IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново 20: ЕС настоя да се правят още бензинови двигатели

Трябва да запазим силата си като износител, твърди еврокомисар седмица след приемането на пълната забрана на ДВГ

Европейският съюз ще забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене, но настоява автомобилните компании да продължат да ги произвеждат, стана ясно от изявление на еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон. Ако се затруднявате да откриете логиката в подобно поведение, вероятно не сте единствени.
   
    
Тиери Бретон, еврокомисар, двигател с вътрешно горене, забрана
Тиери Бретон, еврокомисар по въпросите на вътрешния пазар. Снимка ЕП
      
       
"Уважавам факта, че някои производители решават да ускорят към 100 процента електрическа гама, но също така ги призовавам да продължат да правят автомобили с двигатели с вътрешно горене, за да създават качествени работни места и да останат експортна сила", заяви Бретон в интервю за френския в. Les Echos.

В последните седмици Европейският съюз стигна до окончателно решение да се забрани продажбата на коли с ДВГ от 2035 година. Целта е Европа да бъде пионер в борбата срещу климатичните промени и да намали драстично изпускането на парникови емисии в атмосферата. Не е ясно как тази цел се съчетава с настояването на Бретон да продължи производството на двигатели с вътрешно горене за износ.

След като плановете за въвеждане на тотална забрана на ДВГ вече са факт, еврокомисарят признава, че те представляват риск за работните места в съюза и за достъпността на автомобилите за обикновените потребители. Преди фиксирането на датата 2035 много автомобилни мениджъри, начело с шефа на Stellantis Карлос Тавареш, предупреждаваха за същото. Според Тавареш европейската автоиндустрия ще се срине, ако не успее да понижи рязко себестойността на електромобилите. "Не се тревожа за Stellantis", обяви португалският мениджър. "Тревожа се за средната класа, която няма да може да си позволи автомобили на цени над 30,000 евро".

Според изказването на Бретон, преходът към електомобили може да струва над 650,000 работни места на европейската автоиндустрия, в която общо са заети над 13 милиона души. Еврокомисарят добави, че разчита основно на клаузата за преразглеждане на договореностите през 2026 година, която оставя вратичка за отлагане на пълната забрана на ДВГ за след 2035. Бретон обяви, че заедно с производителите ще създаде работна група, която да заседава регулярно през следващите 4 години.

  
   

0 от 500
  • #29
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И затова ли продажбите на електромобили на volkswagen се сви в сравнение с продажбите от миналата година, погледни колко са продали миналата година и колко продадоха тази.
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 27 ( преди 1 година )
    Какво значи да се активизират накрая те не са спирали от няколко години насам и едва ли могат да направят много повече от това че например смятат да спрат да продават ДВГ в Европа преди крайния срок на забраната и в момента масово строят заводи за батерии. Само за последните 6 месеца например ИД4 започна да се произвежда в още 2 завода- 1 в САЩ и 1 в Европа
  • #27
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Прав си, че засега е само за септември, но скоро ще е така за всички месеци, като заработи фабриката в Берлин на пълни обороти. А дори ти си дал само до септември и то не само за електромобилите, а и за плъгин хибридите. Не смяташ ли, че докато дойде време да излязат годишните продажби за тази година, ще има промяна в класирането, ако се запази тенденцията със септемврийските продажби? Честно казано ще се радвам европейските производители да се активизират накрая и да не съм прав.
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Не е важното един модел през един месец важното е общите продажби и там Тесла в Европа е зад европейските марки. При зареждаемите модели до септември ВАГ е с 19.5% дял, Стелантис е с 15.5% а Тесла е с 8% и ИД4/Ениак/Кю4 общо имат повече от Тесла У. Просто като марка и модел Тесла е първа но другите имат по много марки и модели
  • #25
    0 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти вярваш ли си? За септември месец тесла продаде 30 000 само от модел y, без да броим модел 3. Всички европейски марки с всичките им модели електрически автомобили, дали общо успяха да продадат толкова в Европа? А дано, ама надали. Единственото успокоение е че в момента повечето от тези модел у са внесени от Китай, но скоро ще се произвеждат в Европа, макар и от американска марка .
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мрънкайте ( преди 1 година )
    Еб ахти мазохистите евроскептици а реалността е че голямото мнозинство електромобили и зареждаеми хибриди в Европа са на европейски марки и са произведени в Европа
  • #23
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Объркал си се. Ще стане точно обратното. Скоро няма да си купуваме автомобили с европейски марки произведени в чужбина, а ще купуваме чужди, най-вече китайски и американски марки, произведени в Европа. Въобще няма да се учудя и някоя индийска компания да си построи завод за електромобили тук. А европейците ще трябва да си продават автомобилите с ДВГ произведени в Европа в страните от третия свят където няма забрана за ДВГ, за които говорите, защото европееца няма да може да си ги позволи.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Q ( преди 1 година )
    Забраната за продажба беше опит да се направят европейските производители конглокентноспособни за да се справят с лавината идваща от Китай и САЩ. За жалост на нас европейците, нещата много се объркаха. Скоро ще си купуваме автомобили с имена на европейски производители, произведени къде ли не, само не в Европа. Тогава и средната класа няма да има пари за закупуването им.
  • #21
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този да не се притеснява за средната класа. Както са тръгнали с цените на автомобилите с ДВГ, вече са изпреварили цените на китайските електромобили, а ако продължават така до една-две години ще изпреварят и цените на европейските електромобили. За средната класа ще е по-евтино да си купи електромобил отколкото автомобил с ДВГ, а на тези цени не знам дали ще могат да си ги позволят и страните от третия свят, за които призовава да ги изнасят.
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    А този същия дето обяснява, че средната класа не можела да си позволи автомобил над 30 000 евро, защо направи така че най-евтиния приличен автомобил, от класа на volkswagen golf, който беше до скорошния бестселър в Европа, да започва от 30 000 евро базова цена? Не помислиха ли преди да вдигнат почти двойно цените за 5 години?