Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Петролните компании масово инвестират в...електромобили

Гигантите в сектора се подготвят за спад в цените на черното злато

Петролните компании масово инвестират в...електромобили

Бъдещото развитие на изцяло електрическите автомобили може да се окаже голяма заплаха за печалбите на нефтопреработващите компании, поради което много от тях започнаха да предприемат определени стъпки към промени. Западните издания съобщават, че търговците на петрол се подготвят за спад в цените на черното злато и затова решиха да инвестират в развитието на електромобилите.

Петролните компании инвестират в електромобили

Британската компания BP вече инвестира 20 000 000 долара в израелския стартъпа StoreDot, чиито специалисти разработват системи за бързо зареждане на акумулаторни батерии. През февруари британците решиха да инвестират още 5 милиона долара в младата американска компания FreeWire, чиито инженери обявиха създаването на мрежа от пунктове за зареждане на електрически автомобили в САЩ и Европа.

През есента на 2017 г. Royal Dutch придоби голямата европейска компания NewMotion, която предоставя услуги за зареждане на електромобили. Тази компания има над 30 000 зарядни станции в Западна Европа и 50 000 пункта за презареждане, собственост на партньорите й. Французите от Total също има достъп до пунктовете на NewMotion.

Петролните компании инвестират в електромобили

През февруари тази година бе формиран алианс, в който влязоха Saft, Siemens, Solvay и Manz. Целта на обединението бе желанието да се разработи нова твърда батерия за електромобили. Saft ще инвестират 200 000 000 евро в разработването й. Алиансът трябва да помогне за ограничаване на активната офанзива на САЩ и Китай, които се смятат за лидери на пазара на такива батерии.
 

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    От къде го измислихте че Модел 3 има 50% марж от Тесла са казвали че при пълен капацитет се целят в 25% марж а от германското проучване бяха сметнали че материалите на базовия Модел 3 са 18К долара и труда е около 10К което е 28К
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    ами колко да са скъпи 200 к за автомобил от преработени и рециклирани материали качеството на изработка като че ли са правени в петък около 16 часа просто електромобите са нова ниша на пазара нищо повече
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Никой не спори, че и от ДВГ се печели, но там маржът на печалбата е 5-10%, а не 50% както е при Тесла модел 3. Няма масов автомобил от нисък клас с такъв марж на печалбата. Ако имаше, немските производители нямаше да са учудени и нямаше да се чувстват застрашени.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Имах предвид А4 по-скъпо от Супърб
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Говоря за % от цената. При Дачия може да не е толкова, но при едно А4 е там някъде. Да не мислиш че разликата в производствената цена на базов Супърб е съществено по-висока от тази на топ А4 със същия мотор. А те уверявам че и Шкодата не излиза на производствена цена
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Нима твърдиш че Dacia продават всички свои автомобили с 20 хиляди долара печалба на бройка? Пич, нямаш никаква връзка с реалността!
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Да не мислиш че другите автомобили са с по-малък марж на печалбата. Ами купи си Модел 3 за 15к долара щом е толкова евтин. Ако всички производители започнат да продават на толкова орязани цени значи не очаквайте нов модел или технологичен прогрес в следващите 20 години.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Е, скъпи скъпи колко да са скъпи? Май си пропуснал новината, в която германските инженери са сметнали себестойността на скъпата модел 3? Вече струва по-евтино от подобен модел с ДВГ, но се продава с 20 хиляди долара печалба на автомобил. Нещо което ще се промени когато има реална конглокенция. Само Китай и само миналата година са инсталирали фотоволтаици достатъчни да захранят 40 милиона електромобили годишно. В момента по света се движат само три милиона, а годишно се произвеждат по 1 милион
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    пълна утопия е само електромобили енергопреносната мрежа трябва изцяло да се дублира за бързи зарядни отделно изграждането на нови енергоизточници и предвид нереално високата цена на електроавтомобила няма да е съществено присъствието им на пазара
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Хем казваш, че това, че тесла ще загине било виц и веднага в следващото изречение, казваш дори. Последно виц ли е или е реална възможност!? :) Електромобилите са бъдещето, но бъдещето не е Тесла.