IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново 20: ЕС настоя да се правят още бензинови двигатели

Трябва да запазим силата си като износител, твърди еврокомисар седмица след приемането на пълната забрана на ДВГ

Европейският съюз ще забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене, но настоява автомобилните компании да продължат да ги произвеждат, стана ясно от изявление на еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон. Ако се затруднявате да откриете логиката в подобно поведение, вероятно не сте единствени.
   
    
Тиери Бретон, еврокомисар, двигател с вътрешно горене, забрана
Тиери Бретон, еврокомисар по въпросите на вътрешния пазар. Снимка ЕП
      
       
"Уважавам факта, че някои производители решават да ускорят към 100 процента електрическа гама, но също така ги призовавам да продължат да правят автомобили с двигатели с вътрешно горене, за да създават качествени работни места и да останат експортна сила", заяви Бретон в интервю за френския в. Les Echos.

В последните седмици Европейският съюз стигна до окончателно решение да се забрани продажбата на коли с ДВГ от 2035 година. Целта е Европа да бъде пионер в борбата срещу климатичните промени и да намали драстично изпускането на парникови емисии в атмосферата. Не е ясно как тази цел се съчетава с настояването на Бретон да продължи производството на двигатели с вътрешно горене за износ.

След като плановете за въвеждане на тотална забрана на ДВГ вече са факт, еврокомисарят признава, че те представляват риск за работните места в съюза и за достъпността на автомобилите за обикновените потребители. Преди фиксирането на датата 2035 много автомобилни мениджъри, начело с шефа на Stellantis Карлос Тавареш, предупреждаваха за същото. Според Тавареш европейската автоиндустрия ще се срине, ако не успее да понижи рязко себестойността на електромобилите. "Не се тревожа за Stellantis", обяви португалският мениджър. "Тревожа се за средната класа, която няма да може да си позволи автомобили на цени над 30,000 евро".

Според изказването на Бретон, преходът към електомобили може да струва над 650,000 работни места на европейската автоиндустрия, в която общо са заети над 13 милиона души. Еврокомисарят добави, че разчита основно на клаузата за преразглеждане на договореностите през 2026 година, която оставя вратичка за отлагане на пълната забрана на ДВГ за след 2035. Бретон обяви, че заедно с производителите ще създаде работна група, която да заседава регулярно през следващите 4 години.

  
   

0 от 500
  • #9
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Когато полиците, особенно такива които са откъснати от реалността, като повечето в Европа, се намесят в индустрията, обикновенно нищо добро не се случва! Какво толкова реват за запазване на работни места, като всяка година всички страни в ЕС, включително и България изпитват все по-голям глад за работници! Който го съкратят, да се преквалифицира, а докато спре производството на ДВГ 50% от тия дето уж ще останат без работа, ще са пенсионирани!Проблема е, че няма никаква екологичност в ел. колите !
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ... щом се почва, тази забрана ще падне. До 2026 има избори за ЕП..и много от тези зеленоглави няма да са там.
  • #7
    0 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Ааа ся ривете? А га ядохте кифтетата ни ривахте, а? Чича ви яде стъкло тогава и затова ся ше продава.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И къде видя че китайчетата ми са любими? Хайде прочети още веднъж изказването и се опитай да разбереш смисъла? Това е призив към производителите да не спират производството на ДВГ, ВЪПРЕКИ че се забраняват ПРОДАЖБИТЕ им през 2035 година. Тоест никой не забранява на производителите да си ги произвеждат и до 2050 година, но това си е тяхно лично решение без никой да ги кара, защото са сметнали че така им е кой си ти, за да мислиш че знаеш повече от тях? И какъв е този за да им дава акъл?
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Еми тогава какво пишете простотии какво общо има с китайците като той казва че иска да се запази износа към пазари които са по-назад в прехода към електромобили по една или друга причина не е казал нищо против любимите ви китайчета
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    А някой да е забранил производството на автомобили с ДВГ през 2035 година? Да си чул дори споменаване на такава забрана? Защото никой дори не си е помислил да забранява такова нещо. Ще бъде забранена само продажбата на такива автомобили в европейския съюз, но не и производството им. Точно както на Тесла е забранено да продава автомобилите си в Тексас, въпреки че точно в Тексас изградиха най-големия си завод за производство на автомобили.
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А този не се ли усеща, че колкото повече отлага неизбежното преминаване към електромобили, толкова повече преднина дава както на Тесла така и на китайците да завземат както световния, така и европейския автомобилен пазар и това би било възможно най-губещата стратегия в дългосрочен план? Направо им подписва смъртната присъда. Печелившата стратегия е да се инвестира в работни места за производство на батерии, зарядни, електромобили и производство и съхранение на ВЕИ.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Правилно ( преди 1 година )
    Какво трудно има да се открие логиката ако не ги произвеждат те ще се намери друг или вместо в ЕС ще трябва да ги произвеждат другаде. Като ги забраняват в ЕС не значи че трябва да подаряват пазарите с ДВГ (освовно производители на петрол и бедни държави) на японците и американците
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак търсят под вола теле. Тесла търси да наеме 12 000 души и трудно намира работници, ама тези обясняват как всички желаят да работят в автомобилната промишленост. Автомобилната промишленост се притеснява от навлизането на евтини китайски електромобили, ама в същото време не се притеснявала за себе си а за клиентите които не може ли да си позволят техните скъпи електромобили. Ами не се притеснявайте, клиентите няма да си купят вашите, а китайските. Няма да останат без автомобил.