IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология издига електромобилите на по-високо ниво

Mercedes и Renault вече разработват нов тип мотори, които са по-леки и по-ефективни

Производителите на автомобили се надпреварват да пускат на пазара нови електрически превозни средства, като развитието на индустрията няма да засегне само батериите. Електрическите двигатели също се подобряват с бързи темпове и много експерти са на мнение, че повишаването на ефективността на електромобилите през следващите години ще бъде постигнато именно с нови технологии.


Mercedes-Benz


Компании като Mercedes-Benz и Renault вярват, че бъдещето на електрическите двигатели е в технологията с аксиален поток, като тя е сравнява с твърдотелните акумулатори, които трябва да заменят сегашните батерии в колите на ток. От Mercedes потвърдиха, че вече разработват аксиални електромотори, а според някои информации същото правят и в BMW.

Аксиалният мотор е разработка на компанията YASA, която преди време е получила поръчка от Daimler. Той представлява плоско и кръгло устройство, което е по-леко и по-ефективно от познатите електромотори. Двигателят е с маслено охлаждане, така че няма да прегрее и е далеч по-ефективен, като позволява увеличение на пробега на електрическото превозно средство с около 7%. А тъй като използва по-малко енергия, позволява на производителите да намалят теглото с 10%, тъй като батериите ще бъдат по-леки.


аксиален електромотор


Въпреки добри перспективи, все още има някои опасения относно електрическите двигатели и тяхното използване на редкоземни метали, отбелязва изданието Auto News. Посочва се, че до 80% от електродвигателите днес използват постоянни магнити, включващи метали като неодим, празеодим, диспрозий и тербий. Извличането на тези материали създава токсични отпадъци и много от тях се добиват и преработват в Китай.

Синхронните двигатели, използвани от Renault и BMW, нямат тези редкоземни материали, но не всички автомобилни производители следват примера им. Например моторите с постоянни магнити, използвани от електрическото Volvo XC40 Recharge, имат редкоземни метали.


аксиален електромотор


„Причината, поради която избрахме това, е чистата ефективност. Той представлява най-добрия компромис между мощността, въртящия момент и ефективността за тези двигатели и заради това най-вероятно ще се придържаме към тази технология поне за за момента“, каза пред Auto News мениджърът Луц Стиглер, който отговаря за електрическо задвижване във Volvo Cars.

Експерти отбелязват, че развитието на електрическите двигатели ще има значително влияние върху работните места в автомобилната индустрия. Електромоторът обикновено има 50% по-малко детайли от двигателя с вътрешно горене, а изработването му изисква 30% по-малко труд. В опит да запазят работни места, много производители се стремят да разработват и произвеждат собствени електромотори, след като първоначално ползваха агрегати на външни фирми.

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Няма значение колко кръга са. На практика на изхода на котела получаваш повече топлинна енергия, отколкото се съдържа в горивото и от тази гледна точка, ефективността става над 100%." Някой го беше написал в началото, този някой случайно пише в стил като твоя. Ти ли си? Е, цитирах ти мои колеги инженери, напсувай ги.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако най-накрая разберете нещичко за законите на термодинамиката и коефициентът на полезно дейстие ( не на компресиране, не на производителност), ще разберете и защо електричките ще победят. Но ако сега карате кола на 30 години някакси е нормално толкова да си противите. Същото важи и за геотермална система със сондаж и термопомпа вода-вода, която потенциално има коефициент над 9. Скъпо е, но си струва.
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    от цялата излагация ми стана ясно, че темата ви е брутално тъмна, подозирам, че още не сте разбрали нещо простичко- твърдението за кпд на газово котле от 110% е търговски трик и нагла лъжа
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Следователно отговорът на поставения от списанието въпрос е - ефективност над 100% при кондензационни котли не е възможна! Въобще не става и дума за недоверие, скептицизъм и т.н. Ако вложите 100 W потенциална енергия, не можете да получите 109 W топлина. Обратното вече е утопия!" Реална ли е ефективност над 100% при кондензационните котли Проблематика Сп. Инженеринг ревю - брой 2, 2006Реална ли е ефективност над 100% при кондензационните котли
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Следователно, ако един конвенционален котел има степен на ефективност (КПД) приблизително 92%, то неговият кондензационен събрат ще има ефективност от около 98%. Да не забравяме, че част от потенциалната топлина на горивото все пак се изхвърля с топлите димни газове, а друга - с топлия кондензат. Така става категорично ясно, че кондензационните котли имат степен на ефективност от порядъка на 98%, а конвенционалните около 92%. Абсолютно отхвърлям твърдението, че е възможна ефективност над 100%"
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Той е базиран на долната топлина на изгаряне, вместо на горната топлина на изгаряне (както би трябвало да се направи, касаейки се за кондензация на водните пари в димните газове). По този начин се постига сравнимост на КПД на традиционните котли и по високата ефективност на кондензационните." Инж. Николай Беловеждов, управител на България Терм ООД; 25.01.2012 г
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "За ефективността, която често наричат КПДБих искал да дам и някои пояснения относно ефективността на кондензационните котли, която често бива наричана КПД.В техническите брошури на различни производители на кондензационни котли четем, че те достигат ефективност по-висока от 100% (клас 4 звезди). Тези стойности, които физически изглеждат невъзможни, в действителност не пренебрегват в никакъв случай принципите на Термодинамиката, но са следствие от умишлено грешен разчет на ефективността. "
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    относно изолацията, вземете първо да си измажете къщите отвън, че тези тухли са грозотия,после говорете за тройни и четворни стъклопакети.....
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как точно нарушавате първия, втория или и двата закона на термодинамиката? Може ли конкретика. Все пак ви чака нобелова награда по физика след тези обяснения. Не си играйте на дребно - вкарайте 100 гигавата и изкарайте 110. Ще бъде като нов генератор. Последно колко е КПД-то на газово кондензно котле? 90% или 110%? Наистина сте жалки.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    явно на никой не му се дават пари за качествена топлоизолация и се чуди как да си изхвърля парите през прозореца за термопомпа или газов котел