IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Bigster: Тествахме най-голямата Dacia (ВИДЕО)

Новият кросоувър дава до 155 коня мощност, 702 литра багажник и цена, с поне 15,000 лева по-ниска от най-близкия конкурент

Всички ясно си спомняме времето, когато да ви поискат 46,000 лева за Dacia щеше да звучи като не много забавен виц. Но сега е 2025 година, 46,000 лева не са това, което бяха, а и тази Dacia не е обикновена Dacia. Това е Bigster: най-новият, най-големият и най-мощният автомобил, създаван някога от румънската марка на Renault.
    
     
Вижте ВИДЕО от теста ни на новия Bigster:
 
Абонирайте се тук за новия ни канал в YouTube, за да не пропускате нови тестове и репортажи
  
       
С тази кола Dacia навлиза в изцяло нов сегмент - не друг, а най-оспорваният в Европа в последните десетина години. Затова и Bigster предлага немислими доскоро буржоазни глезотии като панорамен покрив, двузонов климатик, електрическа врата на багажника или 19-цолови джанти.
  
    
Dacia Bigster, тест драйв
  
          
Но ако на външен вид ви се струва подозрително познат, не се тревожете. Това наистина е най-новият модел на Dacia. Самата философия на марката обаче не позволява той да изглежда твърде различен.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
 
           
Дизайнерите на Dacia имат най-сложната задача в целия автомобилен свят. Докато останалите им колеги започват от дизайна и след това го нагаждат към себестойността на компонентите, тук е обратното. Това е Design-to-Cost философията, в която се започва от цената на компонентите, и на нейна база се създава дизайнът.

Всяка споделена с вече съществуващия Duster част, от калниците и предния капак до светлините, позволява да се понижи себестойността и оттам - цената.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
          
Приликите между тази кола и Duster са очевидни и очаквани, защото това е начинът на Dacia да спестява развойни разходи и, съответно, да предлага по-изгодна цена. Но Bigster в никакъв случай не е просто разтеглен Duster. Това е съвсем различна кола.

Все пак, разбира се, най-видимата разлика е в размерите.
  
     
Dacia Bigster, тест драйв
  
         
Bigster е дълъг 4.57 метра, с цели 23 см повече от Duster, и попада в горната част на т. нар. C-SUV - сегмента на компактния кросоувър. Предложенията в този сегмент са безброй, но трудно ще намерите кола с тези размери, която дори да се доближава до стартовата цена на тази Dacia.

Citroen, когото поредната промяна на стратегията в Stellantis превръща в основен конкурент на Dacia, иска с над 20 хиляди лева повече за своя C5 Aircross. Тоyota Corolla Cross, която е доста по-малка, струва с 18 хилядарки повече за най-базовата версия. Дори китайският Geely Starray е чувствително по-скъп от новата Dacia. Nissan X-Trail, който е малко по-голям, започва от 72,000 лева. Volkswagen Tiguan, с няколко сантиметра по-къс, е с 30,000 лева по-скъп.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
   
       
Освен това Bigster не изисква особени компромиси и от гледна точка на мощност и динамика.
   
 

Dacia Bigster Full Hybrid

155 к. с. максимална мощност

172 Нм максимален въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

Има относително голям избор на задвижане: 4 варианта, от които два са изцяло нови и засега се срещат само в този модел.

Базовият е т. нар. Eco-G - комбинация от бензинов турбомотор и фабрична газова уредба. Това е и единственият вариант, който в България ще се предлага с най-базовото ниво на оборудване Еssential, и ще струва споменатите 46,000 лева. Разликата с Duster обаче е, че комбинацията не е с еднолитров мотор, а с 1.2 турбо, с три цилиндъра и мощност 140 коня (вместо 100 при Duster).

В гамата има и два меки хибрида с 1.2-литров бензинов турбомотор. Едната е с мощност 140 коня и струва точно колкото еквивалентната кола на газ. Другата е със 130 конски сили мощност и е единствената версия, която се предлага с 4х4. На пръв поглед странно решение - обикновено пълното предаване е запазено за най-мощните, а не за най-слабите версии. Но тук това също е породено от стремежа към по-ниска цена: цялото AWD задвижване е пренесено директно от Duster. Тук най-евтиният му вариант струва 54 500 лева.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
И накрая, на върха, идва колата, която тестваме. Тя разполага със 155 коня (което я прави най-мощната Dacia в историята на марката), идващи от пълна хибридна система с т. нар. многорежимна трансмисия, която Renault някога създаде за Формула 1.
  
