General Motors представи първата в света манганова батерия за електрически автомобили. Особеното при нея е, че тя е евтина и улеснява постигането на пробег от 640 км дори при тежки електрически пикапи. Новите батерии бяха обявени официално на уебсайта на General Motors.
Литиево-мангановата батерия LMR се разработва съвместно с LG от 2015 година, като тя ще започне да се произвежда масово в завода на южнокорейската компания от 2028 година. General Motors планира да инсталира новите манганови батерии на електрически пикапи, както и на големи кросоувъри и SUV-та.
General Motors отбелязва още, че новите батерии тип LMR ще могат лесно да осигурят пробег от 640 км за електрически пикапи на значително по-ниска цена. Литиево-мангановата батерия има повече манган на катода (делът му е 60-70%) и по-малко от скъпите метали никел и кобалт. Това позволява да бъде значително по-евтина, защото манганът е много по-разпространен и евтин. Очаква се цената на иновативната батерия да бъде на нивото на достъпните литиево-железни фосфатни (LFP) батерии.
В същото време, енергийната плътност тук е с една трета по-висока, отколкото в LFP батерия. Следователно, по отношение на характеристиките си, LMR може да се сравни с много по-скъпите NMC батерии. Друга иновация на LMR батериите са призматичните клетки. Те са по-лесни за интегриране в блокове, което позволява по-ефективно използване на пространството вътре в батерията, а също така намаляване на цената ѝ.
Манганови батерии са били опитвани и преди, но разработчиците са се сблъсквали с проблема с твърде бързото им износване. General Motors твърди, че това предизвикателство е преодоляно.