IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германците се замислиха дали да не се запасяват с бензин в туби

И още - какво означават 9-Euro билетите, които държавата въведе?

Въпреки че цените на бензина в Германия днес са намалели (1,95 евро) в сравнение с май (2,32 евро), те все още удрят по джоба на далеч по-богатите от нас германци. Правителството на страната обаче не стои настрана и предлага и най-вече - прилага различни схеми за подпомагане.


билет 9 евро


Една от тях е компенсиране на гражданите и насърчаване на по-широкото използване на градския транспорт. Това е така нареченият 9-Euro-Ticket - билет, който ви дава право да пътувате из цяла Германия с местни/регионални влакове и метро, автобуси и трамваи за цял месец. Билетът може да бъде закупен на уебсайта bahn.de, в приложението DB Navigator и в билетните каси на гарите.

Той дава право на жителите на Германия и посетителите през летните месеци (юни, юли и август 2022 г.) да използват практически безплатен обществен транспорт (с изключение на влаковете на дълги разстояния и високоскоростните влакове). Как германците реагираха на този проект, ще разберете в края на публикацията, а сега ще поговорим за бензина.

Горивата ще продъжат да поскъпват

Несвикнали с факта, че бензинът вече е скъп, баварците, швабите, саксонците и т.н. все повече се замислят как да спестят от гориво. Най-икономичните, които в Германия съвсем не са малък процент от населението, смятат, че си струва да се запасят с бензин, тъй като той няма да поевтинее в обозримо бъдеще.


бензин туби


Идеята, изглежда, не е лоша, но, според експерти, тя няма как да се приложи на практика. Факт е, че в Германия, както и в други страни от ЕС, има специални правила по отношение на съхранение на гориво. По принцип е разрешено съхраняването на бензин и дизелово гориво в частни домове. Въпреки това, когато съхранявате запалими и експлозивни горива, трябва да се спазват определени правила - това е с цел да не се излага никой на потенциална опасност.

В мазето

В Германия законово е позволено (а там законите се спазват) да се съхраняват максимум 20 литра запалими течности в мазето. И без значение колко сутеренни отделения има в къщата ви. Разрешено е да се съхранява бензин или дизелово гориво в апартамента, но не повече от 1 литър. А има договори за наем, които напълно забраняват това.

Гаражното съхранение също е регламентирано от закона, обяснява говорителят на ADAC Мелани Микула. И обемът зависи от региона на съхранение. Например, саксонските гаражни разпоредби предвиждат, че в малки гаражи (до 100 квадратни метра) е разрешено да се съхраняват не повече от 200 литра дизелово гориво и не повече от 20 литра бензин. В същото време е строго забранено съхраняването на бензин и дизелово гориво в стълбищни клетки, обществени коридори и тавани.

Специално създадени за целта туби

Независимо къде се съхранява горивото, то трябва да се налива в специално създадени за целта туби, които се затварят херметически. В противен случай, казва Мелани Микула, горивото може да се изпари. А това от своя страна е опасно за околната среда и човешкото здраве, тъй като прави неизбежно вдишването на токсични изпарения. 


бензин туби


Според експертите едва ли има смисъл да се запасяваме с гориво за в бъдеще: „Ако говорим за бензин в количество от 20 литра, които са разрешени за съхранение, тогава каква е ползата? Друг момент е, че бензинът в херметически затворена кутия може да издържи доста дълго, но с дизеловото гориво тези срокове са значително по-малки.

Какво дава 9 Euro-Ticket?

Да се върнем, както обещахме, на така наречения билет от 9 евро. Въвеждането на билет за 9 евро на месец за градския транспорт е част от набор от мерки за компенсиране на жителите на Германия за високите цени на горивата. На хората банално е предложено да оставят колата и да се прехвърлят на градския транспорт. От това разбира се ще се възползват и тези, които вече използват трамваи, автобуси, тролейбуси и др.


