IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов тип батерии не губят ресурс дори след 10 000 зареждания

При тях твърдотелната технология се използва на базата на алуминиеви йони

Опитът показва, че използването на литиеви батерии в системи за съхранение на енергия може да бъде опасно. Пожарите в такива батерии са сравнително често срещано явление и пожарникарите трудно се справят с тях. Но на първо място, това е много скъпо удоволствие, чийто период на изплащане се простира в продължение на много години. Системите за съхранение на енергия се нуждаят от евтини, екологични решения и те съществуват.


батерии


Учените Уей Ванг, Шугаинг Джиао и техните колеги от Американското химическо общество (ACS) са разработили нещо, което твърдят, че е безопасна и екологична батерия, базирана на алуминиеви йони. По-точно, те подобряват алуминиево-йонните батерии с течен електролит, създавайки електролит в твърдо състояние и избавяйки обещаващите батерии от техните „детски болести“.

Предишните разработки на алуминиево-йонни батерии с течен електролит бяха ограничени от два фактора: най-често срещаният електролит за тях, течният алуминиев хлорид, корозираше алуминиевия анод и беше много чувствителен към влага, което още повече влошава корозията. С такива характеристики беше невъзможно да се разчита на дългосрочна работа на този тип батерия.

Сега, изследователите добавят соли на алуминиев флуорид към електролита. Електролитът, базиран на това ново съединение, се оказа порест, което допринася за равномерното движение на алуминиевите йони и също така за увеличаване на проводимостта на електролита. Освен това, когато изследователите създават своята алуминиево-йонна батерия, те използват флуоретилен карбонат като свързващ агент, за да създадат тънко, твърдо покритие върху електродите, което предотвратява образуването на алуминиеви кристали, което би влошило работата на батерията.

По време на експериментите бяха отбелязани повишена устойчивост на влага на батерията, както и физическа и температурна стабилност. Още нещо много важно е, че най-новата версия на батерията издържа на множество удари с остър предмет, без да се възпламени. Тя не се поврежда и при нагряване до 200 ℃. И накрая, батерията демонстрира изключително дълъг експлоатационен живот, издържайки 10 000 цикъла на зареждане-разреждане с по-малко от 1% загуба от първоначалния ѝ капацитет.

Твърдият електролит, предложен за алуминиево-йонната батерия, позволява измиване и повторна употреба с незначителни загуби в производителността. Това е мечтана батерия за производителите на електромобили, но все още се нуждае от подобрения както за увеличаване на циклите, така и за капацитет, добавят учените.

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Вероятно си пропуснал, затова да повторя. .....При 500км на цикъл всеки нормален от антиелектриците прави по 4 цикъла на ден, което се равнява на техните 2 резервоара на ден с 5 минутно зареждане. Това са 1460 цикъла на година и по-малко от 7 години за да навъртят 10 000 цикъла.
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Това е мечтаната работа за всеки професор. Да отиде на работа да включи една батерия да се зареди за няколко минути, а после да светна лампата, за да я разреди за още няколко минути и с това работата му за деня да приключи. И така всеки ден през следващите 27 години. Това всеки един антиелектрик антимислител го знае! Това е единственият начин!
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Със сигурност е така. Електромобилите са митични създания, за които всички говорят, но никой не е виждал на живо. Няма как реално човешко същество да притежава такава химера! Измисля си!
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    10 000 цикъла разделени на 365 дни,по един цикъл дневно са малко над 27 години.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрик ( преди 1 месец )
    10000 цикъла по 400 км са прекалено малко, А 1% деградация след тези 4 милиона км е прекалено много. Докато батериите не издържат 100 хиляди цикъла, не стават!
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Коя електричка ти е на 9 години? Тази на екрана на лаптопа?
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    При шофиране с над 200 км/ч, батерията свършва след по-малко от час, а след няколко минути зареждане си отново на пътя. При такъв режим на ползване, новият цикъл започва след час и нещо - 20 цикъла за денонощие.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Япония е Велика ( преди 1 месец )
    Това няма начин да е вярно. Светът ще преминава към 100% хибриди и нищо друго!
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Как пък ги сметна 27 години? При 500км на цикъл всеки нормален от антиелектриците прави по 4 цикъла на ден, което се равнява на техните 2 резервоара на ден с 5 минутно зареждане. Това са 1460 цикъла на година и по-малко от 7 години за да навъртят 10 000 цикъла.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Докато измислят подходящите батерии дизелите ще се върнат на мода в ЕС. Mercedes преди месец изкараха статистика според която повече от половината им продажби на нови автомобили в световен мащаб са дизели. И ръководството на компания е заявило че няма никакви намерения да спира производството на дизелови коли. Даже напротив, разработват нови модели и през следващите години ще пуснат цяла нова серия от дизелови двигатели. За леки коли и камиони.