IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново 20: ЕС настоя да се правят още бензинови двигатели

Трябва да запазим силата си като износител, твърди еврокомисар седмица след приемането на пълната забрана на ДВГ

Европейският съюз ще забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене, но настоява автомобилните компании да продължат да ги произвеждат, стана ясно от изявление на еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон. Ако се затруднявате да откриете логиката в подобно поведение, вероятно не сте единствени.
   
    
Тиери Бретон, еврокомисар, двигател с вътрешно горене, забрана
Тиери Бретон, еврокомисар по въпросите на вътрешния пазар. Снимка ЕП
      
       
"Уважавам факта, че някои производители решават да ускорят към 100 процента електрическа гама, но също така ги призовавам да продължат да правят автомобили с двигатели с вътрешно горене, за да създават качествени работни места и да останат експортна сила", заяви Бретон в интервю за френския в. Les Echos.

В последните седмици Европейският съюз стигна до окончателно решение да се забрани продажбата на коли с ДВГ от 2035 година. Целта е Европа да бъде пионер в борбата срещу климатичните промени и да намали драстично изпускането на парникови емисии в атмосферата. Не е ясно как тази цел се съчетава с настояването на Бретон да продължи производството на двигатели с вътрешно горене за износ.

След като плановете за въвеждане на тотална забрана на ДВГ вече са факт, еврокомисарят признава, че те представляват риск за работните места в съюза и за достъпността на автомобилите за обикновените потребители. Преди фиксирането на датата 2035 много автомобилни мениджъри, начело с шефа на Stellantis Карлос Тавареш, предупреждаваха за същото. Според Тавареш европейската автоиндустрия ще се срине, ако не успее да понижи рязко себестойността на електромобилите. "Не се тревожа за Stellantis", обяви португалският мениджър. "Тревожа се за средната класа, която няма да може да си позволи автомобили на цени над 30,000 евро".

Според изказването на Бретон, преходът към електомобили може да струва над 650,000 работни места на европейската автоиндустрия, в която общо са заети над 13 милиона души. Еврокомисарят добави, че разчита основно на клаузата за преразглеждане на договореностите през 2026 година, която оставя вратичка за отлагане на пълната забрана на ДВГ за след 2035. Бретон обяви, че заедно с производителите ще създаде работна група, която да заседава регулярно през следващите 4 години.

  
   

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Изпреварил си ме с 41 секунда да напишеш същата глупост за която говоря в следващия коментар. Ще коментираш ли продажбите на електромобили или ще си правим вятър на устата? Има или няма търсене на електромобили, ВЪПРЕКИ цената им.
  • #18
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ама ти сериозен ли си? Това сам ли го измисли или цитираш Таварес или Акио Тойода?Първият обяснява че европейците не могат да си позволят да си купят електромобил защото са скъпи, а втория пък обяснява че за електромобилите въобще няма търсене на каквато и да било цена, при положение че най-продавания автомобил за септември не е автомобил с ДВГ, а Тесла модел У. А също така електромобилите имат 10% пазарен дял в Европа, който продължава да се удвоява почти всяка година.
  • #17
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ..."Тревожа се за средната класа, която няма да може да си позволи автомобили на цени над 30,000 евро"... На европееца не му е лесно да даде пари за прилична електричка, но тук в коментарите някой като каже "електричките са скъпи за българина", "Неее българина е глупав и за това не кара електричка, те са евтини".
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Това което казвам е че и в Европа няма наченки на електрификация освен в две три държави
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Бате, използвай тая глава и малко за мислене ЕС ако спре износа няма да им намали емисиите щото японците и американците само това чакат за да продават те ДВГ там поне докато е изгодно. Европа не спира ДВГ само за емисиите ами и заради други ползи както Китай не прави електромобили само заради емисиите при положение че там тока е главно от въглища както и в Индия
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Пишеш простотии навсякъде има значителен ръст без значение от каква база е например Тата (най-голямата индийска марка) през Април-Август е продала над 17 000 електромобила което е 7.5% от общите й продажби за периода и това е в сравнение с 19 000 продажби за цялата 2021г, в Австралия пък за септември Тесла У е третия най-продаван модел и електромобилите имат 3.4% дял тази година от 2% миналата
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Бате, само на теб ти е трудно май. Европа забранява ДВГ, за да намали емисиите и да спре глобалното затопляне. Но ще продължи да ги продава на индийците и африканците, щото емисиите оттам отиват на Марс...
  • #12
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    А не мислиш ли че точно този политик се опитва да се меси в бизнес плановете на автомобилните производители с цел популизъм? Какъв е той че да казва на някой автомобилен производител какво трябва да произвежда? Защо автомобилните производители трябва да произвеждат задължително продукт който не се търси от клиентите, ще им носи загуби и няма перспектива, само заради запазването на работни места? Защо да не създаде съвсем други работни места за нещо, което ще се търси в бъдеще?
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И какво предлагаш като решение? Да се затворят фабриките на автомобилните производители в изброените от тебе страни и да остане производството на автомобили с ДВГ само в Европа, за да могат да си го позволят от страните от третите страни, като в цената на автомобила ще бъдат начислени допълнително по-високите европейски заплати, транспорта на вече готовите автомобили до другия край на света и евентуални мита и такси за внос на автомобили произведени в други страни? Гениална бизнес стратегия!
  • #10
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Нормално нито в Африка нито в Латинска и Централна Америка Половин Азия Евразия Близък Изток и Океания няма и наченки на електрификация.