IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германците се замислиха дали да не се запасяват с бензин в туби

И още - какво означават 9-Euro билетите, които държавата въведе?

Въпреки че цените на бензина в Германия днес са намалели (1,95 евро) в сравнение с май (2,32 евро), те все още удрят по джоба на далеч по-богатите от нас германци. Правителството на страната обаче не стои настрана и предлага и най-вече - прилага различни схеми за подпомагане.


билет 9 евро


Една от тях е компенсиране на гражданите и насърчаване на по-широкото използване на градския транспорт. Това е така нареченият 9-Euro-Ticket - билет, който ви дава право да пътувате из цяла Германия с местни/регионални влакове и метро, автобуси и трамваи за цял месец. Билетът може да бъде закупен на уебсайта bahn.de, в приложението DB Navigator и в билетните каси на гарите.

Той дава право на жителите на Германия и посетителите през летните месеци (юни, юли и август 2022 г.) да използват практически безплатен обществен транспорт (с изключение на влаковете на дълги разстояния и високоскоростните влакове). Как германците реагираха на този проект, ще разберете в края на публикацията, а сега ще поговорим за бензина.

Горивата ще продъжат да поскъпват

Несвикнали с факта, че бензинът вече е скъп, баварците, швабите, саксонците и т.н. все повече се замислят как да спестят от гориво. Най-икономичните, които в Германия съвсем не са малък процент от населението, смятат, че си струва да се запасят с бензин, тъй като той няма да поевтинее в обозримо бъдеще.


бензин туби


Идеята, изглежда, не е лоша, но, според експерти, тя няма как да се приложи на практика. Факт е, че в Германия, както и в други страни от ЕС, има специални правила по отношение на съхранение на гориво. По принцип е разрешено съхраняването на бензин и дизелово гориво в частни домове. Въпреки това, когато съхранявате запалими и експлозивни горива, трябва да се спазват определени правила - това е с цел да не се излага никой на потенциална опасност.

В мазето

В Германия законово е позволено (а там законите се спазват) да се съхраняват максимум 20 литра запалими течности в мазето. И без значение колко сутеренни отделения има в къщата ви. Разрешено е да се съхранява бензин или дизелово гориво в апартамента, но не повече от 1 литър. А има договори за наем, които напълно забраняват това.

Гаражното съхранение също е регламентирано от закона, обяснява говорителят на ADAC Мелани Микула. И обемът зависи от региона на съхранение. Например, саксонските гаражни разпоредби предвиждат, че в малки гаражи (до 100 квадратни метра) е разрешено да се съхраняват не повече от 200 литра дизелово гориво и не повече от 20 литра бензин. В същото време е строго забранено съхраняването на бензин и дизелово гориво в стълбищни клетки, обществени коридори и тавани.

Специално създадени за целта туби

Независимо къде се съхранява горивото, то трябва да се налива в специално създадени за целта туби, които се затварят херметически. В противен случай, казва Мелани Микула, горивото може да се изпари. А това от своя страна е опасно за околната среда и човешкото здраве, тъй като прави неизбежно вдишването на токсични изпарения. 


бензин туби


Според експертите едва ли има смисъл да се запасяваме с гориво за в бъдеще: „Ако говорим за бензин в количество от 20 литра, които са разрешени за съхранение, тогава каква е ползата? Друг момент е, че бензинът в херметически затворена кутия може да издържи доста дълго, но с дизеловото гориво тези срокове са значително по-малки.

Какво дава 9 Euro-Ticket?

Да се върнем, както обещахме, на така наречения билет от 9 евро. Въвеждането на билет за 9 евро на месец за градския транспорт е част от набор от мерки за компенсиране на жителите на Германия за високите цени на горивата. На хората банално е предложено да оставят колата и да се прехвърлят на градския транспорт. От това разбира се ще се възползват и тези, които вече използват трамваи, автобуси, тролейбуси и др.


