Властите в Германия смятат да спрат субсидията, която се отпуска при покупка на хибриден (plug-in) автомобил. Към момента тя достига до 6750 евро, като 2/3 от тях се поемат от федералното правителство, а останалата част – от производителите. Това обаче ще бъде приключи от края на 2022 г., обяви федералния министър на икономиката Роберт Хабек.
„Искаме да изострим фокуса на бъдещото популяризиране на електрическите автомобили и да се съсредоточим по-силно върху опазването на климата. Според нас, plug-in хибридите вече се продават достатъчно добре и не се нуждаят от държавно финансиране“, коментира политикът.
Предстои също така и постепенно да се намалява и субсидията за чисто електрически автомобили. Инициативата на Хабек обаче все още не е координирана в рамките на правителството, в което влизат представители на различни партии. В коалиционното споразумение е посочено, че финансирането на електрически превозни и plug-in хибриди трябва да бъде реформирано, за да може от 1 януари 2023 г. да се прилага само за превозни средства, които доказано имат положителен ефект върху климата.
Идеята на правителството среща сериозна съпротива от страна на Германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA). Според нейния президент Хилделгард Мюлер, цитирана от Automobilwoche, планът за постепенното спиране на финансирането за плъгин хибриди застрашава разширяването на електрическата мобилност в и без това напрегнатото време и игнорира реалностите относно живота на потребителите в Германия.
Президентът на Асоциацията на международните автомобилни производители (VDIK) Райнхард Зирпел също разкритикува плановете на икономическото министерство „Прекратяването на финансирането за плъгин хибриди би забавило налагането на електромобилността и би затруднило постигането на целите за климата“, смята Зирпел.