IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново предупреди за опасностите от бързата електрификация

Японците критикуват някои конкуренти за прибързания отказ от ДВГ

Масовото преминаването на към електрически превозни средства с бързи темпове е изправено пред сериозни препятствия, които много от големите производители на автомобили игнорират. Това заяви пред Сената на САЩ Робърт Уимър, който ръководи отдела за изследванията в областта на енергетиката и околната среда на Toyota.


Toyota


„Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени“, категоричен е Уимър.

Предупреждението от Toyota идва на фона на изявлението на Audi, откъдето обявиха, че компанията им няма да разработва нови поколение двигатели с вътрешно горене. В същото време General Motors публикува график за пълен отказ от конвенционалните агрегати и замяната им с електрически. Тези действия, според Toyota, са предизвикани от натиска на властите в различни държави и това може да се превърне в проблем.

Позицията на японския производител беше посрещана с много гневни коментари, но Уимър има сериозни аргументи. Основният е, че в момента едва 2% от автомобилите по света са електрически, като в същото време производителите и правителствата се държат така, сякаш всички проблеми с тях са решени, а това не е така.

Според експерти, не може да се твърди, че Toyota е против прогреса, тъй като компанията има дългогодишна историята с иновациите. Именно Toyota измисли формулата, с която хибридите станаха достъпни за масите, като стимулира електрификацията повече от всеки автомобилен производител. Сега почти всеки модел на марката, както и на Lexus, се предлага с хибридно задвижване.

Затова и на изявленията на Уимър трябва да се гледа като на предупреждение, още повече че Toyota харчи огромна сума за изследвания и разработки, така че не е заинтересована да седи на едно място. Японската компания вече беше партньор на Tesla, което доведе до създаването на RAV-4 EV, но не и до други изцяло електрически модели. Двата производителя прекратиха сътрудничество, без да бъдат дадени обяснения за това, то се твърди, че инженерите на Toyota си видели нещо в технологията на Tesla, което не им е харесало.

Любопитното е, че дори шефът на Tesla – Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят. Затова и мнозина специалисти са на мнение, че все още е нужно време, за да се разбере какво електрическо бъдеще очаква индустрията. Съответно, правителствата и автомобилните производители не могат просто да преодоляват реалностите, без да си дават сметка за евентуалните тежки последици, до които може да доведат техните закони и политики.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как да зареждам пред входа? Ако фирмата се излъже да сложи зарядно и да дава на аванта - ОК. Ама колите на фирмения паркинг 30 - Как?
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тодор ( преди 2 години )
    30 коли пред входа, половината в тревните площи, да му мисли общината. Иначе ЧЕЗ сигурно нямат нищо против още 2 милиона консуматори в София, лапачката ще е минимум по 2.
  • #32
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При цени на бензин-дизела от 4-5 лв и нагоре , Европата просто е принудена да засили прехода към електричество ! Така всъщност се оказва , че най-големият екоджендър в целия свят се казва ... Едно джудже от Кремъл живеещо в бункер !
  • #31
    7 rate up comment 2 rate down comment
    К. ( преди 2 години )
    Електрификацията без субсидии Е НЕДОНОСЧЕ. Всъщност е най-бързият път към икономическо самоубийство. Да, електрификация, но когато стане конк урентна. Тъй като субсидираната електрификация много напредна, факт, време е да бъде прекратено субсидирането й. Тогава ще стане ясно конк урентна ли е или не. Тогава ще стане ясно кога и какво ще е бъдещето й.
  • #30
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поразителни са паралелите между Тойота и Русия. И двете са изостанали и имат лошо и опорочено управление, а един куп воденични камъни са им увиснали на врата. При Тойота - Сузуки и Субару. При Русия - Беларус и др. бивши републики. От отчаяние, Русия атакува суверенна държава, Тойота - електрификацията. И двете няма да успеят.
  • #29
    9 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Казала домакинята по ролки и пеньоар: Не се заглеждай по русите мацки, защото са много тъпu...Койота набила пари в бита карта и сега целия свят й е крив. "Тва не може да стане" преводачът на Мъск го превежда като "ние не можем да го направим".
  • #28
    11 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Излагат се доста. До няколко години ДВГ е умрял.
  • #27
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Трябва първо да минем на хибриди.
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 2 години )
    Когато караш електромобила на къси разстояния, в началото се харчи много енергия с голяма мощност, за да се загрее както батерията така и купето. Всъщност много над 3 киловата и не е само от термопомпата, а се подава ток към статорите, които се загряват и охлаждащата течност пренася топлината където е необходимо.
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пич, мълчи си, като не знаеш. Това за добива на петрол Мъск го каза във връзка с нахлуването на Русия и след като стана ясно, че ще има известен недостиг на петрол.