IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново предупреди за опасностите от бързата електрификация

Японците критикуват някои конкуренти за прибързания отказ от ДВГ

Масовото преминаването на към електрически превозни средства с бързи темпове е изправено пред сериозни препятствия, които много от големите производители на автомобили игнорират. Това заяви пред Сената на САЩ Робърт Уимър, който ръководи отдела за изследванията в областта на енергетиката и околната среда на Toyota.


Toyota


„Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени“, категоричен е Уимър.

Предупреждението от Toyota идва на фона на изявлението на Audi, откъдето обявиха, че компанията им няма да разработва нови поколение двигатели с вътрешно горене. В същото време General Motors публикува график за пълен отказ от конвенционалните агрегати и замяната им с електрически. Тези действия, според Toyota, са предизвикани от натиска на властите в различни държави и това може да се превърне в проблем.

Позицията на японския производител беше посрещана с много гневни коментари, но Уимър има сериозни аргументи. Основният е, че в момента едва 2% от автомобилите по света са електрически, като в същото време производителите и правителствата се държат така, сякаш всички проблеми с тях са решени, а това не е така.

Според експерти, не може да се твърди, че Toyota е против прогреса, тъй като компанията има дългогодишна историята с иновациите. Именно Toyota измисли формулата, с която хибридите станаха достъпни за масите, като стимулира електрификацията повече от всеки автомобилен производител. Сега почти всеки модел на марката, както и на Lexus, се предлага с хибридно задвижване.

Затова и на изявленията на Уимър трябва да се гледа като на предупреждение, още повече че Toyota харчи огромна сума за изследвания и разработки, така че не е заинтересована да седи на едно място. Японската компания вече беше партньор на Tesla, което доведе до създаването на RAV-4 EV, но не и до други изцяло електрически модели. Двата производителя прекратиха сътрудничество, без да бъдат дадени обяснения за това, то се твърди, че инженерите на Toyota си видели нещо в технологията на Tesla, което не им е харесало.

Любопитното е, че дори шефът на Tesla – Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят. Затова и мнозина специалисти са на мнение, че все още е нужно време, за да се разбере какво електрическо бъдеще очаква индустрията. Съответно, правителствата и автомобилните производители не могат просто да преодоляват реалностите, без да си дават сметка за евентуалните тежки последици, до които може да доведат техните закони и политики.


0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Знаеш ли кое е най-голямото предимство на Тесла? Ето тези нервни изказвания на Toyota:"Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени, категоричен е Уимър."Тесла има 10 години преднина и има най-голямата инфраструктура за зареждане в света и осигурени батерии и материали за тях за 20 милиона електромобила до 20 ...
  • #3
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Ти не виждаш ли че точно заради пазара от Toyota са изпаднали в паника. Не виждаш ли отчаяните крясъци на умираща компания? Не виждаш ли ужасът в изказванията им?Тесла по напълно пазарни принципи е лидер на пазара и дори против пазарните принципи, защото почти всички правителства дават на конглокенцията им по 7 до 10000 долара за всяка продажба на електромобил, но на Тесла не дават. Въпреки това Тесла продава повече от всички останали и това е шок и ужас за тях.
  • #2
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    А да не забравяме и призива на брюкселските еврооткачалници, производителите да продължат да разработват ДВГ за останалите пазари. Съвсем наясно са, че правят огромни дивотии, но е политически некоректно да си признаят и направят крачка назад, докато технологията И ПАЗАРА не настигне мераците им.
  • #1
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Простичко е, но не е за прoсти хора! Не може с политически решения да прескачаш пазарните принципи! Никога не е свършвало добре! А в момента цените на суровините за общо казано декарбонизация - т.е. не само електрификация на транспорта, но и за инсталиране на ВЕИ са безумни!!! Само преди няколко дена шефовет на големите производители на перки се жалваха, че умират и са на загуба! ВЕИ и Ел може да са част от решенията, но не могат да са цялото решение - пълно безумие е ЦК на партията да решава!