9 евро


Федералният министър на транспорта Волкер Висинг описа билета от 9 евро като важна стъпка към свободата на движение. Според него фактът, че мнозина вече обмислят преминаване към градския транспорт, е своеобразна победа.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен самите мощности има цяла верига от инфраструктува, която трябва да се изгради, промени, адаптира или изцяло реогранизира. Немците 20 години се опитва и още са до кривата круша, защото стратегията им е изцяло сбъркано. Ние не сме и започнали. По груби сметки немците дават по 20 милиарда годишно и това от 2000 година насам. Ако бяха затворили първо въглищата и газовите мощности, запазвайки ядрените, инвестирайки във вятър щяха да са много по-напред сега. Но и там е пълно с умници.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Адвокате, не се изказвай неподготвен по теми, от които ама нищо не разбираш. Папагалсваш по много скудоумен начин и ще те скъсат от бъзик. Електричеството представлява една седма от първична енергия в повечето страни и не е проблем да е изцяло възобновяема, както съм писал тук толкова много пъти. А смотаните немци пак правят всичко наобратно. Ти специално още не си загрял, че в немско няма слънце и да се залага на фотоволтаици е лудост.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, много добре те разбирам, и говоря от опит, а не от четене по нета. Цените на исталациите не са замразени, а като всичко друго поскъпват, цената на труда също. Така, че мантрата която пееш не важи. Ще трябват много над 20г, защото в градове като Берлин, Мюнхен, няма как всеки да си сложи фотоволтаик, а многфалилните коопераци, също има закониви и технически особености. Затова ти казвам, за неща, които не разбираш, по добре да не говориш общи приказки.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Всичко което си написал е почти вярно, защото просто не си разбрал написаното от мен и говориш на аЛАнгро. След като за 20 години са стигнали до 50%, очевидно е че ще им трябват още толкова, за да станат 100, защото това е дълъг процес но те са наполовината му, тоест въобще не са близо както твърдя и аз. Безплатен обяд няма - факт. Трябва да си купиш скъпа централа, но пък горивото И е без пари и се изплаща за 10 години по старите цени на тока. По днешните за 2-3 години в Германия.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Пинко ( преди 1 година )
    И къде е проучването, че германците планирали да се запасяват с бензин в туби? Или са само общи приказки, изчоплени от носа?
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Киро ( преди 1 година )
    Тая статия е пълна смешка, първо сами казват, че бензина спаднал от 2.32 евро на 1.95 евро, но после нямало било да спада и само щял да расте. Доста жалка и пропагандна статийка.
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, не се изкавай неподготвен и по четено от вестника. Картинката в Германия изобщо не е толкова розова и са много, ама много далече от премахване на зависимостта от изкопаеми горива. И не на последно място - безплатен обяд няма. Въпросните инсталяции, струват пари, които нямат изплащане под 20-25г. А дотогава има и поддръжка, амортизация, фотоволтаиците им пада и КПД с годините, да не говорим че Германия не е в Африка и има месеци, когато слънце няма (особенно на севера)
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Всичко на германците са едни от първите които се замислиха по въпроса със зависимостта от изкопаемите горива и действат по въпроса. Засега малко над 50% от електрическата им енергия идва от възобновяеми източници. Тоест те са извървели повече от половината път и след още толкова ще приключат процеса. В Германия има над 2 милиона фотоволтаични покрива върху частни домове. Стотици хиляди от тях вече имат и батерии, които са своеобразни туби, които всеки ден се пълнят безплатно.
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Propov ( преди 1 година )
    Този 9? билет всъщност почти не работи. Отменят се влакове поради многото чакащи. Реално отиваш на гарата, отменят ти влака, връщаш се и пак палиш колата. Личният транспорт няма и няма да има алтернатива в обозримо бъдеще. Хората си обичат свободата, и организационно общественият транспорт е неразрешим кошмар при много желаещи. Щом Германия се прецака с тази идея, какво да очакваме от другите държавички.