IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota е лидер по продажби за 2021 г., но не и като приходи

Финансовите резултати на японския концерн са по-слаби от тези на VW Group

Toyota е най-големият автомобилен производител за 2021 г., след като е успяла да продаде общо 10,49 млн нови автомобили (в тази бройка са включени резултатите на всички марки, принадлежащи на концерта), показва отчетът на одиторската компания EY & Associés.


Toyota


Японците са увеличи резултата си спрямо предишната година с 10%. На второ място се нарежда германската Volkswagen Group с 8,3 млн, което е със 7% по-малко от 2020 г., а място в тройката намира и най-големият американски производител - концернът General Motors. Неговият резултат е 6,29 млн автомобила (-8%). В Топ 5 по продажби за миналата година влизат още концерните Stellantis - 5,29 млн единици ( +4%) и Honda - 4,12 млн (-6%).

На пазара в Западна Европа лидер е Volkswagen с 2,61 млн продажби, което е с 3% по-малко. На второ място се нарежда Stellantis, който обединява марки като Fiat, Citroen, Peugeot, Jeep - 2,23 млн (-1%), а след него е Renault - 0,96 млн (-10%).

Ако обаче се гледат само приходите, то Toyota изостава от VW Group. За 2021 г. германският концерн отчита оборот от 250 млрд евро, докато японците - 238 млрд. На трета позиция е концернът Stellantis - 194 млрд евро.

Френското издание Le Journal de l’Automobile обръща внимание на още един интересен момент от отчета на EY & Associés. Пазарната капитализация на Tesla е 868 млрд долара (според състоянието от 16 март 2022 г.), като това е 4 пъти повече от Toyota (231 млрд). В същото време американците са продали 0,93 млн нови коли срещу 10,5 млн за японците.

Любопитното е, че с висока капитализация могат да се похвалят и прохождащи в бранша компании Lucid (39,05 млрд), Rivian (37,43 млрд) и Nio (30,94 млрд). Ако се събере общата им пазарна стойност, тя ще е равна с тази на Porsche, Kia, Volvo, Nissan, Suzuki и Renault.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #9 Точно така, само в крайности размишлява ограничения човек. То за това и му се вика ограничен. Средата която е многу богата на нюанси, версии и възможности и е винаги по-правилна са непознати на ограничения и съответно вижда само приятели и неприятели. Тъжно че България я обитават основно такива хора. То за това всъшност сме на такова дередже, няма обективно мислещи и разумни хора. А тези по крайностите са небалансирани и лесно манипулируеми.Огледайте се, ще видите основно такива индивиди
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Печалбата е приходи минус разходи. А разходите на ВАГ са високи, защото трябва да купуват скъпи батерии от китайците, защото не могат да покрият стандартите за емисии със собствени технологии.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Четете внимателно - приходите на ВАГ са по-високи, не печалбата.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 години )
    Все едно чета коментари на русофили и русофоби, или на левскари и цесекари. Оплюването и ненавистта не водят до положителни резултати. Ако ги обърнете в нещо положително, цена няма да имате.
  • #6
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Печалбите на ВАГ и Стелантис са водещи, защото се фокусираха върху високо-оборудвани модели и модификации при масовия недостиг на чипове. Затова с по-малко бройки правят повече пари. При Тойотка няма такова понятие като високо-оборудвани модели и модификации. Там всичко е евтинджос. Нямат и клиенти, които биха купили коли с високо качество и оборудване. Клиентът на Тойотка се интересува само да не го вали държда и да може да спира, но и това не е толкова важно, както знаем от сервизните акции.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Те ако не са обществените поръчки ВАГ да са се набълбукали до сега. Не случайно е полудържавна компания. Немската държава има акции, налива пари в това туморно образувание и повечето немски институции ползват техни коли. В Германия за колите няма обществена поръчка с избиране на автомобили от комисия. Там ръководителя на учреждението решава самостоятелно и винаги избора е един и същ. То се знае какъв. Така цялата държава с данъците си финансира тези из-ме-кя-ки. Това е положението с перачницата!
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 2 години )
    Е как от ВАГ няма да имат по-голяма печалба от по-малко продадени коли, като това което продават е с евтино качество, но на висока цена в шоурума. Надценката им е огромно а вложените материали без качество. С такива материали за производство ислиза един завършен продукт, който за нищо не става и ставаш абонат на сервизите. Абонамента за немските сервизи е доста скъпо удоволствие. От собствен опит го казвам. Така, че не се чудете откъде им идва печалбата на тези измамници!
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Немският феномен да ти падат продажбите, но да имаш по-голяма печалба е показателен какви измамници са. Те не печелят толкова от продажба на коли, а от сервизите си, ремонтни дейности и резервни части. Иначе казано колите са им скапани и клиентите яко бецален за ремонти и части. Хората са казали, че докато има балАци ще има и тарикати. Другото нещо за високата им печалба са лошите и евтини материали и части от Китай. Надежността на немското е като на китайски миксер гаражно производство.
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Не бъркай трошльота с ВАГ. Трошльота разчита на един пазар и това е американския. 50% от продажбите на Лексус са в САЩ, останалите в Япония, тук там някакви мижави бройки се продават и в останалия свят, но основните пазари са там. Подобни са нещата и за останалата продукция на трошльота, най-продаваната в САЩ е Корола. Добре че основната маса американци не блестят с ум, иначе Тойота щеше да е дребен производител на саморазпадащите се таратайки..
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Капитализациите на Lucid, Rivian и Nio (и други) бяха изстреляни нагоре от успеха на Тесла. Само че в капитализацията на Тесла са включени енергийният бизнес, изкуственият интелект, мините, договорите за доставки, собствените батерии и какво ли още не, с които останалите компании не разполагат. Но инвеститорите доста често са слепи. Да не говорим, че капитализацията на Тесла скочи, чак след като доказа, че може да произвежда серийно. А на Lucid и Rivian дори още преди да започнат производство.