IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Германия отменя бонусите за закупуване на хибриди?

Освен масовото поскъпване на почти всички стоки и услуги, се появи и друг проблем

Купувачите на хибридни автомобили в Германия скоро няма да получават абсолютно никаква държавна подкрепа. Ако всичко върви, както е планирано от федералното министерство на икономиката, тогава екологичната премия за закупуване на плъгин хибриди ще бъде отменена още в края на тази година.


хибриди


За трудното решение съобщава германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung, като се позовава на писмо на парламентарния държавен секретар Михаел Келнер (Партия на зелените) до депутатите от коалицията, като това е много по-рано от първоначално предвиденото в коалиционното споразумение.

Според първоначално одобрения документ властите искаха да се разделят с бонусите за купувачите на хибридни автомобили постепенно, като намалят размера на премията - от 1 януари 2023 г. до 2025 г. Така например през 2023 г. възнаграждението от държавата за закупуване на хибриди трябваше да падне от 6750 евро на 4000 евро, а през 2024 и 2025 г. - на 3000 евро.

Миналата година обаче съответната Федерална служба за икономика и контрол на износа получи заявления за безвъзмездни средства за приблизително 625 000 превозни средства. Това е над два пъти повече от 2020 г.


хибриди


Но сега, очевидно, плановете на федералните служители внезапно са се променили - икономическата ситуация в страната принуждава германците да спестяват буквално от всичко. „Насърчаването на превозни средства с комбинация от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, в зависимост от електрическата мощност, води до непропорционално високи разходи“, отбелязва Майкъл Келнер в писмото си.

Припомняме, че през юни 2020 г. в Германия влезе в сила регламент за повишена премия за закупуване на електрически превозни средства и хибриди. Държавният бонус, който съществуваше по това време, беше удвоен. В цифрово изражение ситуацията започна да изглежда така: за закупуване на чисто електрически автомобили правителството гарантира субсидии до 9000 евро, а за plug-in хибриди - 6750 евро. Тези тарифи са валидни и днес.

Повишената държавна премия в Германия се прилагаше и със задна дата за употребявани автомобили, регистрирани след 4 ноември 2019 г. Но тази така наречена „премия за иновации“ беше ограничена до края на 2021 г.


хибриди


Решението за увеличаване на бонуса от предишната извадка беше взето като част от пакет от икономически стимули. Германската автомобилна индустрия разчиташе едновременно на бонуси за други две категории автомобили - бензинови и дизелови. Това обаче не се получи: вместо това държавата предвиди намаление на данъка върху добавената стойност, което влезе в сила през юли 2020 г.

Идеята беше да се даде допълнителен тласък на индустрията, засегната от пандемията Covid-19, и да се даде зелена светлина на електрическите превозни средства и хибридите, които трябва да играят важна роля в програмата на федералното правителство за опазване на климата.

А ето и един малък пример на базата на модела Mercedes-Benz A-Klasse (данни преди пандемията) – той красноречиво говори колко по-изгодно е да си купиш хибрид в Германия, отколкото кола с двигател с вътрешно горене. PHEV версията на Mercedes-Benz A 250 e с 218 к.с. след приспадане на екологичния бонус, струва на купувача 30 588 евро с ДДС. Подобен като мощност и оборудване бензинов Mercedes-Benz A 250 (224 к.с.) според ценовата листа струва 38 520 евро.


хибриди


Много от нашите читатели знаят със сигурност какво е хибридна кола: това е комбинация от двигател с вътрешно горене и електрически двигател. С други думи, такава кола може да се зарежда от електрическата мрежа. На пръв поглед всичко е точно, но според много проучвания се оказа, че по-голямата част от хибридните модели почти никога не работят на електричество, а в същото време по документи те се считат за екологични.

