IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия спира субсидиите за plug-in хибриди

Властите считат, че тези автомобили вече са изпълнили задачата си

Властите в Германия смятат да спрат субсидията, която се отпуска при покупка на хибриден (plug-in) автомобил. Към момента тя достига до 6750 евро, като 2/3 от тях се поемат от федералното правителство, а останалата част – от производителите. Това обаче ще бъде приключи от края на 2022 г., обяви федералния министър на икономиката Роберт Хабек.


хибриди


„Искаме да изострим фокуса на бъдещото популяризиране на електрическите автомобили и да се съсредоточим по-силно върху опазването на климата. Според нас, plug-in хибридите вече се продават достатъчно добре и не се нуждаят от държавно финансиране“, коментира политикът.

Предстои също така и постепенно да се намалява и субсидията за чисто електрически автомобили. Инициативата на Хабек обаче все още не е координирана в рамките на правителството, в което влизат представители на различни партии. В коалиционното споразумение е посочено, че финансирането на електрически превозни и plug-in хибриди трябва да бъде реформирано, за да може от 1 януари 2023 г. да се прилага само за превозни средства, които доказано имат положителен ефект върху климата.

Идеята на правителството среща сериозна съпротива от страна на Германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA). Според нейния президент Хилделгард Мюлер, цитирана от Automobilwoche, планът за постепенното спиране на финансирането за плъгин хибриди застрашава разширяването на електрическата мобилност в и без това напрегнатото време и игнорира реалностите относно живота на потребителите в Германия.

Президентът на Асоциацията на международните автомобилни производители (VDIK) Райнхард Зирпел също разкритикува плановете на икономическото министерство „Прекратяването на финансирането за плъгин хибриди би забавило налагането на електромобилността и би затруднило постигането на целите за климата“, смята Зирпел.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ФИН-ФЭНь на ГЛАДБАХ! ( преди 2 години )
    ОСНОВНАТА причина това да стане и да го предприеме Федералното прав-во е, че в повечето шофери вместо да пестят и икономисват гориво, и да ПАЗЯТ Земята + ОКолната среда, те съвсем нарочно и избирателно карат преимущественно и предимно на бензин/дизел; и почти и съвсем не използват ел.тягата /дори в града/, т.е. файдата от това че имаш хай-брид е НУЛЕВА за природата. И затова именно, БундесТага реши така и ще им резне умишлено кранчето на тия, да не ползват НЕправомерно субсидиите за тоз гювеч.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    До 8 Вземи и се позаинтересувай, японските и американските компании колко модела за Европа спряха заради изискванията. И нямс как да се наместят тук други компании, защото трябва и те да покриват евро критериите. Азия, Южна и Северна Америка, Африка.....това са все пазари, където няма такива високи изисквания за емисиите. Само погледни колите на японците за САЩ и за самата Япония и тези за Европа, и ще ти стане ясна разликата.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    И къде ще идат тези компании? Ще освободят пазарът за корейците, китайците и американците?Хайде малко по-сериозно!
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    KVY ( преди 2 години )
    От цялата работа ще пострадат хората в Европа. Компаниите ще започнат да се изтеглят от пазара в Европа и ще се насочат към другите континенти, където не са чак такива ид..... политиците!
  • #6
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се че Toyota има ползи, да не мислиш че ползите ще са за нейните клиенти? Цялата философия на Toyota се гради на краткосрочните печалби, което ще и изяде главата, защото другите отдавна се лишиха от печалбите в краткосрочен план и ги инвестираха в технологии за производство на електромобили.Toyota инвестира подобни суми за лобиране ПРОТИВ електромобилите, включително заплащане на фалшиви изследвания и новини. Затова се намират в много сложна ситуация.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Вече не е нужно ( преди 2 години )
    Почнаха тъпите спорове за Тойота и ВАГ и едните и другите са си прави за себе си а конкретно от това решение Тойота има полза защото нейните хибриди са главно незареждаеми
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Приятелю ти си неподготвения. Volkswagen само миналата година продаде над 300 хиляди електромобила, а Toyota още не е започнала производството, но вече има проблеми с доставката на батерии. Планираните 12 хиляди броя ще бъдат произведени са с различни батерии от два производителя, защото никой от двамата не е успял да достави батерии за всичките планирани 12 хиляди електромобила. Толкова за подготовката на Toyota и липсата на батерии за немците. Последните са планирали около милион тази година
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Скоро и за електромибили
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Коя прогноза и на кого се е сбъднала? Кога е направена, ако не е тайна? Ако Тойота го закъсат с въглегодните емисии си направи извода какво остава за другите. Те направо ще трябва да затварят. Това, че имат някой ел.модел няма да ги спаси. Ел.моделите се субсидират от държавата, но до кога не се знае. Така, че не се радвай много и да злорадстваш спрямо една марка. Първите, които ще изчезнат са немските автопроизводители. Те са тези, които не са в час. Нямат нито батерии, нито суровини, нито нищо
  • #1
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Bye bye Toyota ( преди 2 години )
    Ето че и тази прогноза се сбъдна. Сега остана да махнат хибридите от графата с екологични автомобили и Toyota съвсем ще го закъса с въглеродните емисии. Днес в Германия, а утре по целия свят. Упорито се говори че евро 7 няма да е много дружелюбен към хибридите.