IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическото бъдеще скара Toyota с акционери

Компанията няма да се откаже от хибридите въпреки натиска, на който е подложена

Компанията Toyota потвърди намеренията си да продава повече хибридни и водородни автомобили, а не само електрически. По време на годишното събрание на акционерите ръководството на японски производител отхвърли обвиненията, че се бави по пътя към приемане на изцяло електрическо задвижване, съобщава агенция Reuters.


Toyota


Техническият директор на Toyota - Масахико Маеда, отговори на критиките, ката посочи, че „клиентите сами трябва да направят своя избор. Според него, компанията трябва да продължи предлагането на различни автомобили за различните пазари и клиенти. По този начин Toyota потвърждава обвързването си хибридните и водородните автомобили, които я направиха толкова успешно в последните години.

Производителят беше обвинен от един от акционерите си - датския пенсионен фонд AkademikerPension, че не иска да се сбогува с двигателите с вътрешно горене и така е част от лобито срещу електрическия автомобил. На това Маеда отговори: „Нашата цел е въглеродната неутралност“, но въпреки това разликата в мненията на компанията и на екологичните групи сред инвеститорите остава огромна.


Toyota bZ4X


През миналата година Toyota обяви инвестиции в размер на 57 млрд евро в електрификация на моделната си гама. Планът предвижда около 50% от продажбите на марката през 2030 г. да бъдат на изцяло електрически превозни средства. Началото на прехода беше поставено неотдавна с пускането на пазара на кросоувъра bZ4X, задвижван само на ток.

По време на събранието на акционерите стана ясно, че главният изпълнителен директор и президент на Toyota - Акио Тойода, вече си търси заместник, след като в продължение на 30 години е начело на компанията. Новият ръководител трябва да бъде човек с дълбоко разбиране на философията на Toyota и да е напълно наясно с причините за съществуването на производителя.


0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Точно през зимата делът на ВЕИ в Германия е най-висок и е доста над 50% от произвежданата енергия. Франция редовно разчита на евтината германска енергия, а тази година ще разчита най-много, защото е затворила 12 атомни централи за непредвидени ремонти, някои от които ще се ремонтират с години, а другите най-рано до другото лято. Слънцето май ще пече по-често и е сигурно, ще изгрее минимум веднъж на денонощие и пече през по-голямата част от годината.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тераватчаса ( преди 1 година )
    А защо гледаш производството на само една централа? И защо трябва да са големи и да се сеят по плодородна земя. В статия "Делът на базовите централи в енергийния баланс от началото на годината към 12 юни расте до 26.58%" четем:Участието на ВЕИ в преносната мрежа за посочения сравняван период от началото на годината до дванадесетия ден на месец юни е в обем от 723 964 MWh.Делът на ВЕИ в разпределителната мрежа също остава на плюс и за посочения отчетен период достига до обем 1 039 881 MWh
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Аха разбрахме, срещу реални думи с цифри от момента на писане на мнението като както виждаш генерацията се следи на всяка секунда, твоите аргументи са тупаници в мутрата?Този твой аргумент няма да намали производството на ток от фотоволтаици - отваряш сайта на ЕСО и гледашГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.06.2022 09:39:59ФЕЦ 501.12 мегаватаТовар на РБ3969.68 мегаватаТоест 13% от потреблението на България!А има заявления за 20 пъти повече фотоволтаици от сега ...
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 18 ( преди 1 година )
    Какво да гледам бе най големите фотоволтаични централи 1-3 тераватчаса правят из пустинята на Египет тоя чака такова слънце да пекне в БГ вие "иноваторите" сте много смешни хора.Козлодуй дето са само два реактора дават 16твч/година та то няма база за сравнение.Но зняеш ли кякво ти синот тия лйна дето впорят само за спора с такива или не се спори или тупаник в мутрата та да млъкне
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За миналия месец 11% от всички продадени коли са електрически и хибридни. За миналата година в световен мащаб 10% от тока е от възобновяеми. А тук си пишете колкото да не заспите. Евро 7 като влезе какво ще правите? Какво стана с транспортния пакет на Макрон? Гиди талибанчетата без катализатори.
  • #19
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Излезе ли основателна критика срещу Тойотка (а те всички са), веднага грозната си глава показват ОПОРКИТЕ. Хибриди, водород, солид-стейт. Нямало търсене за електромобили, електромобилите замърсявали повече. Приказки за малки деца.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До смешния ( преди 1 година )
    Толкова ли ти е трудно да отвориш сайта на ЕСО и да следиш колко произвеждат фотоволтаиците? Както виждаш вече осигуряват 7% от консумацията на България, а не пекнало слънцето съвсем.Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.06.2022 08:18:00ИмеMWАЕЦ 37,17%2123.02Кондензационни ТЕЦ 38,93%2223.48Топлофикационни ТЕЦ 3,81%217.52Заводски ТЕЦ 2,44%139.26ВЕЦ 6,51%371.98Малки ВЕЦ 5,73%327.21ВяЕЦ 0,10%5.47ФЕЦ 4,91%280.38Био ЕЦ 0,41%23.34 Товар на РБ3936.86
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    За тези твърди батерии слушаме още от 2010 година, когато излезе първата Тесла roadster. Щяха да ги почват през 2015 година, ама щели да правят електромобили евентуално защото дотогава водородът щял да е масов и не се знаело дали някой ще търси електромобили. После бяха напълно сигурни, че до 2020 година ще са готови с тези батерии, а на този етап не са сигурни дали ще са готови за 2025 година с технологията, ама дори и да са готови нямат материали за повече от 500 хиляди броя по техни думи ...
  • #16
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А ти ми помни думата, че Toyota ще предаде титлата номер едно в света още през следващите 2-3 години а за по-малко от пет години ще изпадне от топ 3 или дори топ 5.Търсенето на електромобили се покачва много по-бързо, отколкото мога да се увеличават производствените възможности, заради липсата на батерии. Всички го знаят и са подписали дългосрочни договори до 2030 година с всякакви производители на батерии и доставчици за материали. За Toyota ще има след 2030... Евентуално
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А помните ли преди време пак някакви акционери реваха, че Тойота не правели достатъчно дизели и не развивали тази мега извънземно галактическа технология на нафтовите печки. Така ще стане и с електричките. Помнете ми думата! Не случайно Тойота са производител номер 1 в света.