Поради тази обективна причина федералното министерство на икономиката излезе с предложение за предсрочна отмяна на държавната подкрепа за plug-in хибридни автомобили. Очевидно те не могат да устоят на натиска на различни екологични и климатични асоциации, които отдавна и основателно критикуват самия факт на държавна подкрепа за хибриди. Настоящите предложения на Зелените все още не са съгласувани в коалицията, но съвсем скоро ще бъдат подложени на департаментно гласуване във федералното правителство.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    пропов ( преди 2 години )
    Е сега разбрахте ли парадокса на ел. колите. Хибрида го показва. На практика имаш и ДВГ и ел задвижване. Оказа се че дори пестеливите и пресметливи германци не използват тока. Защото изобщо не е лесно и удобно. Защото дори да ти излиза 3 или 5х по евтино , просто не винаги можеш да заредиш. Нямаш времето и мястото. А Германия е една от най уредените със станции държави. Но колкото и хиляди са станциите, колите са милиони и седят на улицата а там няма контакти. Затова ПАЛЯТ и заминават. Свобода!
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахаха ( преди 2 години )
    Парите са отделени за въглища. Затова!
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Brudleyp ( преди 2 години )
    Пичове, ако некой ше ходи до Германия, мое ли да си делнем бенза в едната посока, че на връщане ше съм с хибридеца. Спешно.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А много ясно че бъдещето принадлежи на бъдещите батерии, защото днешната технология ще е остаряла през следващия месец. Само че още технологията преди три години позволяваше съхранение на енергия от мрежата в литиево-йонни батерии и Тесла обеща че ще построи 100 мегаватчаса батерия за 100 дни в Австралия или няма да я платят. Тази батерия се изплати още преди две години и вече се е изплатила три пъти. Неслучайно поръчаха двойно по-голяма точно до старата.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 2 години )
    За какво "ще" говориш? Сметнал съм ти че още днес себестойността на съхранение на киловатчас е под 10 стотинки, при положение че тока на борсата днес е 70 стотинки. Дали си заслужава да го съхраниш от безплатната енергия от фотоволтаиците на покрива или е по-добре да си го го купиш на левче, за да спестиш един цикъл на батерията от 10 стотинки? Дали е случайно, че няколко стотин хиляди германски домакинства имат батерии за съхранение на енергия при два милиона фотоволтаични покрива?
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Аз карам плъгин и мога да кажа че никой не е луд да дава повече пари за phev вместо за нормален хибрид и после да кара на по скъпия бензин. Просто зарядните станции са недостатъчно поне в България. Ако нямаш гараж или не живееш в къща плъгина си губи смисъла. Получава се противоречие - тези коли са за големия град където да караш градско на батерия обаче в такива градове хората масово живеят в жилища които нямат удобства за зареждане. Няма и достатъчно станции и затова тези коли се карат на бен
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До #9 ( преди 2 години )
    Предполагам правилно си ме разбрал, след като в обясненията си използваш "ще.." И това бъдеще не принадлежи на тези сегашните батерии, можеш да си сигурен.
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Днес ( преди 2 години )
    Вече батериите струват под 150 долара за киловатчас, въпреки че цените се покачиха, но ще паднат под 100 долара като всичко се нормализира. Дори при 150 долара и 3000 цикъла за средна хубост батерии, вече съхранението на киловатчас струва 5 цента - десетина стотинки на цикъл. Доста различно от 6 лв за цикъл, преди десетина години, нали?Дори цените да не падат, с развитието на технологиите броя цикли живот само ще се увеличава и себестойността на цикъл ще пада.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Хубаво е да им говориш с конкретни примери за да те разберат, въпреки че и това не е сигурно. Само преди 10 г. Батерия с капацитет един киловат час струваше около 1000 долара и имаше 300 цикъла живот, като се зареждаше за три часа бързо зареждане. Тоест всеки цикъл зареждане по 1 киловатчас е струвал 3 долара. Дали е било рентабилно да се ползват? Батерията на Tesla модел 3 е 80 киловатчаса и тогава Би струвала 80 хиляди долара, при смяна на 150 хиляди километра - левче на километър.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Като пишеш нещо имай поне малка представа какво е. Литиево-йонните батерии са от края на миналия век като сегашните нямат нищо общо като цена и характеристики с първите точно както и ДВГ е от по-миналия век но се е развивал постоянно