fallback

Трите големи заблуди за забраната на двигателите с вътрешно горене

В решението на ЕС идеологията определено надделява над разума

Европейският парламент одобри предложението за забрана на продажбата на бензинови и дизелови двигатели от 2035 г. Остава последната стъпка за окончателното приемане на това решение - да бъде одобрено от Съвета към ЕС и ще влезе в сила. Така всички нови автомобили и микробуси, продавани в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии.

 

 

На фона на очертаното бъдеще на автомобилната индустрия възникват много въпроси, които засега нямат точни отговори. Например: При забраната на двигателите с вътрешно горене дали идеологията не надделява над разума, коментира германското издание Focus.

Налагането на това решение се основава на три грешки, с които ЕС маневрира в задънена улица. И което може да бъде скъпо за шофьорите, включително и тези на електрически автомобили. Около 28% от емисиите на CO2 в ЕС идват от трафика, което представлява 0,9% от общите глобални емисии. Автомобилите в ЕС не са решаващите за глобалните цели за емисиите, но въпреки това човек би могъл да получи това впечатление, ако проследи дискусиите за предполагаемата „кола убиец на климата“ през последните години.

 

 

Погрешно схващане 1 - електрическата кола е с нулеви емисии

Всъщност ЕС ограничава сегашното си внимание само до изпускателната тръба и следователно до локалните емисии. Но няма такова нещо като „кола с нулеви емисии“ и всъщност е нелепо, че производителите на автомобили все още имат право да рекламират електрическите си автомобили с този етикет.

Въпреки, че в науката има разногласия относно това как точно се изчислява CO2 за електромобилите, едно нещо е ясно - в зависимост от текущия микс от електроенергия, колата понякога се представя добре, а понякога изключително зле. Това не е аргумент срещу електрическите автомобили, но със сигурност е аргумент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене, а също и срещу отхвърлянето на алтернативните горива от страна на ЕС.

 

 

Погрешно схващане 2 - електрическата кола е желание на клиента

Както показа последното проучване на Allensbach за Германската академия за наука и технологии, мнозинството в страната е убедено, че електрическите задвижвания ще преобладават през следващите десет години, но само 22 процента смятат това за желателно. Казано по друг начин - само малцинството наистина иска електрическа кола сега или в близко бъдеще. Но се знае, че повече или по-малко това ще бъде наложено и на мнозинството. Политика, която поне не позволява алтернативи, може само да се срине грандиозно.

Позоваванията на повече и по-добри електромобили в бъдеще не са достатъчен аргумент, тъй като обещаваното намаление на цените на тези коли все още липсва. Дори много от тях напоследък станаха забележимо по-скъпи. Сривът в регистрациите на електромобили през януари, дори във водеща страна като Норвегия, показва, че концепцията все още е силно зависима от субсидиите и данъчните облекчения.

Забраната за двигатели с вътрешно горене значително ще увеличи натиска върху собствениците на електрически автомобили да споделят разходите за пътища, инфраструктура и станции за зареждане.

 

 

Погрешно схващане 3 - електрическата кола осигурява повече енергийна независимост

Вашият собствен гараж със слънчеви панели на покрива, които зареждат вашия собствен електрически автомобил безплатно - това е възможно, но само за малка част от шофьорите. Поетапното премахване на двигателите с вътрешно горене, разбира се, ще намали зависимостта от доставчиците на петрол и гориво. Но човек заменя една зависимост с друга, защото Европа е почти „гола“, когато става въпрос за суровините, необходими за електрическата мобилност.

 

 

Страната, която подобно на Русия, може да повлияе на електрическата мобилност в бъдеще, като завърти крана, е Китай. Повечето от суровините са концентрирани там. Тези, които не действат в интерес на Пекин, ще имат значителни проблеми при набирането на важни суровини от алтернативни места.