9 евро


Федералният министър на транспорта Волкер Висинг описа билета от 9 евро като важна стъпка към свободата на движение. Според него фактът, че мнозина вече обмислят преминаване към градския транспорт, е своеобразна победа.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Невеж адвокат ( преди 2 години )
    До 15. Стига си разчитал на информация от слухове и Уикипедия. Има си информация и за това, точно както за цената на тока в момента и моментното потребление и производство на България на всеки 10 секунди. Последната информация по темата е заявки на фирми и частни лица за 21 хиляди мегавата мощности, като всеки месец се добавят заявки за нови 3-4 хиляди мегавата мощности, което е мощността на две атомни централи като АЕЦ Козлодуй.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Миналия път си призна, че си адвокат, а сега те хвана срам? Що така бе чадо? Толкова си смотан, че всеки път дрънкаш нови дивотии. Ако някога беше отварял карта на слъчевата радиация ( давам ти жокер - solar resourse map of global horizontal irradiotion), води си записки, шемете, може би щеше да видиш, че немско е в друг цвят. Ама не може само със спамене и папагалстване. То е трябвало нещо да учиш в даскало.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Шемет, я пак ни обясни, че водата е суха. Точно както искаш да кажеш, че е възможно КПД над 100%.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този път не какво съм адвокат? Какво пак си чел в Уикипедия и не си разбрал?Както виждаш аз ти говоря с конкретни цифри и факти, а ти?Хайде още малко цифри? Мощността на АЕЦ Козлодуй е 2100 мегаватаДа приемем тезата ти че сме построили АЕЦ Белене и сме затворили въглищните централи и в момента атомните ни централи произвеждат 4200 мегавата, а вятърът, водата и слънцето още 800 лв да ги закръглим на 5000. Знаеш ли колко е потреблението на цяла България в момента?Потърси?
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега, чувам слухове, че тази година започнало ударно изграждане на фотоволтаици за промошлени цели. Циркулират количаства межу 6 и 12 гигавата, което за малката ни родина е огромно нещо. Но бюрократичната система пречи все още, а както виждаме е пълна с калинки като тоя невеж адвокат. Още малко ще каже, че в немско имало било повече слънце.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпрос с повишена трудност. За колко време по днешните цени на тока ще се изплати централа, която струва 7000 лв и произвежда по 7000 киловатчаса годишно?Искаш ли днешната цена на борсата на едро без ДДС, защото съм сигурен, че не можеш да я намериш?
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Адвокате, нагъл невеж дилетант, мързи те или нямаш акъла поне уикипедия да отвориш.И естествено пак се излагаш. Решението е да спреш да пишеш скудоумия.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам какви са цените в Германия, но моята фотоволтаична централа е три киловата и ми струваше около 3000 лв преди около три години.Точно снощи по молба на познат потърсих фотоволтаици и инвертор и видях актуалните цени - 420 лв за 550 вата панели и 1500 лв за 5 киловата мрежов инвертор с ограничител и комуникация по интернет. За 5 киловата централа общо с кабели и стойки около 6500 лв. без труд. Среден годишен добив 7150 киловатчаса.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    А кой ти каза, че Германия разчита на фотоволтаици? Всъщност точно първите месеци, когато фотоволтаиците не могат да доставят и 10% от възобновяемата енергия, делът на възобновяемите източници в Германия е над 50%. Дали разчитат основно на слънце, при положение че в Германия от инсталиран 1 киловат централа, има годишен добив от 1000 киловатчаса, а в България 1300, в Египет Мароко и някои части на Испания над 2000 киловатчаса годишно. Това е решение за домакинствата в Германия.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как да се сметне, ако продължават да инвестират основно във фотоволтаици какво точно и кога точно ще стане. От години има капацитет над 100% в изградени фотоволтаици, но няма слънце. С простички думи - ще зависи от облаците в немско. Една година може да стигне до 50%, следващата до 46% и така. Докато ядрените мощности може да работят непрекъснато и да осигуряват базовото натоворване. С много уговорки може да се каже, че и вятърът ще духа в северно море.