IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново 20: ЕС настоя да се правят още бензинови двигатели

Трябва да запазим силата си като износител, твърди еврокомисар седмица след приемането на пълната забрана на ДВГ

Европейският съюз ще забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене, но настоява автомобилните компании да продължат да ги произвеждат, стана ясно от изявление на еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон. Ако се затруднявате да откриете логиката в подобно поведение, вероятно не сте единствени.
   
    
Тиери Бретон, еврокомисар, двигател с вътрешно горене, забрана
Тиери Бретон, еврокомисар по въпросите на вътрешния пазар. Снимка ЕП
      
       
"Уважавам факта, че някои производители решават да ускорят към 100 процента електрическа гама, но също така ги призовавам да продължат да правят автомобили с двигатели с вътрешно горене, за да създават качествени работни места и да останат експортна сила", заяви Бретон в интервю за френския в. Les Echos.

В последните седмици Европейският съюз стигна до окончателно решение да се забрани продажбата на коли с ДВГ от 2035 година. Целта е Европа да бъде пионер в борбата срещу климатичните промени и да намали драстично изпускането на парникови емисии в атмосферата. Не е ясно как тази цел се съчетава с настояването на Бретон да продължи производството на двигатели с вътрешно горене за износ.

След като плановете за въвеждане на тотална забрана на ДВГ вече са факт, еврокомисарят признава, че те представляват риск за работните места в съюза и за достъпността на автомобилите за обикновените потребители. Преди фиксирането на датата 2035 много автомобилни мениджъри, начело с шефа на Stellantis Карлос Тавареш, предупреждаваха за същото. Според Тавареш европейската автоиндустрия ще се срине, ако не успее да понижи рязко себестойността на електромобилите. "Не се тревожа за Stellantis", обяви португалският мениджър. "Тревожа се за средната класа, която няма да може да си позволи автомобили на цени над 30,000 евро".

Според изказването на Бретон, преходът към електомобили може да струва над 650,000 работни места на европейската автоиндустрия, в която общо са заети над 13 милиона души. Еврокомисарят добави, че разчита основно на клаузата за преразглеждане на договореностите през 2026 година, която оставя вратичка за отлагане на пълната забрана на ДВГ за след 2035. Бретон обяви, че заедно с производителите ще създаде работна група, която да заседава регулярно през следващите 4 години.

  
   

0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 1 година )
    Чета коментари на много незапознати с електричките, хора, а при това незнание е нормално да си вярват. Батерията на една нова електричка вече е 60-70 и повече kW и 300км без зареждане са съвсем постижими. Зарядни станции има по 150kW, което прави дозареждането достатъчно бързо. Технологията ще се развива и ефективността ще се подобрява, ще се увеличават и зарядните станции. Конструктивно електричките имат много по-малко неща за разваляне. Няма вериги, катализатори, турбини, свещи, дпф, гърнета..
  • #38
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Ел кола само за до работа и обратно. Кратки разстояния, не ти трябва да загряваш мотора и тем подобни. Но пък за целта инвестиция от едно 30 хил. евро - няма как да стане. За пътувания - ДВГ няма алтернатива. Автомобилът за мен е свобода, удобство и адреналиново удоволствие. Но най вече свобода. Ел. колите свобода не могат да ти дадат. Това с намалените разходи за мен не е важно, ама даже и не е вярно. Тока се вдига, отпадат данъчните облекчения и безплатното паркиране, 15хил ? за нова батерия
  • #37
    4 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Направо ви завиждам на жените и децата които изкарват по 700 км без да ходят до тоалетна или да се хранят. Аз за три часа пътуване трябва да спра минимум два пъти при които 10 минути не стигат, на отиване и поне веднъж на връщане. Една жена и едно дете. Не знам как държите три деца шест часа на седалката без да мръдница дори до тоалетна. А един електромобил се нуждае по 10 минути зареждане на 2-3 часа шофиране, като първото спиране след пълно зареждане е след 3-4-5 часа.
  • #36
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    30-ти... подкрепям напълно! Но жичкаджиите не могат да го разберат, че едни 600-700км без почивка не са проблем и че да висиш някъде 30-60мин е абсолютно недопустимо. Едно пълнене на резервоара (стоп) е 10мин макс
  • #35
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Оооох, ще умра от смях. Написах диалектна дума за ВЪГЛИЩА, компютъра я цензурира :)
  • #34
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Ох, що не ги направят да вървят с *** тие коли.... Поне ще пуши само водна пара...
  • #33
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямат избиване тия пари вложени в ел кола
  • #32
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Ръста на електромобилите при ВАГ до септември е 25% което е под целта но със сигурност не е свиване каквато е плоската ти лъжа
  • #31
    17 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    *** ми, дойди ми. Боли ме, сърби ме. Цялото е ЕУ е една кифла-дж.ендър.
  • #30
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Гошо от баира ( преди 1 година )
    За средния българин със 2/3 деца елетричките все още са неудачни. Мн често пътуваме София - Варна със 3 деца и багаж. Тръгваме петък около 20:00 от София и гледам да стигнем бързо - т.е. не мога да си позволя с децата да вися 30-40 мин да зареждам ел по пътя. Много често го взимам разстоянието без спиране. Ел. Кола която ще ни побере всичките + багажа и няма да ми се налага да спирам за по-дълго от 10мин все още е непостижимо скъпо удоволствие. За сметка на това Зафира за 4000 лв върши работа :)