IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическото бъдеще скара Toyota с акционери

Компанията няма да се откаже от хибридите въпреки натиска, на който е подложена

Компанията Toyota потвърди намеренията си да продава повече хибридни и водородни автомобили, а не само електрически. По време на годишното събрание на акционерите ръководството на японски производител отхвърли обвиненията, че се бави по пътя към приемане на изцяло електрическо задвижване, съобщава агенция Reuters.


Toyota


Техническият директор на Toyota - Масахико Маеда, отговори на критиките, ката посочи, че „клиентите сами трябва да направят своя избор. Според него, компанията трябва да продължи предлагането на различни автомобили за различните пазари и клиенти. По този начин Toyota потвърждава обвързването си хибридните и водородните автомобили, които я направиха толкова успешно в последните години.

Производителят беше обвинен от един от акционерите си - датския пенсионен фонд AkademikerPension, че не иска да се сбогува с двигателите с вътрешно горене и така е част от лобито срещу електрическия автомобил. На това Маеда отговори: „Нашата цел е въглеродната неутралност“, но въпреки това разликата в мненията на компанията и на екологичните групи сред инвеститорите остава огромна.


Toyota bZ4X


През миналата година Toyota обяви инвестиции в размер на 57 млрд евро в електрификация на моделната си гама. Планът предвижда около 50% от продажбите на марката през 2030 г. да бъдат на изцяло електрически превозни средства. Началото на прехода беше поставено неотдавна с пускането на пазара на кросоувъра bZ4X, задвижван само на ток.

По време на събранието на акционерите стана ясно, че главният изпълнителен директор и президент на Toyota - Акио Тойода, вече си търси заместник, след като в продължение на 30 години е начело на компанията. Новият ръководител трябва да бъде човек с дълбоко разбиране на философията на Toyota и да е напълно наясно с причините за съществуването на производителя.


0 от 500
  • #14
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На тея пенсионери, като не им отърва политиката на Тойота да си продават акциите и да инвестират другаде. Що не инвестират във Фолксваген например. Пишат, че до 2024 г. щели да задминат Тесла по продажби на електрички. Какво по-добро от това. Или направо в Тесла да си сложат парите, ама и там не искат. Като не искат да си траят и да чакат, за да видят как след извесно време ще се разбере защо Тойота не бързат. Японците знаят какво правят и винаги са били прави в това което правят.
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    ама наистина ли си мислиш че някога солар ще бие Аец по производителност или вятърна турбина.Първото турбината го върти пара с огромна силиа при другите някаква светлинна енергия се преобрразува в електрина а другото вятъра върти перка.
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Колкото до Тойота - те бавят нещата, защото до 3 години ще имат батерии с твърд електролит и това обезсмисля напълно всякакви инвестиции в сегашните батерии.
  • #11
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    А Датския академичен фонд като са толкова загрижени за електромобилите да инвестират в срутващата се пирамида на Илонката наместо да генерират евтини сензации. Ама нещо не им стиска.
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    При глобален недостиг на суровини за батерии, най-ефективни в намаляването на СО2 емисиите са хибридите. Една Тесла с 450 кг батерия намалява СО2 емисиите за жизнения си цикъл средно с 60%, докато един хибрид на Тойота с 40 кг батерия - с 30%. Т.е. два хибрида пестят емисии колкото един електромобил. Преминаването към електромобили има смисъл едиинствено когато всички конвенционални автомобили бъдат заменени с хибриди. Дотогава си е чисто разхищение на ресурси.
  • #9
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не били акционери, а само един акционер, някакъв измислен датски пенсионен фонд. Тея що не си гледат пенсионерите и пенсиите им, ами тръгнали на най-големият производител на автомобили в света да му дават наклон. Разбира се мисирките веднага правят от това "новина".
  • #8
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7 А ти си като Зеленски, но много по-зле, защото никой не те знае какъв задклавиатурен суяк си.
  • #7
    8 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Акидо е като Путин - твърдоглаво самозабравило се старче, застанало срещу целия свят заради обикновена неадекватност.
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е така де! Чакаха цената на батериите да падне, да се намерят идеалните батерии, да паднат цените на материалите, другите да продават електромобили на загуба, докато се покачи потребителското търсене, за да инвестират най-накрая в производство на батерии. Но сметките им излезнаха криви. Потребителското търсене се покачи по-бързо от прогнозите им и предизвика поскъпване на цените на батериите и на материалите и създадоха глобален недостиг за години напред. Вече нямат печеливш полезен ход!
  • #5
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Те Тойота си знаят интереса, не са като европейските поплювковци - то ток да е, то зелено да е, дрън-дрън... Това са маркетингови трикове и тема за разговор докато си люпят семките хората пред блока. Дреми им на Тойота. Имат ли автомобил на водород - имат. Имат ли хибриди - имат. Предлагат ли дизелови автомобили в Европа - не!!! За да дишат чист въздух европейците. Пък всеки зелен европеец иска дизелово БМВ. Нямали на ток. Е, щом имат всичко друго, и цената на батериите падне - гледайте!