Dacia Bigster вече е на пазара, като целта на румънския производител е с този модел да спечели още по-голям дял на пазара на SUV в Европа. Най-новият модел на марката се предлага с различни двигатели и нива на оборудване, като подобно на по-малкия си "брат" Duster има версии с 4х4. Те обаче ще се продават за кратък период от време, тъй като Dacia работи върху нова, по-усъвършенствана система за задвижване на четирите колела.
Новината за новата разработка се появи в началото на годината, когато стана ясно, че тя ще бъде използвана за бестселъра Duster. Нови снимки на тестови прототип, публикувани от Motor.es, показват, че технологията ще се поставя и на Bigster. Така досегашната механична система за задвижване на четирите колела ще бъде заменена от електрическо 4х4 (e-4WD), като технологията е разработена съвместно с компанията Valeo и ще бъде комбинирана с няколко напълно нови компоненти.
В момента Renault тества Dacia Bigster e-4W по пътищата на Южна Европа, като на снимките се вижда електрически мотор, поставен на задната ос. Именно той играе водеща роля в системата и е от съществено значение автомобилът да разполага с конфигурация за задвижване на всички колела. Променен е и задния калник, който защитава електромотора.
Версиите с новата система 4х4 ще останат без механична скоростна кутия, като ще се залага на автомат с двоен съединител. Освен това те ще бъдат по-мощни, като конските сили ще надхвърлят (все още не е ясно с колко) сегашните 130, но в същото време разходът на гориво ще бъде намален със 7 процента.
В случая става въпрос за хибридна система с 1,2-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра. Този двигател, електрифициран с мека хибридна технология (MHEV), ще се предлага като опция с пропан-бутан. Следователно, новият Bigster 4x4 ще комбинира лека хибридизация с пропан-бутан, автоматична скоростна кутия и електрическа система за задвижване на четирите колела.
Ако всичко върви по план, Dacia ще представи новия си електрически двигател със задвижване на четирите колела преди края на годината, като моделът ще бъде на разположение на дилърите през първата половина на 2026. Единствената въпросителна е дали новата система ще се появи първо при Bigster или Duster, като е възможно двата модела да се появят заедно на пазара.