IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическото бъдеще скара Toyota с акционери

Компанията няма да се откаже от хибридите въпреки натиска, на който е подложена

Компанията Toyota потвърди намеренията си да продава повече хибридни и водородни автомобили, а не само електрически. По време на годишното събрание на акционерите ръководството на японски производител отхвърли обвиненията, че се бави по пътя към приемане на изцяло електрическо задвижване, съобщава агенция Reuters.


Toyota


Техническият директор на Toyota - Масахико Маеда, отговори на критиките, ката посочи, че „клиентите сами трябва да направят своя избор. Според него, компанията трябва да продължи предлагането на различни автомобили за различните пазари и клиенти. По този начин Toyota потвърждава обвързването си хибридните и водородните автомобили, които я направиха толкова успешно в последните години.

Производителят беше обвинен от един от акционерите си - датския пенсионен фонд AkademikerPension, че не иска да се сбогува с двигателите с вътрешно горене и така е част от лобито срещу електрическия автомобил. На това Маеда отговори: „Нашата цел е въглеродната неутралност“, но въпреки това разликата в мненията на компанията и на екологичните групи сред инвеститорите остава огромна.


Toyota bZ4X


През миналата година Toyota обяви инвестиции в размер на 57 млрд евро в електрификация на моделната си гама. Планът предвижда около 50% от продажбите на марката през 2030 г. да бъдат на изцяло електрически превозни средства. Началото на прехода беше поставено неотдавна с пускането на пазара на кросоувъра bZ4X, задвижван само на ток.

По време на събранието на акционерите стана ясно, че главният изпълнителен директор и президент на Toyota - Акио Тойода, вече си търси заместник, след като в продължение на 30 години е начело на компанията. Новият ръководител трябва да бъде човек с дълбоко разбиране на философията на Toyota и да е напълно наясно с причините за съществуването на производителя.


0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Само в България има заявления за изграждане на 21 000 мегавата ВЕИ мощности и то само за последните две години след вдигането на цената на тока. Това е мощността на 10 атомни централи като АЕЦ Козлодуй всеки път когато пекне слънце.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    факт ( преди 1 година )
    Без ток няма електрички а ток няма
  • #2
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова са подготвени от Toyota, че набързо скалъпиха един електрически модел, от който решиха да произведат само 10 000 броя за да замажат очите на инвеститорите и света, като го направят с толкова посредствени параметри, че никой да не го иска и да си намерят оправдания, че електромобилите не се търсят и клиентите не ги искат.Но дори за толкова малко бройки електромобили не успяха да намерят достатъчно батерии от един производител и ще го произвеждат с два вида батерии, каквито има там.
  • #1
    3 rate up comment 20 rate down comment
    Криля Советов ( преди 1 година )
    Водород електрички всичко зависи от Аец ама урана е у Русия и Казахстан дет са руснаци повечето.Тоест е ясно накъде дуа ветърот