fallback

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

fallback
  • #19
    До 18 ( преди 1 година )
    Това което пишеш са лъжи и на панелите 10% макс им е натоварването да ама в Норвегия, Антарктида и Аляска а на повечето места е доста над 10% като в изброените от мен страни е и доста над 15%
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    А бе мозък има величина която измерва това е топна наука а не бръщолевения ама имало дни ама имало вятър ама...Фактите са такива Капасити фактър Аеь 90% кападити фактър панелче 10% макс.Край на темата.Ти като мериш волтажа в контакта философствяш ли я ми не цъкаш мултицета на променлив ток и мериш и квот изпише и замълчаваш завинаги
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    Във всеки случай са много по-мислещи отколкото в руската дума или иранския парламент защото съм сигурен, че за политиците в такива режими би се изказал доста по-ласкаво
  • #16
    До 14 ( преди 1 година )
    Добре, че са такива като теб да научат развитите държави и умове кое какво е. Всеки слага това което е подходящо за него а за по-малки колебания има батерии а старите реактори също си остават докато могат. В Испания, Турция, Италия, южните Балкани и южна Франция много над 15% от часовете са слънчеви а вятъра стига и над 30% от времето като в океана е ветровито и до 50% от времето. Не е казано, че е задължително 100% от тока скоро да е ВЕИ но на много места вече е повечето или скоро ще стане..
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Хахаха... НЯМАТЕ АРГУМЕНТИ срещу тези точки електрофилчета! Вашето е чисто зомбиране! Нека не забравяме и, че Брюксел е просто синаглока на провалени политици събирани да доизживеят дните си. Там мислещи същества НЯМА!!!
  • #14
    Смех ( преди 1 година )
    Какви фотоволтаици бе има еднанвеличина нарипа се капасити фактър на англииски при Аец е 90%+ при соларните централи е под 10-15% при ветромелниците е към 25%-30% какви алтернативни изтопници те са просто баклюк не стават за нищо.
  • #13
    До 6 ( преди 1 година )
    Така е и соларите са само част от решението а перките в голямата си част се правят в Европа като и за панелите се работи в тази насока и другата година ще завършат фабриката в Сицилия с капацитет 3 гигавата годишно което поне повечето нужди на Италия от панели може да покрие. Няма как да е добре да зависиш от Китай на ККП но в случая е малкото зло и по-евтината зависимост а китайците също не биха искали да си загубят пазара
  • #12
    TSLA ( преди 1 година )
    Тези "заблуди" ги знаете само вие и малка група пакистански учени. I. Ауспусите са в носовете на хората. Електроцентралите нямат изтърбушен катализатор и DPF. II. Само в България за последната година са регистрирани повече коли на ток от предишните шест; без субсидии. III. Ток се произвежда тук, гориво се внася. Ток си произвеждаш сам. Петролен кладенец и рафинеря нямаш. Елементарно за третокласници.
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    А не се ли усещаш, че онези "акумулатори" за които говориш, всъщност се намират в електромобилите и не е нужно да се инсталират други, при наличие на достатъчно електромобили и съответната инфраструктура която да поддържа двупосочно зареждане? Защо реши, че задължително трябва да си инсталираш фотоволтаик върху панелката и всеки сам трябва да си инсталира собствени фотоволтаици? Стига сте мислили за самозадоволяване! Нали затова живеем в общество. Всеки ще инсталира каквото може и където може.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    "Но няма такова нещо като кола с нулеви емисии и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет." Ето как се лъже народа. Променят малко израза и хоп станала пропагандата. Разбира се че няма нещо без емисии. Човека също при дишане издиша въглероден диоксид и има емисии. Но защо умишлено пропуснахте думичката ВРЕДНИ, преди емисии? Въглеродният диоксид не е вреден за човек, за разлика от другите емисии от ауспуха.
fallback
Последни