IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всеки четвърти нов автомобил в Европа е хибрид

Ако добавим и plug-in версиите, пазарният дял достига 34%

Всеки четвърти нов автомобил в Европа, продаден през първото тримесечие на 2022 г., е лек или пълен хибрид. Това показват резултатите от пазарите в ЕС, държавите от ЕФТА (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария) и Великобритания.


хибриди


За първите 3 месеца от годините са продадени 700 209 хибридни автомобила (леки и пълни), което е 6,3% повече от същия период на 2021 г. Като пазарен дял тези превозни средства вече достигат 25,4% от пазара. Ако към тях бъдат добавени и 236 991 зареждащи се (plug-in) хибридни коли (при тях се отчита спад от 6,1%), тогава общият брой им осигурява дял от 34%, което е повече от 1/3 от пазара.

Зареждащите се хибриди обаче отстъпват на електромобилите, чиито продажби за тримесечието е 325 285 единици. Това е ръст от 60,8% и означава пазарен дял от 11,8%. За сравнение, дялът на plug-in хибридните модели 8,6%.

Макар и за записват спад от 21,4% спрямо първите 3 месеца на миналата година, на пазара в Европа все още доминират бензиновите автомобили. Техният резултат 1 007 715 единици, което означава и дял от 36,6%. Още по-забележим забележим е и спадът при дизелите, чийто резултат е 409 445 единици (-34,6%). Техният дял от пазара вече е 14,8%.

Огромно отстъпление записват колите на метан, които се радват на сериозен интерес почти само в Италия. За тримесечието техният резултат в Европа е 6320 бройки (-56%), което означава дял от 0,2%. На обратния полюс са автомобилите с алтернативни гориво (LPG, етанол и други), чийто продажби скачат с 48,6% до 67 718 бройки. Това означава пазарен дял от 2,4%.

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Дракон ( преди 2 години )
    Хибрида на тойота е супер, карам корола хибрид последното поколение. В града харчи ок 3.5-4/100 лятото, на магистрала със 130 харчи до 5/100, а междуградско каране със ограниченията 90-100км/ч дава разход пак ок 3.5-4. При тези цени на горивата е супер. Като динамика е напълно достатъчна за ежедневието.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Балалай ( преди 2 години )
    Че кой ти говори за Тойота. Говоря за нов автомобил. Не съм безпределно богат, но мога да си позволя нов автомобил и без лизинг. И откакто мога, карам нови. Пак си припомни поговорките.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че бяха Тойота, пионерът при хибридите да ги наложи и хората да разберат, че това е една от най-добрите системи правени някога. Взема плюсовете на ДВГ и електромобила и ги съчетава по уникален начин. Това разбира се е само при Тойота, които развиваха нещата докато ги направят съвършени. При другите все още не се получава. Мъчат се, но не става, защото изгубиха ценно време да развиват дизелите. А с тези меките хибриди е мижи да те лажем работата. Не става с моторче за чистачки да правих хи
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За града няма по-добро решение за момента от хибрид, поздрав и до всички заблудени котио си взеха дизел и след това разбраха, че не става за кратки разстояния за града.
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    148 ( преди 2 години )
    А в БГ-то,всеки 4ти е 17+ годишен димящ немски премиум леген,гордо разпространяващ попфолк звуци.
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Билалай ( преди 2 години )
    До отговарящия: Ако беше безпределно богат нямаше да ми хвалиш тези скопени масовки като Тойота. Щеше да говориш за Lexus RX, Range Rover D300, Mitsubishi Outlander PHEV, Porshe E-Hybrid sport или директно за Тесла. Нищо, ти си плащай лизинга, ходи в дистрибуторския сервиз, храниш много хора, важен си.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    rackomar ( преди 2 години )
    Момчета, не се карайте, аз съм с Ярис на 20 годони, закупен от горубляне на 120 000 км, сигурно са го превъртяли с още 100 000, и аз му навъртях ощв 120 000, не е мръднал, няма ръжда , топ изпълнение, на 10 000 км смянам консумативи за 80 лв и това е , няма хибриди, няма сервизи, вечна кола. Манете ги тия кочини Дачия
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До "Балалай&quo ( преди 2 години )
    За такива като тебе народа е измислил поговорки. За лисицата и гроздето, за жабата и гьола и т.н.
  • #8
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Пепо Клисурс ( преди 2 години )
    Пич, вече всички автомобили са с гаранция от 10 години ако сервизираш само в техния дистрибуторски сервиз. Даже китайските компании скочиха на 10. Разбира се сервиза за всички е ограничен.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Балалай ( преди 2 години )
    Този първия направо пък се родил да ходи в официалния сервиз.От 15 години бил на хибриди? Да не си на хербициди нещо, отровни гъби да си ял?