IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

11 причини защо бензинът ще остане скъп още дълго

Политическите игри и уж неминуемата Зелена сделка саботираха добива на петрол за години напред

Искате ли един безплатен и доказано полезен инвестиционен съвет? Никога не се опитвайте да предвидите цената на петрола. Основният ни източник на енергия упорито отказва да се подчинява на пазарни закони и на икономическа логика. Може би защото, както охотно признаваше Ти Буун Пикънс, един от най-големите познавачи в тази област, при него "не съществува такова нещо като свободен пазар".
   
     
петрол, бензин, цени
    
        
А Дан Дикър, легендарен трейдър на Нюйоркската борса, казваше така: "Петролът е калпава инвестиция, защото всъщност изобщо не е инвестиция. Той е по-скоро облог, с прикачена към него тиктакаща бомба".

Днес, когато добрата стара петдесетачка ще ви осигури едва около 15 литра на бензиностанцията, всички се надяват високите цени на суровия петрол да вървят към края си. Но колкото и непредсказуеми да са те, почти всички фактори сочат в обратната посока - горивата ще останат скъпи много по-дълго, отколкото ни се иска. Ето основните фактори, които движат този пазар.
    
       
11 ключови факта за цените на петрола (ГАЛЕРИЯ):


    
* Статията е публикувана в Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE, брой 143 / 2022
  
    

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При автомобилите с ДВГ е напълно различно. При закупуването на автомобила вече са изтекли едни пари навън приблизително колкото за електромобила, но след това всяка година продължават да изтичат милиарди за закупуване на горива и смазочни материали и то всеки ден, а не веднъж на 10-20 години. За 20 000 километра годишно на един SUV му трябват 2000 литра гориво, които струват около 7000 лв. Колкото струва фотоволтаична централа, осигуряваща ток за 30 000 км/год 25 години подред.
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Напълно си прав. Почти нищо не се произвежда България и каквото и да си купиш, парите изтичат навън. Обаче при електромобилите и фотоволтаиците е различно. На всеки изтекъл един милиард за фотоволтаици навън, след това имаш производство за 25 милиарда за живота на фотоволтаиците, които ако бъдат продадени навън както сега правим с тока от въглища, че те носят пари за държавата. Ако бъдат рециклирани заедно с батериите в България, няма да има нужда от внос на суровини за производството им.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 2 години )
    Произвеждаш 100 процента чист ток от нискокачествени въглища в Марица Изток и Брикел, плюс атомна енергия, зависима от вноса на гориво от Русия и от обслужване също от Русия. А ако напреднем, ще произвеждаш ток от фотоволтаици, внесени от Китай, и ще го складираш в батерия, направена от никел от Русия и Индонезия, кобалт от Конго и литий от Чили и Австралия. А парите ти са отишли в Америка за теслата. Но това няма да те спре да се държиш мъжествено, докато си анонимен в нета :D
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Както казала лисицата, - имам си единична, но добричка- ще се вдигат цените заради алчността
  • #28
    5 rate up comment 8 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    МПС-то ти гори въздуха, който аз, човекът, дишам -> МПС-то ти си заминава! Живея в тих и чист град. МПС-то ти прави страната ми бедна и зависима от вносни горива - МПС-то ти си заминава! Произвеждам и купувам 100% чист, роден ток. Парите ми остават тук.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Голямо философстване паднало.
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 2 години )
    Точно затова никой не може да предвиди цените на горивата, защото те се определят от монополистите на пазара, а те си следват своите интереси като дори не се крият и си имат официална организация за картелни споразумения наречена ОПЕК. За разлика от тях, пазарът на електрическа енергия започна да се децентрализира и засега донякъде да се използват пазарни принципи. Разбира се монополистите все още оказват съпротива и там, но все повече губят власт и всеки може да произвежда и съхранява ток.
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 2 години )
    Аз не си измислям аргументи, а говоря с термини които ти не разбираш и аз говоря едно, а ти разбираш друго. Ако разбереш разликата между горещ резерв студен резерв и пикова централа като всяка една от тях може да бъде газова, може и да разбереш какво съм се опитал да ти кажа. Не можеш да ползваш базова газова централа само нощно време, защото си има максимален брой пускове за година и не можеш да я пускаш и спираш, когато пожелаеш. Не стават за балансиране на мрежата и изглаждане на пиковете.
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    измисляш си някакви свои аргументи и си спориш по тях. Твърдеше, че нямаме газови централи. Няма значение дали са постоянно работещи и осигуряващи резервна мощност, или са само за резервна мощност. Това е дребнотемие. А перспективата досега беше и останалите въглищни ТЕЦ в България да минат на газ, когато квотите станат непосилни. При новата ситуация това не е сигурно. Сигурно е само едно: няма да има поевтиняване на тока :D а ти си философствай, колкото желаеш
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    Централите във Варна са базови, а не пикови. Правиш ли разлика? Едните се използват за производство на ток, а другите се включват за по няколко минути за да балансират мрежата и после се спират. Тази дейност в България се поема от вец-овете, които могат да бъдат включени в рамките на 5 минути. Централите и във Варна се нуждаят от няколко часа до денонощие, за да бъдат включени и не могат бързо да поемат товара на аварирала централа или голям консуматор.