fallback

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Уау, направо не мога да повярвам, че пуснахте такава статия!. Та то не трябва да си отрупан с научни звания, за да го кажеш това, но определено се игнорираше. На всичките ел. умници долу - може да е облекчно поставянето на панели, но в случая с общи части няма как да идеш и да си монтираш панел. Второ, за да има "пълна" независимост, трябват "акумулатори" да съхраняват, които за момента са 1000Е/квч, а едно домакинство му трябват около 15-20квч на ден.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест както при батериите така и фотоволтаиците ги купуваш веднъж и за разлика от вносните енергоизточници, имаш сигурна доставка както на енергия, така и суровините могат да се ползват еднократно и не е нужно да ги купуваш всеки божи ден и всяка година. Миналата година само новоинсталираните възобновяеми мощности успяха да покрият голяма част от 20-те процента, енергийна дупка, която остави природният газ, който не беше доставен. Всеки инсталиран фотоволтаик намалява нуждата от изкопаеми горива
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    При батериите е същата работа. Суровините не са китайски, а китайците вече са си осигурили всякакви суровини за производство на огромно количество батерии. Само за последната седмица подписаха с боливия договор за над милиард долара за добив на 25 000 т литий годишно, като производството се очаква да започне 2028 година. Европейците вместо да мрънкат защо те не подписаха този договор? Въпреки това, дори да си купуваме готови батерии от Китай, тези суровини остават за рециклиране в Европа.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Има една малка подробност. Фотоволтаиците може и да са произведени в Китай и да сме зависими от тях, но ако за цената на 1000 литра гориво, които стигат за 10-20 000 километра, на площ 10м2 се инсталират 2kWp фотоволтаици, които осигуряват годишно 2600kWh енергия в продължение на 25 години, това са около 15 000 км годишно. Тоест плащане еднократно и сигурна доставка и цена за следващите 25-30 години и следващите 400 хиляди км. При горивата не знаеш цената дори за следващата седмица.
  • #5
    Лудория ( преди 1 година )
    Не мисля, че има пропаганда в статията. Показва няколко довода, на които във всобщата еуфория на електрическа и зелена мобилност, се позабравя. Долния "миньор: ми е баш любопитно как ще намери суровини в Европа - то да не е въздух, който го има навсякъде. И да, като премахнат всички форми на субсидии, е любопитно какво ще се случи с пазара. Защото каквото и да пишат/говорят, като изключим ентусиасистите, обикновените хора и бизнеси си смятат кое им е по-изгодно и по-удобно.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама какво стана нали щяхме да умрем без руския газ? ЕС щеше да замръзне? Толкова и тези глупости са истина.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами малко хора имат соларни панели днес, но утре и вдруги ден все повече ще имат. Законите с ЕС ги облекчиха, всеки вече може да си инсталира без да иска разрешения. Парите които ще спрем да изнасяме от икономиката на ЕС,които са близо трилион долара годишно за внос на горива от Русия и близкия изток,ще останат в икономиката на ЕС.С тези пари ще се отворят нови мини за ресурси и фабрики за соларни панели в Европа. Тези статии целта им е да накарат хората да мислят че без руския нефт света свъшва
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тая статия е писана по руска поръчка. "Европа нямала суровини", "Нямало да има енергийна независимост защото малко хора имали соларни пананели", "Китай щял да врътне кранчето" - ами до сега не го врътвал Китай, докато Мордор няколко пъти го направи. Да вземем да се пробвам с Китай викам аз? Много ги боли руските пияници, че няма да ги затрупваме скоро с стотици милярди евро горишно. Още много такива статии ще видим с техните лъжи.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е вярно че суровините са в Китай, повечето суровини са в Австралия и Ю. Америка и Африка. Китай ги преработват само.
fallback
Последни