 

 

fallback
  • #29
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 25, и вчера ви казах, не може да зареждаш колите или да работиш само от 2 до 4 когато пече слънце!!! А 30 ГВ са заявени - няма да бъдат инсталирани и половината, защото мрежата не може да ги издържи - знаеш ли какви изисквания (предписания) има вече за присъединяване?! Трябва да изграждаш километри ново трасе да те вържат към подстанция щото трафовете вече не поемат... живеете в утопия!.
  • #28
    До 26 ( преди 1 година )
    А именно де. Хората ходят с тези автомобили на работа и ги паркират за осем часа точно когато пече слънцето и могат да ги зареждат, а след това да използват тази енергия като си включат електромобилите в двупосочното зарядно пред блока. Когато фотоволтаиците станат повече и през деня тука е безплатен а през нощта на 2 лв за киловатчас, ще видиш колко бързо това за което ти говоря ще стане реалност
  • #27
    До 25 ( преди 1 година )
    Видно е че разлика между мощност и електроенергия не се правят
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    Знаеш ли защо през нощта няма задръствания? Защото хората си ползват колите през деня! Да ти обяснявам ли защо тези бъдещи 30 гигавата произведени от слънцето през деня, не променят съществено проблема с ползването на електрички или сам ще се сетиш?
  • #25
    До 18 ( преди 1 година )
    Да мерим и да говорим с фактиLogoДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.02.2023 12:19:23ChartИмеMWАЕЦ 35,35%2166.13Кондензационни ТЕЦ 37,15%2276.58Топлофикационни ТЕЦ 6,36%389.6Заводски ТЕЦ 1,66%101.6ВЕЦ 1,32%80.71Малки ВЕЦ 1,75%107.06ВяЕЦ 1,91%117.15ФЕЦ 14,09%863.64Био ЕЦ 0,41%25.26Товар на РБ4802.57Тоест в зимен ден като днешния, със скромните ВЕИ мощности в България в момента се произвежда 1 гигават мощност. А като станат 30 ...
  • #24
    До 22 ( преди 1 година )
    Декември, на работа си от 8.00 до 17.00, с колата. Слънцегреене има от 8.00 до 16.00, ако няма облаци! Как се зареждаш колата с фотоволтаиците вкъщи?
  • #23
    Муахаха ( преди 1 година )
    От коментарите разбирам, че от утре слънцето ще грее и през нощта, слагаш си фотоволтаици на 10кв и си ти за следващите 25 години - веднъж плащаш, 25 години караш. И на всяко семейство в европа ще се осигури 10кв покривна площ, освен и слънцето през нощта!!Звучите като ония функционери на КПСС който обяснявали на сталин как пшеницата в СССР ще расте и през зимата по партийно поръчение!После умрели няколко милиона от глад щото пшеницата не е пукало какво иска партията...Разума другари, разума!!!
  • #22
    До 14 ( преди 1 година )
    Прав си за капасити фактора, но това само потвърждава думите ми, че фотоволтаиците осигуряват абсолютно сигурна енергия, като единственият е недостатък е че е непостоянна. Но когато тези недостатъци се знаят и добиват на непостоянната енергия е предвидим, проблемите са решими. Електромобилът се нуждае от зареждане веднъж в седмицата. Няма абсолютно никакво значение в кой ден или в кой час ще стане това зареждане. Дори при бавно зареждане 8 часа, са около 4% от времето
  • #21
    Муахаха ( преди 1 година )
    "Идеологията надделява над разума" какво повече да се каже?!? Талибани, сър!Щели "до долния" и "TSLA" да дишат по чист въздух в Овча купел като нямало коли с ДВГ, па че бай мангуу ще гори гуми и парцали в кюмбетата, че камионите ще са си дизелови и ще разнасят цимент, пясък и прах без покривала да го сеят навсякъде, проблем няма?!? TSLA май са му пъхали ауспух в устата та толкова сажди бълва!!!
  • #20
    До 18 ( преди 1 година )
    Освен това не навсякъде са еднакви слънцето и вятъра по едно и също време тоест на едно място е облачно и ветровито на 100 километра може да е слънчево и без вятър за това и някои страни вадят много по-голям процент ток от определено ВЕИ защото не всички перки и панели работят едновременно. Например Дания има 50% ток от вятър като любимия ти капасити фактор на перките им е доста под 50% но не са на едно и също място и не спират и не тръгват едновременно
fallback
Последни