • #42
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето трите заблуди. Първата заблуда е че електромобила имал емисии - само където тези емисии са безвредни за хората в големите градове. Втората заблуда е, че ако се сбъднат плановете от преди 10 години през 2025 година електромобилите да са по-евтини от автомобилите с ДВГ, хората щели да ги купуват с нежелание. Кой от вас ще предпочете да си купи по-скъп автомобил с ДВГ. Третата заблуда е, че китай има собствени залежи на суровините, а не ги купува от други страни.
  • #41
    До по-долния ( преди 1 година )
    6 пъти повече мощности и да иснатлираш може и 12 да инсталираш те няма да променят капасити фактора така че е напълно безсмислено упражнение.Защото капасити фактора е време в което те работят на максимума а времето в което те работят не се променя.
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това, фотоволтаиците произвеждат много по-малко през зимата и много фирми и граждани ще инсталират много по-големи мощности фотоволтаици за да си покриват зимното потребление, когато токът е най-скъп и недостъпен, като в същото време ще направят така, че през по-голямата част от годината ще има свръх излишъци всеки път когато пече слънце. И ето че недостатъка се превръща в предимство.
fallback
Последни