IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическото бъдеще скара Toyota с акционери

Компанията няма да се откаже от хибридите въпреки натиска, на който е подложена

Компанията Toyota потвърди намеренията си да продава повече хибридни и водородни автомобили, а не само електрически. По време на годишното събрание на акционерите ръководството на японски производител отхвърли обвиненията, че се бави по пътя към приемане на изцяло електрическо задвижване, съобщава агенция Reuters.


Toyota


Техническият директор на Toyota - Масахико Маеда, отговори на критиките, ката посочи, че „клиентите сами трябва да направят своя избор. Според него, компанията трябва да продължи предлагането на различни автомобили за различните пазари и клиенти. По този начин Toyota потвърждава обвързването си хибридните и водородните автомобили, които я направиха толкова успешно в последните години.

Производителят беше обвинен от един от акционерите си - датския пенсионен фонд AkademikerPension, че не иска да се сбогува с двигателите с вътрешно горене и така е част от лобито срещу електрическия автомобил. На това Маеда отговори: „Нашата цел е въглеродната неутралност“, но въпреки това разликата в мненията на компанията и на екологичните групи сред инвеститорите остава огромна.


Toyota bZ4X


През миналата година Toyota обяви инвестиции в размер на 57 млрд евро в електрификация на моделната си гама. Планът предвижда около 50% от продажбите на марката през 2030 г. да бъдат на изцяло електрически превозни средства. Началото на прехода беше поставено неотдавна с пускането на пазара на кросоувъра bZ4X, задвижван само на ток.

По време на събранието на акционерите стана ясно, че главният изпълнителен директор и президент на Toyota - Акио Тойода, вече си търси заместник, след като в продължение на 30 години е начело на компанията. Новият ръководител трябва да бъде човек с дълбоко разбиране на философията на Toyota и да е напълно наясно с причините за съществуването на производителя.


0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бавни и внимателни е много слаб термин. Те НЕ СЕ променят без чужд натиск. Всичките им промени идват първо от китайската култура, после от първите европейски пътешественици, после от американците, които по същество управляват страната след 45 г. Всичките им технологии са взаимствани. Вечно са с 20 г. назад (което е по-добре от нашите 40 г.) Малкото им опити да мислят само са толкова комични, че по-добре да ги пропуснем.
  • #33
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Пенкоу ( преди 3 месеца )
    Имат право да правят каквото си искат.Пазара ще реши.По принцип японците са си бавни и внимателни в промените.
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Продължение ( преди 3 месеца )
    Както виждаш трябват 6 гигавата фотоволтаици за да осигурят 100% от зареждането на автомобилите. Засега само за последните две години са натрупани заявки за 21 гигавата мощности и всеки месец заявките се увеличават с 3-4 гигавата, защото хората и фирмите предпочитат сами да си произведат тока, поне в 70% от дните в годината, а останалото да продадат, за да компенсират покупката на енергия през останалата част. Но като гледам не са се втурнали да купуват електромобили. Какво ти казва ...
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Умствен експеримент? ( преди 3 месеца )
    Каза ли се хората ум царува, ум робува, ум патки пасе. Хайде размърдай си сега малко мозъка.Един електромобил се нуждае от 2600 киловатчаса годишно, чието нетно производство се осигурява от 2 киловата фотоволтаици които струват 2000 лв. Кое е по-вероятно? Да се изградят мощности за шест милиона киловата, които ще струват 6 милиарда лв или да се купят 3 милиона електромобила по 100 хил. лв за 300 милиарда лв? Който има 100 хиляди за автомобил, дали няма да има 2000 за зареждане за 25 ...
  • #30
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Тези същите отдели обясняваха как електромобилите нямат бъдеще и няма клиенти за тях. Както виждаш поддържат същата мантра и сега, а не че не може да се премине на електромобили, ако пожелаят. Същите тези обясняваха как Тесла ще фалира и търсенето на тяхните електромобили е ограничено до няколкостотин хиляди максимум и то през 2030 година, но като видяха милион продажби и няколко милиона чакащи, решиха че ще започнат да произвеждат електромобили, но са тотално неподготвени и сега се оправдав ...
  • #29
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    27-ми, те не просто знаят много неща, които ние не знаем, а и не ни е работа да ги знаем, но те задават стандартите в тази индустрия. Толкова много нови модели и класове автомобили са тръгнали от тях, че едва ли има компания с такова количество иновации. В случая дори не е нужно да си компания, като Тойота, за да сметнеш, че няма как за кратък период да преминеш от ДВГ към електрички. Просто няма как да се случи това и простите сметки го показват, а в Тойота работят цели отдели, които са смятали
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    ... локомотив из планините, кораб, самолет... Разбирате сами, че това с електрическите превозни средства е все още доста имагинерно. Но за големите градове според мен със закон трябва да задължат всички комунални превозни средства да са такива, за да бъде по-чисто и тихо. Само да напиша, че не харесвам Тойота автомобилите, защото са ми грозни вътре и се надявам, бъдещето да е по-чисто от сега - дали с ток, водород или нещо, което не мога да си представя, но да не е с ДВГ. Но без фантазии...
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    А за това, колко са велики електромобилите и "зелената" енергия направете си един умствен екперимент - днес всички превозни средства магически стават електромобили. Как ще се заредят с електричество? И как ще се произведе то? Нека да позная - атомна електроцентрала до ТЕЦ, защото друго няма. И пак ще има техника с ДВГ, защото електричеството няма да е достатъчно. Представям си как оре един трактор и спира, идват, сменят батерията и продължават... и така на всеки час-два. За комбайна, тир...
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Тук беше нали за Тойота що не пускат електромобил с батерия. Ама те като са правили първите хибриди, в Европа е било модерно да си с най-пушещия дизел. Навярно знаят неща за света, дето ние тук пред компютрите няма как да знаем. Тойота продава в цял свят и навярно нейните хора, които се занимават с бизнеса, са достатъчно умни. Не като при Нисан. Та затова написах, че те навярно си имат своите основания да правят своите "залози" как ще се развие автомобилното бъдеще.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    25-ти не те слуша никак главата щом твърдиш подобни простотии, които нямат нищо общо с истината. Точно обратното е Германия внася електроенергия от Франция, а не обратното, както твърдиш. Най-голямата глупост обаче е да твърдиш, че през зимата добиват повече ток, отколкото лятото. Това дете от детската градина няма да го повярва. Смятай колко си зле.