fallback

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

fallback
  • #69
    анонимен ( преди 1 година )
    Зелените талибани са решили да затрият света, защото кукловодите са им наредили така. За каквото им платят, това и правят. Уж се борят за екология, а са най-големите военолюбци. Те са най-големите фенове на укро-фашизма и навсякъде в Европа са да се пращат танкове и самолети за украйна. Явно въоръжението е екологично. Те са същите които правиха циркове срещу строежа на завода на Тесла в Берлин. Уж са за електричките, ама не съвсем. Това са сатанистите на Клаус Шваб и сие. Това не са хора.
  • #68
    Ал ( преди 1 година )
    Огромна, огромна глупост! Зелена глупост! Но за щастие - няма да се сбъдне!
  • #67
    До 61 ( преди 1 година )
    Пак бъркаш мощност с енергия. Толкова ли не разбра, че без да променяш капацити фактора, за абсолютно същото време с 10% по-голяма мощност ще получиш 10% повече енергия. А електромобилите се движат с енергия и със същия капасити фактор, вместо 5 милиона километра пробег заредени за един час, ще се заредят 50 милиона километра.
  • #66
    анонимен ( преди 1 година )
    За разлика от двигателите с вътрешно горене, електромобилите не отделят отровни за хората химични съединения, а фините прахови частици от гумите са с такъв размер, че се филтрират на физическо ниво още в белите дробове и не навлизат в кръвообращението, като фините прахови частици от двигателите с вътрешно горене.
  • #65
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно неадекватно изказване!Никой не може да ти забрани да пиеш или да пушиш или да се дрогираш. Никой не може да ти забрани и да си продупчиш ушите, носа или която е да е част от тялото или да си направиш татуировка. Но смяташ ли че е позволено да тровиш някой против волята му, да го дрогираш без позволението му или да му дупнеш носа или дори ушите? Карането на ДВГ убива околните БАВНО И МЕТОДИЧНО. Транспорта е необходим и досега НЯМАШЕ АЛТЕРНАТИВА на ДВГ, но вече има.
  • #64
    Пропов ( преди 1 година )
    Всяка една крайност, липсата на алтернатива и липсата на избор е нещо много лошо и ще бъде отхвърлено. Нарича се ДИКТАТУРА! Разумния и образован човек не се потдава на диктатура. Цигарите, алкохола, чипсовете и други масови отрови може , ама ДВГ - не може. Аз пуша и пия, ям мазни храни и карам ДВГ(голямо). И съм наясно кое точно прецаква мен, моето семейство и околните повече. И не е ДВГто. И всички го знаем това.
  • #63
    До 61 ( преди 1 година )
    Всъщност е средното натоварване в проценти но това не значи, че например не може повече от 20% от тока да е от слънце нито пък, че този от вятър не може да е над 30% защото не работят и не спират едновременно и на различни места е облачно и безветрено по различно време и ако в даден момент нещо работи на 20% от мощността си то пак е значително ако максималната мощност е голяма. На ВЕЦ този фактор е 45% но прави повечето ток в Скандинавия, Канада и Бразилия без проблем
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    Карането бавно и времето загубено в зареждане както и малкия пробег ще имат отрицателен ефект върху всеки един бизнес свързан с туризма и пътуването. Пазара на ток ще се промени коренно и цената му ще скочи поне десеторно, няма да има и реален ефект докато не се засегнат големите замърсители и няколко държави които екологията не ги интересува.
  • #61
    До долните ( преди 1 година )
    капасити фактора е ясен част от времето в проценти през което дадена енергиина единица работи със своята пикова мощност.Естествено че като набутам повече панели вдигам общата мощност на парка но не увеличавам капасити фактора защото ако на дадено място то е един час например то като увелича броя панели аз няма да накарам слънцето да седи горе два часа това е ясно.Както и да е нещата са повече от ясни най големите станции в Света са много по малки от вашите разчети за мощност и произведен ток
  • #60
    анонимен ( преди 1 година )
    "Сам си сметни инвестиците за една и съща ДОБИТА енергия! митове и легенди,че солара е по-евтин!"Значи продаваш с мантрата, че две печки по два киловата на обща цена 50 лв от kaufland са много по-добра инвестиция от климатик за 2000 лв, защото общата мощност на печките е 4 kw, а на климатика 3,7 kw, въпреки че климатика харчи 900 w за да ги произведе. Също твърдиш, че 3kW бензинов генератор за 1 000 лв произвежда много по-евтина енергия от 3Kwp фотоволтаична централа за 4500 лв?
fallback
Последни