IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов тип батерии не губят ресурс дори след 10 000 зареждания

При тях твърдотелната технология се използва на базата на алуминиеви йони

Опитът показва, че използването на литиеви батерии в системи за съхранение на енергия може да бъде опасно. Пожарите в такива батерии са сравнително често срещано явление и пожарникарите трудно се справят с тях. Но на първо място, това е много скъпо удоволствие, чийто период на изплащане се простира в продължение на много години. Системите за съхранение на енергия се нуждаят от евтини, екологични решения и те съществуват.


батерии


Учените Уей Ванг, Шугаинг Джиао и техните колеги от Американското химическо общество (ACS) са разработили нещо, което твърдят, че е безопасна и екологична батерия, базирана на алуминиеви йони. По-точно, те подобряват алуминиево-йонните батерии с течен електролит, създавайки електролит в твърдо състояние и избавяйки обещаващите батерии от техните „детски болести“.

Предишните разработки на алуминиево-йонни батерии с течен електролит бяха ограничени от два фактора: най-често срещаният електролит за тях, течният алуминиев хлорид, корозираше алуминиевия анод и беше много чувствителен към влага, което още повече влошава корозията. С такива характеристики беше невъзможно да се разчита на дългосрочна работа на този тип батерия.

Сега, изследователите добавят соли на алуминиев флуорид към електролита. Електролитът, базиран на това ново съединение, се оказа порест, което допринася за равномерното движение на алуминиевите йони и също така за увеличаване на проводимостта на електролита. Освен това, когато изследователите създават своята алуминиево-йонна батерия, те използват флуоретилен карбонат като свързващ агент, за да създадат тънко, твърдо покритие върху електродите, което предотвратява образуването на алуминиеви кристали, което би влошило работата на батерията.

По време на експериментите бяха отбелязани повишена устойчивост на влага на батерията, както и физическа и температурна стабилност. Още нещо много важно е, че най-новата версия на батерията издържа на множество удари с остър предмет, без да се възпламени. Тя не се поврежда и при нагряване до 200 ℃. И накрая, батерията демонстрира изключително дълъг експлоатационен живот, издържайки 10 000 цикъла на зареждане-разреждане с по-малко от 1% загуба от първоначалния ѝ капацитет.

Твърдият електролит, предложен за алуминиево-йонната батерия, позволява измиване и повторна употреба с незначителни загуби в производителността. Това е мечтана батерия за производителите на електромобили, но все още се нуждае от подобрения както за увеличаване на циклите, така и за капацитет, добавят учените.

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 1 седмица )
    За колко часа стигаш от София да Резово?
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    нещо няма желаещи да заложат ключ срещу ключ кой първи ще стигне до резово само да кажа че един ластик от 0-200 дърпа 2 % от заряда на батерията някой тук беше споменал че с пълна батерията половин час щял да изкара със скорост от 200 айде момчета приемаме ли облози или чакай чакай малко че сега пак стана студено лятото пък ще е адска жега да оставим тогава за пролетта или докато излезе тесла роадстар
  • #24
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 1 седмица )
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила.Статистически е доказано.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 седмица )
    #22, г-н анонимен, не можеш да си представиш, че някой от 18000 собственици на електрички в татковината може да се сети да пише тук ли?
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тротинетка,имаш Тесла модел S на картинка от дъвки Турбо?
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 17 ( преди 1 седмица )
    А иначе в реалността, при 300 км пробег с едно зареждане, гостенина който изминава по 150 км на седмица, ще прави по един цикъл на две седмици - 26 цикъла на батерията за година. Затова много се притеснява че 10 хиляди цикъла няма да му стигнат, защото това са само 384 години, докато батерията изгуби 1% от капацитета и вече не изминава 300 км, а само 297 км, което в неговия случай е фатално...
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 1 седмица )
    Абсолютно вярно е.. дал съм най-лошият сценарий, в който средностатистическият антиелектрик който минава по 2 резервоара на ден ще трябва да зареди само 4 пъти батерията на ден. Само в този случай ще му отнеме цели 7 години , за да направи 10 000 цикъла. По-бързите антиелектрици карат с минимум 200 км в час и тогава пробега е само 100 км. Това им позволява за нормалния 2000 км пробег на ден да направят 20 цикъла на батерията е да навъртят 10 000 цикъла за около година. Затова са им малко 10 000
  • #19
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до 11 и 17 ( преди 1 седмица )
    Имам Model S 2013 на 295 хил. с оригиналната батерия на 88% капацитет (проверена с диагностика). 600 хил.км ресурс при кадърна експлоатация. #17 София Слънчев бряг и Приморско София - 421 км с автопилот на 130 с Model 3 Long Range. Можете да се обзаложите и двамата като сумата трябва да е 4-цифрена, за да си струва изхабеното време. Тва че не сте виждали Мексико, не значи, че Мексико не съществува.
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Реално ( преди 1 седмица )
    Никакъв опит не показва, цитирате ни ДВГ фолклора тука. По данни на застрахователните компании (Autoinsurance EZ) на 100 хил. ДВГ се палят 1529. На 100 хил. електрички - 25. ДВГ колите са пластмасов резервоар под задните сиедалки и силно запалима течност, палят се 61 ПЪТИ по-често от електромобил. Има случаи на експлозия, за разлика от колите на ток, където пушека дава индикация и хората са далече от колата. А масово вгражданите от последните години LFP (железофосфатни) батерии са незапалими.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хехех тротинетка,500 км с електромобил е възможно само при спускане от високо място с попътен вятър.