  
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
Тази хибридна система обаче е различна от използваните в Duster и Jogger. Най-малкото защото двигателят е значително по-голям - с работен обем 1.8 литра. Това е изцяло нов агрегат, който прави дебюта си тук, преди да премине и към някои модели на Renault. Произвежда се във Валядолид в Испания и в Бурса, Турция.

Хибридът има и 1.4-киловатчасова батерия, което е горе-долу достатъчно да захрани кухненската ви печка за час и половина.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
Гигантското задръстване по пътя към Марсилия помага да изпъкне най-ценното качество на тази кола. Хибридът е идеален за градски условия. В такъв трафик в до 80% от времето можете да се движите само на ток. Което се отразява, естествено, и на разхода. Dacia обещава 4.6 литра на 100 км за хибридната система.
което е най-ниският разход в гамата. Ние, при неособено икономично шофиране - основно извън града и с доста магистрала - успяхме да постигнем 4.9 на сто.
  
     
Dacia Bigster, тест драйв
  
        
За автомобил с подобни размери и височина, това е забележително постижение. И вероятно ще е достатъчно да компенсира 7-те хиляди лева разлика в цената между пълния и мекия хибрид. Другият коз е липсата на трети педал: това е единственият Bigster засега с автоматични скорости.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
        
Така и не тествахме модела извън пътя - на международното представяне имахме достъп само до хибрида с предно предаване. Но офроуд способностите по начало не са ключови при тази кола.
  
     
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
Пътният просвет тук е всъщност по-голям, отколкото при Duster - 22 см във варианта с предно предаване, или 21 см със задвижване на четирите колела. Но от Dacia казват, че ако искате истински офроуд автомобил, е по-добре да изберете Duster.

От една страна, предните и задните надвеси тук са доста по-дълги, отколкото при Duster. От друга, самото окачване е настроено повече за асфалт и за удобство.
  
     
Dacia Bigster, тест драйв
  
          
Все пак някои елементи, важни за пътуване извън асфалта, си остават: има защитна кора под двигателя, има предпазни пластмасови елементи на калниците - но въпреки това Bigster e семейната кола, не приключенската.

За компенсация поведението по нормални пътища е много добро. В миналото кросоувърите на Dacia имаха някои слабости в тази област, които преглъщахме заради цената. Сега от тях няма и помен.
  
    
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
Bigster е на същата платформа като Duster и на още половин дузина модели на Renault, Nissan, вече и Mitsubishi - и стои доста добре на пътя.

Управлението е директно, воланът дава достатъчно реалистично усещане за настилката, а в завоите няма почти никакво накланяне, каквото бихте очаквали от висок метър и седемдесет SUV.

Шумоизолацията също е на по-високо ниво, отколкото в Duster. Предното стъкло е акустично и отнема около 2 децибела от външния шум. Страничните стъкла са по-дебели с почти половин милиметър. Не звучи като кой знае колко много, но се усеща.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
Никой собственик на Rolls-Royce няма да остане разтърсен от тишината в салона тук, но в този сегмент сме тествали и далеч по-шумни автомобили. Изобщо Bigster е поредното потвърждение, че Dacia вече не е колата само за най-бюджетно ориентираните клиенти.

Шокиращата автомобилна инфлация в последните години насочи към тази марка много хора, които бяха клиенти на по-традиционни имена, и които не са склонни да търсят най-евтиния вариант. В чест на това Bigster има доста по-богат интериор, отколкото бихте очаквали от една Dacia.
  
     
Dacia Bigster, тест драйв
  
        
Ориентирането в нивата на оборудване е доста лесно. Имате базово ниво - Essential - което в България ще е налично само за варианта с газова уредба. После имате едно междинно ниво - Еxpression. И накрая идват две върхови нива с малко по-различен облик според това какво очаквате от колата. Едното - Extreme - е с по-приключенски нюанс, другото - Journey, като в тестовия ни автомобил - е по-комфортно и по-насочено към семейни нужди.

Дори най-постно оборудваната кола си има круиз контрол, ограничител на скоростта, пълен пакет въздушни възглавници, климатик, парктроник и камера за задно виждане, релси на покрива и 17-цолови алуминиеви джанти. Средното ниво прави климатика автоматичен, а дисплеят на дигиталните прибори става по-голям.
  
