IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis: Китайските коли са заплаха за Европа

Карлос Таварес поиска промени в търговската политика на ЕС

Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, определи китайските автомобили като „заплаха за Европа“. По време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас ръководителят на транснационалната корпорация прогнозира „ужасна битка“ с китайските автомобилни производители и поиска помощ от политиците.


BYD


Таварес посочи, че разликата в цените между европейските и китайските електрически превозни средства е значителна, а с настоящите разпоредби на ЕС традиционните марки автомобили на Стария континент няма да могат да удържан експанзията на новодошлите от Китай.

„Всичко зависи от местните политици, които трябва да помогнат на европейските производители на автомобили. В противен случай автомобилната индустрия в региона ще претърпи същата съдба като европейската соларна индустрия. Това е много мрачен сценарий и не бива да става така“, каза шефът на Stellantis.

Таварес изчислява, че заради европейския режим за регулиране емисиите от електрическите превозни средства, произведени в региона, са с около 40% по-скъпи от тези в Китай. И ако нищо не се промени, при това бързо, европейската средна класа ще премине към китайски автомобили.

Ръководителят на Stellantis вижда два начина - открита конкуренция с „китайците“, която е изпълнена с „непопулярни решения“ (съкращения на работни места и преместване на фабрики) или „реиндустриализация“ на Европа с възстановяване на загубени индустрии и вериги за доставки.


0 от 500
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са преувеличения като дойде кола от Китай и й се сложи 20% ДДС, 10% мито и хиляда евро за транспорт се изравнява с цената на европейските модели докато в Китай има само 0% ДДС за електромобили но до края на тази година иначе обикновено колите имат 10%. Китайските марки имат шанс само ако произвеждат в Европа и BYD планира точно която и за разлика от повечето други китайски марки има значителни западни капитали и не присъства нито планира да навлиза скоро в Русия
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти да видиш. Абе този защо повтаря моите думи които пък аз на своя страна ви повтарям от пет години насам и 90% от тук ми слагат минуси и не ми вярват? Нали никой нямаше да погледне китайските ментета? Нали Тесла предлагала свръх скъпи некачествени автомобили и сто годишните като започнали да предлагат различни модели електромобили никой нямало да погледне Тесла. А последните месеци тесла е най-продаваният модел в Европа, а китайците настъпват бавно но сигурно.