IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отново предупреди за опасностите от бързата електрификация

Японците критикуват някои конкуренти за прибързания отказ от ДВГ

Масовото преминаването на към електрически превозни средства с бързи темпове е изправено пред сериозни препятствия, които много от големите производители на автомобили игнорират. Това заяви пред Сената на САЩ Робърт Уимър, който ръководи отдела за изследванията в областта на енергетиката и околната среда на Toyota.


Toyota


„Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени“, категоричен е Уимър.

Предупреждението от Toyota идва на фона на изявлението на Audi, откъдето обявиха, че компанията им няма да разработва нови поколение двигатели с вътрешно горене. В същото време General Motors публикува график за пълен отказ от конвенционалните агрегати и замяната им с електрически. Тези действия, според Toyota, са предизвикани от натиска на властите в различни държави и това може да се превърне в проблем.

Позицията на японския производител беше посрещана с много гневни коментари, но Уимър има сериозни аргументи. Основният е, че в момента едва 2% от автомобилите по света са електрически, като в същото време производителите и правителствата се държат така, сякаш всички проблеми с тях са решени, а това не е така.

Според експерти, не може да се твърди, че Toyota е против прогреса, тъй като компанията има дългогодишна историята с иновациите. Именно Toyota измисли формулата, с която хибридите станаха достъпни за масите, като стимулира електрификацията повече от всеки автомобилен производител. Сега почти всеки модел на марката, както и на Lexus, се предлага с хибридно задвижване.

Затова и на изявленията на Уимър трябва да се гледа като на предупреждение, още повече че Toyota харчи огромна сума за изследвания и разработки, така че не е заинтересована да седи на едно място. Японската компания вече беше партньор на Tesla, което доведе до създаването на RAV-4 EV, но не и до други изцяло електрически модели. Двата производителя прекратиха сътрудничество, без да бъдат дадени обяснения за това, то се твърди, че инженерите на Toyota си видели нещо в технологията на Tesla, което не им е харесало.

Любопитното е, че дори шефът на Tesla – Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят. Затова и мнозина специалисти са на мнение, че все още е нужно време, за да се разбере какво електрическо бъдеще очаква индустрията. Съответно, правителствата и автомобилните производители не могат просто да преодоляват реалностите, без да си дават сметка за евентуалните тежки последици, до които може да доведат техните закони и политики.


0 от 500
  • #24
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Не си измисляй ( преди 2 години )
    Къде го видя това за нефта? А това за натоварването на мрежите Илон Мъск го каза в съвсем друг аспект. Зарядните на Тесла са с огромна мощност, но вместо да натоварват мрежата всъщност я разтоварват и помагат за балансиране на потреблението, защото всяка зарядна станция разполага с батерия, която се зарежда само от фотоволтаиците на покрива и когато мрежата не е натоварена. В пиковите часове дори връща енергия в мрежата и например можеше да спаси Тексас от прекъсване на тока.
  • #23
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Цитирам: Любопитното е, че дори шефът на Tesla Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят.Също каза, че няма как бързо да се отървем от нефта и добива трябва да се увеличи. Гледни точки много.Синтетични горива, водород..ще видим какво ще стане.
  • #22
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    19, Тесла с термопомпа харчи 700-800 вата за отопление. Тези 3 кВт, които си сложил, дори най-лошите електромобили не ги харчат.
  • #21
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко да им е дълъг живота след като батерията живота и е 8 години и е повече от половината от цената на колата?
  • #20
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    г-н Уилмър правилно е сханал картинката, и докато Елън е публична личност и електрификацията се асоциира основно с него, то японците треперят от други азиатци - корейци и китайци. Ерата на наклепаните в огромни количества автомобилчета приключи. Сега вече ще са електрически, с по дълъг живот, съответно и по скъпи. Тойота просто не се вписва това е.
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Продължение ( преди 2 години )
    От съседната статия виждаме, че електрическото Рено се нуждае от 14 киловатчаса за 100 километра разстояние. Ако добавим 3 киловата мощност за отопление при средна скорост 40 км в час градско, отиваме на 23 киловатчаса за 100 километра и пробегът с едно зареждане пада от 500 на 250 км.Тира харчи 80квч на 100 км и се движи предимно с 90 км в час, като изминава 1000 километра с едно зареждане. За тези 12 часа ще изхарчи 36 киловата часа и пробегът му ще падне на 955 км зимно време.
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Хайде не ми приписвай думи които никога не съм казвал. Къде видя да ти говоря за трактори, автобуси и тежка строителна техника? Техния жизнен цикъл е много по-дълъг и смяната им с електрически ще продължим много по-дълго време, за разлика от тировете, които се сменят средно на всеки 5 години. И не бъркай зимния пробег на автомобил с 800 киловатчаса батерия с автомобил с 40 киловатчаса батерия. И на двата им е необходима една и съща енергия за отопление, но батериите са с 20 пъти разлика.
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До12 ( преди 2 години )
    Не знам откъде си ги взел тези данни, но най-стария масов произвеждан електромобил Tesla модел S от 2013 година измина половин милион с най-проблемната батерия на Тесла. Тогава му взеха батерията за ремонт и му дадоха оборотна да си кара, а след няколко седмици му върнаха ремонтираната стара батерия с която измина още един милион километра и продължава да си я кара. А ти си приказвай приказки от 1001 нощ. Тази батерия се зарежда само на бързи зарядни, защото му е безплатно за този 1,5 мил.км.
  • #16
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Не говорим за Тесла, говорим за страховете, ужаса и паниката на Toyota от напредъка на Тесла само за няколко години. Това е само потвърждение на всичко за което говорих по през последните години, когато ти си мислеше, че модата на електромобилите ще отмине, а аз говоря така, защото съм сляп последовател на неосъществимите блянове на гуруто Мъск. Спомняш ли си колко пъти ти казах, че Toyota ще говорят така докато в един момент не се усетят, че са безвъзвратно закъснели? Този момент дойде!
  • #15
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Досега с приказки никоя компания не е успяла да спре прогреса. Може да го забави я година, я пет, и дотам. Непрестанна работа трябва, и мади хора, и нови идеи. Тойота е типичната закостеняла корпорация, обременена на всичкото отгоре с японски шовинизъм. Капан, който сама си е поставила и от който е почти невъзможно да излезе.