IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis: Китайските коли са заплаха за Европа

Карлос Таварес поиска промени в търговската политика на ЕС

Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, определи китайските автомобили като „заплаха за Европа“. По време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас ръководителят на транснационалната корпорация прогнозира „ужасна битка“ с китайските автомобилни производители и поиска помощ от политиците.


BYD


Таварес посочи, че разликата в цените между европейските и китайските електрически превозни средства е значителна, а с настоящите разпоредби на ЕС традиционните марки автомобили на Стария континент няма да могат да удържан експанзията на новодошлите от Китай.

„Всичко зависи от местните политици, които трябва да помогнат на европейските производители на автомобили. В противен случай автомобилната индустрия в региона ще претърпи същата съдба като европейската соларна индустрия. Това е много мрачен сценарий и не бива да става така“, каза шефът на Stellantis.

Таварес изчислява, че заради европейския режим за регулиране емисиите от електрическите превозни средства, произведени в региона, са с около 40% по-скъпи от тези в Китай. И ако нищо не се промени, при това бързо, европейската средна класа ще премине към китайски автомобили.

Ръководителят на Stellantis вижда два начина - открита конкуренция с „китайците“, която е изпълнена с „непопулярни решения“ (съкращения на работни места и преместване на фабрики) или „реиндустриализация“ на Европа с възстановяване на загубени индустрии и вериги за доставки.


0 от 500
  • #12
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    В класацията за капиталистически страни (основно икономическа свобода) Ю. Корея е на 25то място между Япония и Чехия а Китай е на 100но между Уганда и Бутан така че със сигурност Ю. Корея е по-близо до капитализма и свободен частен бизнес отколкото до планова икономика. За сравнение САЩ са на 20то, Германия на 30то а Франция на 60то
  • #11
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    А ние в България трябва ли да се притесняваме , че шенгенските производители щели да фалират ? Като са скъпчии и некадърни , да фалират !
  • #10
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Шефчето на Фят , вместо да мрънка да намали цените и заплахата ще е неутрализирана . Ама пък така ще трябва да се намалят заплатите и бонусите на меринджейте , а това вече е ужасен ужасТ . И затова този карлосчо вдига врява
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Заплаха са заради това че вие сте некадърни и ги произвеждате вашите много скъпо
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #5: В Южна Корея системата е по-близка до плановата икономика отколкото до капитализма. Стратегическите производства са групирани в мегаконцерни, които рапортуват ежеседмично директно към министъра.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Европа дяла на електромобилите върви до 1 година след Китай няма никакво катастрофално изоставане и не идва края на света то и САЩ изостава но действат вместо да мрънкат. Не се бърза с мерки срещу Китай защото европейските марки има много повече какво да губят в Китай а и 10% мито пак е нещо и все още най-много коли от Китай продава Тесла а китайците продават главно чрез Волво но Волво макар и тяхна собственост е с централа и производство в Европа което е по-приемливо
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 1 година )
    Защото е чел коментарите ти. Ако не беше анонимен, щеше да те вземе за съветник.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Ако плановата икономика беше толкова добра нямаше Ю. Корея, Япония и Тайван на глава от населението да са в пъти пред С. Корея, Китай и Виетнам. Разликата е че Китай има 7 пъти повече население от Япония и Ю. Корея взети заедно но китайските марки още са далеч зад тези на Япония и Корея общо като броим колите като цяло не само един тип задвижване а Европа винаги може да въведе мерки срещу китайски коли както Америка но предполагам точно такива като теб ще са против
  • #4
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китай е заплаха за всички и за всичко. Съвсем не е далече времето когато ще е и военна заплаха. Не можеш да приравняваш планова икономика на европейската. Китай може да издържи десетилетия производство на загуба за да ликвидира цели отрасли. Това вече се случи с леката промишленост в Европа! Сега ще я последва и тежката. Европа е много наивна.
  • #3
    14 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Проблемът не е само в цената. Проблемът за европейските производители, както и за японските най-вече, ще дойде когато европейските клиенти установят, че клишето за китайците които са само копировачи, които произвеждат некачествени ментета вече не е актуално и китайците произвеждат много по-качествени и много по-високотехнологични автомобили. А най-лошото е, че това вече започна да важи и за автомобилите с ДВГ и напълно обезоражава стогодишните.