    
Dacia Bigster, тест драйв
Системата YouClip позволява удобно прикрепване на най-различни аксесоари - някои подчертано полезни, други - по-скоро маркетинг залъгалки
  
         
В този интериор няма нищо луксозно, естествено. Материалите са възможно най-евтините и твърди пластмаси, макар че дизайнерите са се опитали да им придадат по-интересен фасон. Но въпреки това има и доста удобства, които няма да откриете и в по-скъпи коли. На първо място - физически бутони за управление на основните функции, вместо само тъч скрийн. После, в по-високите нива, имате безжично зарядно, аудио от Arkamys, безжични Android Auto и Apple CarPlay, подгряване на седалки, огледала, волан и предно стъкло.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
         
10-инчовият екран на мултимедията е вече сериен за всички нива на оборудване, а в по-високите има вградена навигация от Here. Честно казано, не е най-бързата система, която сме тествали. При малко търпение от ваша страна обаче върши добра работа.

Допълнителните екстри също са на цени като за Dacia. Панорамният покрив струва 2000 лева - най-евтината такава опция на пазара. За двуцветна каросерия ще ви поискат само 300 лева. Прословутите 19-цолови джанти са 700 лева. Пакетът с подгряване на седалки, волан, дюзи на чистачките и предно стъкло е 1200 лева.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
Пълният хибрид засега е единствената ви опция, ако искате автоматични скорости. Малкият превключвател е всъщност доста удобен
  
        
При желание можете да получите и голямата гордост на дизайнерите - системата YouClip за прикачане на най-различни хитри джаджи към колата. Те се простират от поставки за таблет и лампи до системи за превозване на кучета. Някои изглеждат полезни, други са по-скоро маркетингови залъгалки. Онова, което не е никаква залъгалка, е пространството в тази кола.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
Багажникът достига до 702 литра във версиите с предно предаване
  
       
Понеже задната седалка може да се плъзга напред и назад цели 24 см, в най-изтеглено напред положение багажникът побира 702 литра. Не е рекорд за този сегмент, но е близо до него.

Освен това приложението на Dacia ви дава и една специална програма, която може да ви помогне със съвети как да подредите багажа по-добре - в случай, че съветите на жена ви не са ви достатъчни.
  
   
Dacia Bigster, тест драйв
  
       
Накрая, какво е заключението? Да, Bigster наистина е най-скъпата Dacia в историята, и струва два пъти повече, отколкото струваше някога първият Duster. Но всичко е наред - защото освен това е и поне два пъти повече кола от него.
  
   
Още снимки на Dacia Bigster вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Коста ( преди 2 дни )
    Най-голям от компактните ми звучи като оксиморон. Благодаря, ще пропусна.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Толкова Бае ви *** плюе всички модели на Дачия, че вече обмислям да си взема една.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    @13Виждам първите Дъстъри всеки ден в града, на магистралата и пр.?Та какво им е?
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    смЕх ( преди 3 дни )
    За тия пари не виждам защо да купувам тоя ***, който след 6-7 години ще бъде ръждясал и разпадащ се (вижте първите Дъстъри как изглеждат сега и колко от тях още се движат по пътищата), вместо да си вкарам един Nissan Patrol или Land Cruiser дизел и да не се занимавам с газови и пукащи се пластмаси...Дори и на старо, пак ще издържи повече години от това канче. И преди да ме хейтите, замислете се коли джипове се карат по 20-30, че дори 40 години и къде са сега 10 годишните Дачии, че и Рена ;)
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Пластмасово Ауди за повече пари - да!Дачия - не!Бай *** стайл
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    До 10 "Взема се Рено, не Дачия" - Култово!ОСобено като се има предвид, че на някои пазари има Рено Дъстър...
  • #10
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    за малко повче пари има по-добри коли, няма да ги изброявам, не не е всичко наред за 70к се взима Нисан или Рено не Дачия или поне не тази Дачия.
  • #9
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    само който няма пари да подържа стария си автомобил си купува нов
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    погледнете в страницата МРЗ по години и си направете изводите колко месеца трябва да работите за да си позволите нов автомобил преди и сега лично мое мнение че един актив какъвто е автомобила не трябва да е по висок от 5 % от целия капитал който притежавате
  • #7
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Loco ( преди 4 дни )
    Skoda иска 60 бона за Karoq, който е почти на 10 години и е с две педи по-къс